Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cooperativa taraneasca digitala Obor21.ro, CA de 100.000 €, in primul an

Prima cooperativa taraneasca digitala din Romania, Obor21.ro, anunta (intr-un comunicat de presa) ca a generat vanzari peste asteptari: in 10 luni de la lansare, a atins o cifra de afaceri de 100.000 €. Lansata chiar inainte de debutul pandemiei COVID-19 (in februarie 2020), de catre Iunia si Florian Mateita, cu o investitie initiala de peste 80.000 €, Obor21.ro ofera acces la produse naturale, neprocesate, pe baza unui concept nou pe piata noastra – meatbooking/rezervare inainte de sacrificare.

Majoritatea carnii provine din gospodarii din judetele Botosani si Suceava. Aceasta este livrata consumatorului prin curier, la temperatura controlata, in cel mult 72 de ore de la sacrificare, insotita de un certificat de calitate. Fiecare eticheta contine informatii detaliate despre provenienta produselor (satul unde a fost crescut animalul sacrificat, data sacrificarii, data ambalarii in vid si data expirarii produsului). Procesarea si ambalarea carnii au loc intr-un abator autorizat UE (mentionat pe eticheta), iar intregul flux, pana la usa clientului, este fiscalizat si conceput sa respecte normele sanitar-veterinare.

„Obor21.ro este puntea digitala dintre sat si oras, care ofera acces la carne autentica de la tara, in conditii sanitar-veterinare de secol XXI, iar taranii crescatori de animale au piata de desfacere si venituri fiscalizate. Grija pentru mediu reprezinta o preocupare, astfel ca rezervarea carnii inainte de sacrificare este atat garantia pentru prospetime, cat si solutia pentru consumul responsabil, sustenabil, fara pierderi si fara sacrificari nejustificate”, explica Florian Mateita (foto, Co-fondator Obor21.ro).

Motoarele principale de crestere pentru Obor21.ro au fost: orientarea romanilor spre online, apropo de achizitia de produse alimentare; interesul tot mai crescut al pietei pentru produse proaspete, cu o trasabilitate clara, cat mai putin procesate; cresterea constanta a numarului de clienti si a valorii comenzilor (pana la o medie de 230 lei/client, valoarea cosului mediu cresand cu 20% in aprilie si decembrie); achizitia de noi clienti, prin recomandare ( 1 din 6 clienti a recomandat site-ul dupa prima comanda sau a revenit in shop-ul online).

Dupa primele luni de functionare, clientul Obor21.ro s-a conturat ca fiind o persoana de 25-44 de ani, cu venituri medii si peste medii, preocupata de un stil de viata sanatos, pasionata de gatit, de a experimenta gusturi noi si de un stil de viata responsabil. 54% dintre clientii care comanda sunt femei. In medie, se adauga 5 produse in cos (3-6 kg), iar cele mai populare sunt cele din manzat (70%), urmate de carnea de oaie si capra (10%), restul comenzilor fiind pentru specialitati (zahana). Pentru a asigura un procent de peste 98% a carnii distribuite dupa sacrificare, Obor21.ro a dezvoltat parteneriate si in industria HoReCa. Astfel, lunar, un procent de 30-40% dintre clienti sunt din zona B2B (restaurante si bacanii traditionale), procentul variind in functie de comenzile B2C.

Pentru 2021, fondatorii vizeaza extinderea zonei de livrare in afara ariei Bucuresti-Ilfov si, in masura posibilitatilor logistice, diversificarea portofoliului catre noi categorii de produse, care sa sustina conceptul de cooperativa taraneasca digitala (lactate, legume si fructe).

Leave a reply