Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Romania: cumparaturi online de peste 3,5 miliarde € in 2018, +30% YoY (raport)

Valoarea cumparaturilor online efectuate de romani a depasit 3,5 miliarde € in 2018, cu aproape 30% mai mult decat in 2017 (cand valoarea a fost de 2,8 miliarde €), conform „Raportului pietei de e-commerce GPeC 2018”, transmite gpec.ro. Suma reprezinta produsele tangibile cumparate prin Internet, excluzand serviciile, biletele de avion, vacantele si calatoriile, rezervarile hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, continutul download-abil.

„Cresterea este una dintre cele mai mari din Europa, pentru al doilea an consecutiv, fapt care demonstreaza potentialul urias al pietei romanesti de e-commerce. Daca facem o medie, romanii au cheltuit pentru cumparaturi online aproape 10 milioane de euro in fiecare zi din 2018, in crestere semnificativa fata de 7,67 milioane de euro – media zilnica inregistrata in 2017”, explica Andrei Radu (CEO & Founder GPeC).

Principalele cifre si statistici din raportul amintit:

  • e-commerce-ul = 8% din totalul pietei de retail (care valoreaza 45 de miliarde €), in crestere semnificativa fata de 5,6% (in 2017) si 4% (in 2016)
  • valoarea medie a cumparaturilor online – 243 lei pe desktop, 210 lei pe telefonul mobil
  • 80% din traficul magazinelor online vine de pe smartphone-uri (+10% YoY si +30% fata de 2016)
  • 86% dintre internauti intra online de pe telefon, iar 72,4% dintre gospodariile din Romania au acces la Internet
  • rata de conversie de pe dispozitive mobile este la jumatate din rata de conversie inregistrata pe desktop(ne documentam pe telefon, cumparam pe computer; exceptia o constituie magazinele online consacrate si cele care au aplicatie mobile dedicata)
  • romanii prefera sa cumpere pe telefon articole pentru copii(78,5%), imbracaminte (66%) si cosmetice (63,2%)
  • 53% dintre utilizatorii de Internet din mediul urban au facut cumparaturi online cel putin lunar (fata de 44%, in 2017)
  • romanii amatori de e-shopping intra, in medie, pe site-ul a 9 magazine/an, de 3-4 ori/saptamana, la fel ca in 2017
  • cumparatorii online fac, in medie, 9 achizitii/an
  • segmentul de varsta 16-34 de ani – cea mai activa categorie la shopping online (52,3%din total)
  • cresteri semnificative ale valorii cosului mediu s-au inregistrat la categoriile Home & Garden (de la 480 lei in 2017, la 624 lei in 2018) si articole pentru copii (de la 200 lei, la 275 lei)
  • de Black Friday s-au efectuat vanzari online de peste 250 de milioane € (+30% YoY)

  • numarul de magazine online s-a dublat, ajungand la peste 15.000 si exista aproximativ 35.000 de website-uri pe domenii .RO, cu functie de „adauga in cos”
  • rata medie de conversie – 1%
  • 83% dintre romani aleg sa plateasca ramburs, la livrare (-2% YoY)
  • procentul mediu al platilor online prin card se situeaza in jurul valorii de 15% si – in premiera – mobilul a depasit desktop-ul (51% vs 49%)
  • suma maxima platita online, cu un card, pe un site autohton793 lei(+21% YoY)
  • GPeC si ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online) estimeaza ca piata romaneasca e-commerce va depasi 5 miliarde € in 2020

Descoperiti mai multe detalii si cifre in infograficul de mai jos.

Raspunde la aceasta intrebare