Black Friday 2020: vanzari online +21,6% YoY (SUA) si record global Shopify
Consumatorii americani au cheltuit 9 miliarde $ pe Internet, imediat dupa Ziua Recunostintei, de Black Friday 2020 (27 noiembrie), anunta cnbc.com, citand cifre marca Adobe Analytics (care analizeaza tranzactii digitale de la 80 din primii 100 retaileri online americani). Acest total este cu 21,6% mai mare fara de anul trecut, cand nu exista pandemia COVID-19, iar americanii mergeau mai des in magazinele fizice si in mall-uri.
„Anul acesta, console, telefoane, dispozitive si televizoare smart noi (cumparaturi de Black Friday traditionale) au impartit cosul de cumparaturi virtual cu achizitii neortodoxe de Black Friday – alimente, imbracaminte si bauturi alcoolice, care ar fi fost pana acum cumparate din magazinele fizice”, a explicat Taylor Schreiner (Director la Adobe Digital Insights). Astfel, s-au cumparat cu 397% mai multe alimente online decat media zilnica din octombrie si cu 556% mai multe produse de ingrijire persoala.
De Black Friday, consumatorii au cheltuit online 6,3 milioane $/minut, in medie (echivalentul a 27,5 $/persoana). Achizitiile facute pe smartphone-uri au crescut cu 25,3% YoY, ajungand la 3,6 miliarde $ (ceea ce reprezinta 40% din totalul e-commerce). Incurajati sa cumpere pe Internet si sa ridice comenzile din magazinele fizice, americanii au facut asta intr-un numar cu 52% mai mare decat in 2019.
Cresterea de aproape 22% YoY a transformat Black Friday 2020 in a doua cea mai mare zi de cumparaturi online din istorie, in SUA, dupa Cyber Monday 2019 (care a fost si ziua de shopping nr. 1 din istoria Amazon), cu un total estimat de 9,4 miliarde $ cheltuiti pe Internet. Ramane de vazut daca Cyber Monday 2020 (30 noiembrie) va prelua coroana – Adobe a pariat ca va deveni cea mai mare zi de cumparaturi e-commerce din istoria SUA, cu vanzari de 10,8-12,7 miliarde $.
Si Shopify a anuntat un record global de Black Friday 2020: vanzari de 2,4 miliarde $ pentru comerciantii parteneri, noteaza businesswire.com. Pe 27 noiembrie, afacerile Shopify au intregistrat o crestere de 75% a vanzarilor, comparativ cu 2019. Pe mobile s-au facut 67% dintre aceste achizitii virtuale (fata de 69%, anul trecut), cosul mediu de cumparaturi a fost cu 11% mai scump YoY valorand 90,7 $), iar 14% dintre comenzi au fost transfrontaliere. Cele mai importante categorii de produse vandute au fost: Imbracaminte & Accesorii, Sanatate & Frumusete, Casa & Gradina.
Leave a reply