Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Search Ads: structura si setarea campaniilor

Am pornit seria articolelor despre performance media de la etapele de achizitie si am continuat cu analiza indicatorilor de performanta pe fiecare etapa de achizitie in parte. In urmatoarele luni, urmeaza sa tratam fiecare tip de campanie in parte din perspectiva de performance media, astfel incat sa ne putem atinge obiectivele setate initial.

Prima campanie pe care o abordam in aceasta serie este campania de Search Ads. Din punctul meu de vedere, campaniile de Search sunt cele mai complexe tipuri de campanii, atat din perspectiva research-ului, cat si a competitiei si a optimizarii. Cred insa ca vine la pachet cu o eficienta foarte mare si cu multe insights legate de consumator, insights pe care nu le poti extrage din alte campanii.

Fiind un subiect complex, incepem cu structura campaniei si anunturile si setarea campaniei (in primul articol) si continuam cu optimizarea campaniilor si cateva sfaturi (in articolul al doilea).  Sa incepem!

Structura campaniei

In schema de mai jos, vei vedea anatomia unei campanii de Search Ads. O campanie este formata din grupuri, iar grupurile din cuvinte cheie si anunturi. O campanie poate contine mai multe grupuri, dar si unul singur.

Cand planificam construirea unei campanii de search este important sa incepem de la cuvintele cheie. Pune intr-un document toate cuvintele pe care vrei sa la folosesti in campanie, iar dupa le poti separa in grupuri, in functie de tip/categorie/proprietati. Cum spuneam mai sus, o campanie de Search are grupuri cu anunturi si cuvinte cheie dedicate. Astfel, vei putea construi anunturi relevante pentru categoria de cuvinte folosite, dar vei putea analiza si datele granular.

Putem lua ca exemplu pungile biodegradabile. Produsele noastre sunt numite pe website „pungi biodegradabile”, insa am observat ca utilizatorii le cauta in mai multe feluri: „pungi biodegradabile”, „plase bio” sau „sacose bio”. 

Cand vorbim despre Search, unul din cele mai importante aspecte este relevanta. Atunci cand utilizatorul cauta „sacose bio”, isi doreste sa ajunga la sacosele bio cautate. Chiar daca, de fapt, el cauta acelasi produs pe care tu il vinzi, este important sa vada exact ce a cautat. Cand facem campanii de Search, este important sa il punem pe utilizator pe primul loc: ce ar cauta el? Ce vrea sa gaseasca? Ce cauta si de ce ar alege produsul meu? 

Astfel, cuvintele cheie si anunturile sunt in stransa legatura, iar astfel vei putea construi anunturi dedicate pentru fiecare tip de cautare in parte.

Pornind de la cuvintele cheie de mai sus, putem sa impartim campania astfel: 

Astfel, pentru cautare „sacose bio”, utilizatorul va vedea anuntul in care vorbim despre Sacose Bio, nu despre plase sau pungi. 

Dupa ce ai pus pe hartie cuvintele cheie pe care le vizam in campanii, nu uita de expresiile pe care nu vrei sa te afisezi. Adauga cuvintele cu care nu vrei sa te asociezi (precum „ieftin”, „sh”, „poze”, „olx”) sau poate chiar branduri competitoare. Astfel, te asiguri ca ramai relevant si bugetul tau nu se consuma pe expresii care nu iti aduc plus-valoare.

Dupa ce ai gasit cuvintele cheie potrivite si le-ai structurat in grupuri, urmeaza anuntul. Anuntul este cartea ta de vizita, fiind prima interactiune pe care utilizatorul o are cu business-ul tau. Din acest motiv, noi credem ca este foarte important sa ii atragi atentia in putinele caractere pe care le ai la dispozitie.

Anuntul tau poate avea doua sau trei headline-uri (a cate 30 de caractere), doua descrieri (a cate 90 de caractere) si multe extensii de anunt. Alege sa ii spui utilizatorului din prima interactiune de ce sa te aleaga pe tine. Poate ai pretul cel mai bun sau poate ai varietatea cea mai mare. Alege beneficiul cel mai important pentru magazinul tau si foloseste-l in avantajul tau. Astfel, vei determina utilizatorul sa vina pe website-ul tau. 

Pentru structura de mai sus, am pregatit un exemplu de anunt, pentru a sublinia legatura dintre cuvinte cheie si anuntul din campanie:

Foloseste cautarea utilizatorului in headline 1, iar in headline-ul 2 si 3 pune motivul pentru care ar trebui sa te aleaga pe tine si un Call to Action puternic. In descrierile anuntului, porneste de la headline si dezvolta cat mai mult mesajul transmis. Incearca sa folosesti toate caracterele disponibile, pentru a-i oferi utilizatorului toate informatiile de care are nevoie. Pentru ca anuntul este cartea ta de vizita, foloseste diacritice si semne de punctuatie, unde este cazul. 

Pe langa anunt, adauga si extensii de apel, mesaj, sitelinks, callouts sau chiar de locatie, pentru a ajuta utilizatorul sa ajunga mai repede la ceea ce isi doreste.

Prin intermediul lor poti oferi mai multa relevanta anunturilor tale, dar poti si acoperi un spatiu mai mare in motorul de cautare. 

Noteaza intr-un document toate cuvintele cheie pe care vrei sa le folosesti in campanii, adauga cuvintele negative, imparte-le in grupuri, iar la final construieste anunturile dedicate pentru fiecare grup in parte.

Acum, ca ti-ai structurat campania, haide sa o pornim impreuna. Intra in contul de Google Ads si selecteaza tipul de campanie dorit. Tine cont de urmatoarele:

  • selecteaza optiunea de Search Network only, pentru a putea livra campania strict in motorul de cautare:

  • pastreaza Google Search partners pentru inceput, insa verifica in timp daca este relevant sau nu pentru tine;
  • selecteaza all languages pentru a livra anunturile catre toti utilizatorii interesati de produsele tale, nu doar cei cu browser-ul intr-o anumita limba;
  • foloseste o metoda de bidding manuala pentru inceput pentru a testa piata si a avea control 100% asupra pretului de licitatie;
  • alege Ad Rotation: Do not optimise, pentru a livra ad-urile in mod egal si a decide tu care sunt ad-urile care performeaza cel mai bine.

Porneste noua ta campanie de Search si in articolul urmator vom vorbi despre cum poti analiza performanta acesteia si cum o poti optimiza, pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Despre Mavericks. The Agency

Suntem o agenție specializată în performance media și web analytics și focusul portofoliului nostru este îndreptat către conturi de ecommerce. Echipa noastră de 12 colegi lucrează pentru conturi precum Cărturești, Mobexpert, Elefant, Carrefour, Office Shoes sau Intersport.

Follow Me

Leave a reply