Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Black Friday 2018, in cifre [UPDATE]

Site-urile autohtone au avut parte de un nou an de succes, de Black Friday. Am adunat laolalta cateva dintre cifrele relevante pentru magazinele online romanesti, anuntate de acestea in comunicate de presa, de diverse surse online, dar si datele contorizate si transmise de PayU Romania. Vom updata articolul de fata pe masura ce primim noi informatii despre rezultatele de Black Friday din acest an. Pentru detalii statistice despre cel mai mare eveniment de reduceri pe Internet din Romania, cititi si articolul nostru de aici.

eMAG.ro (16 noiembrie):

  • 9,5 milioane de vizite pe site
  • produse in valoare de 460 de milioane lei comandate (+28% YoY)
  • 34% dintre comenzi au fost platite online prin card bancar

evoMAG.ro (1 – 25 noiembrie):

  • vanzari totale de 5,4 milioane € (un record pentru companie)
  • peste 24.000 de comenzi plasate pe site
  • peste 1,9 milioane de vizite pe site
  • aproape 60% din traficul inregistrat pe site a venit de pe dispozitive mobile
  • 33% dintre clienti au platit prin card
  • 15% din numarul total de comenzi au fost platite in rate
  • valoarea medie a comenzii – 1.100 lei
  • 25% din numarul total de comenzi au fost cu ridicare din showroom
  • cel mai scump produs vandut – o bicicleta electrica de 43.600 lei
  • oferta totala de produse la reducere a fost de aproape 70.000 de produse
  • 67% dintre clienti au fost barbati si 33% au fost femei

Libris.ro (16 noiembrie):

  • vanzari de 1,6 milioane de lei
  • valoarea cumulata a reducerilor – peste 500.000 de lei
  • discounturi de pana la 97% oferite la 85% dintre produse (carti, muzica, jocuri si produse complementare cititului)
  • ca si in 2017, cel mai mare segment de clienti a fost reprezentat de femei (75%)
  • cele mai multe comenzi (70%) au fost facute de segmentul de varsta 25 – 44 de ani
  • 67% din traficul total a venit de pe dispozitive mobile
  • cele mai multe comenzi (52%) au venit de pe dispozitive mobile (+12% YoY)
  • valorea medie/comanda a crescut cu 20%
  • cea mai mare comanda – 442 de carti (4.011 lei), venita din Slatina (Olt)
  • cele mai multe comenzi – Bucuresti, Cluj, Iasi, Timis si Brasov
  • au fost vandute peste 73.000 de volume

Vegis.ro (15 – 17 noiembrie):

  • vanzari aproape duble fata de 2017 si cu 30% peste estimarile facute pentru Black Friday 2018
  • numarul de comenzi a crescut cu 65% YoY
  • raportat la venituri, Vegis.ro a inregistrat o crestere de 76% YoY
  • cea mai mare comanda – 43 de produse (1.769 lei)
  • valoarea medie a comenzii a crescut de la 168 de lei (in 2017), la 178 de lei (in 2018)
  • rata de conversie a crescut cu 43%
  • la conversiile de pe mobil, comenzile s-au dublat, iar valoarea acestora a crescut cu 123%
  • plata cu cardul a crescut cu 50% fata de o perioada normala
  • cele mai multe comenzi – Bucuresti, Cluj-Napoca si Timisoara

Bonami.ro (16 – 18 si 23 – 25 noiembrie):

  • vanzari de 230.000 in Romania, in crestere cu 75% fata de anul trecut
  • pe toate pietele unde Bonami este prezent (Cehia, Polonia, Slovacia, Romania si Ungaria), s-au strans vanzari de 1,5 milioane € (+60% YoY)
  • cea mai mare comanda – 12.000 lei (piese de mobilier)
  • s-au facut comenzi continand peste 10.000 de produse
  • majoritatea comenzilor (55%) au fost plasate de pe telefonul mobil, din care 10% din aplicatie
  • 75% dintre vizitatori au accesat magazinul online de pe dispozitive mobile
  • traficul a crescut cu 40%

CEL.ro (9 – 16 noiembrie):

  • venituri de 30 milioane lei, din care 10% au venit din marketplace (unde peste 400 de magazine partenere au vandut peste 8.000 de produse)
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi a crescut cu aproximativ 250 lei, romanii facand cumparaturi in valoare medie de aproximativ 1.100 lei
  • 60% din trafic a venit de pe dispozitive mobile (+8% YoY)
  • cel mai scump produs – un televizor LED (28.999 lei)
  • magazinul online a reusit sa onoreze peste 95% din comenzi in primele 48 de ore
  • tendinta romanilor de a plati prin cardul a crescut pana la 30% (in restul anului, doar 12% din clienti au preferat aceasta modalitate de plata)

Miniprix.ro (15 – 18 noiembrie):

  • vanzari de doua ori mai mari fata de anul trecut
  • o rata de conversie de 4,33%
  • 6.500 de comenzi, aproape dublu YoY
  • peste 80.000 de utilizatori, in crestere cu aproape 50% YoY

PayU Romania (16 – 18 noiembrie):

  • romanii au facut cumparaturi online de peste 1 miliard de lei
  • pe partea de plati online, in sistemul PayU s-au generat peste 376.289 de tranzactii, in valoare de aproximativ 198 milioane de lei (+40% YoY), 80% din suma vinery, 16 noiembrie
  • minutul de aur a stabilit un record in materie de plati online – in intervalul 06:56 – 06:57 s-au inregistrat 1.135 de plati online, cu 23% mai mult YoY
  • valoarea medie a cosului de cumparaturi – 526 de lei, cu 18% mai mica YoY
  • topul tranzactiilor online – 129.635 (aur), 48.000 lei (echipamente si accesorii foto), 46.970 lei (produse IT&C)
  • topul cumparaturilor online e dominat de Produsele IT&C, urmate de produse din categoria Fashion, iar ofertele de turism castiga din ce in ce mai mult teren
  • 7 din 10 cumparatori online au platit cu un singur click in prima parte a zilei de Black Friday
  • plata in rate a reprezentat aproximativ 35% din total plati online
  • 1 din 10 plati online a fost facuta dintr-o alta tara
  • topul primelor 5 tari dupa numarul de plati online inregistrat in platforma PayU este: Romania (239.500 plati online), Ungaria (5.643), Marea Britanie (5.350), Italia (944), Bulgaria (574)

Despre Monica PopescuJunior

Raspunde la aceasta intrebare