Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De ce Amazon, Walmart si Target nu vor mereu retururile inapoi

Nu toti consumatorii care vor sa dea retur unui produs cumparat pe Internet au aceasta posibilitate, noteaza pennlive.com (citand un raport marca „The Wall Street Journal”): uneori, Amazon, Walmart, Target si alte companii online returneaza clientilor banii pe retururi, dar le transmit sa pastreze si produsul in cauza. Retailerii respectivi folosesc inteligenta artificiala, pentru a determina daca are rost, din punct de vedere al costurilor, sa proceseze anumite retururi. Si, daca este mai eficient sa returneze doar banii si sa permita clientului sa pastreze respectivul obiect (cum se intampla in cazul unor produse foarte ieftine sau masive, al caror retur ar fi scump), atunci fac fix asta.

Datorita pandemiei COVID-19, care a dus la cresterea masiva a numarului de comenzi date pe Internet, in intreaga lume, aceasta abordare relativ noua (popularizata de Amazon si alte cateva lanturi mari de retaileri) este adoptata de tot mai multe afaceri digitale. „Primim atat de multe intrebari legate de asta incat veti vedea ca aceasta practica va incepe sa fie adoptata din ce in ce mai mult, in urmatoarele luni”, a explicat Amit Sharma (CEO Narvar Inc., care proceseaza retururile pentru diferiti retaileri), in raportul amintit anterior. Narvar a inregistrat o crestere cu 70% YoY a numarului de retururi e-commerce, in 2020.

„Retailerul returneaza banii clientilor si ii incurajreaza sa doneze sau sa pastreze produsul, in putinele cazuri in care compania crede ca aceasta optiune este mai usoara decat returnarea obiectului cumparat”, a completat un purtator de cuvant Target Corp. Walmart a transmis ca alege aceasta varianta atunci cand produsul in cauza nu poate fi revandut si ca ia in considerare si factori ca istoricul de cumparare al clientului respectiv, valoarea produsului si costul procesarii returului.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 3 )

  1. […] se adauga costurile ridicate de procesare ale acestor produse returnate, care determina companii ca Amazon, Walmart si Target sa nu vrea mereu retururile inapoi. Asta detemina din ce in ce mai multi retaileri sa ia masuri menite sa descurajeze noile obiceiuri […]

  2. […] important de atractie, pentru consumatori. Dar vine la pachet cu retururi dese, pe care compania incearca sa le reduca, citim pe forbes.com. Practica s-a dezvoltat mai ales in timpul pandemiei COVID-19, cand numeroase […]

  3. […] De ce Amazon, Walmart si Target nu vor mereu retururile inapoi – ECOMpedia […]

Leave a reply