Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Romania: in 2019, piata e-commerce a atins 4,3 miliarde €, +20% YoY (raport)

Sectorul e-commerce autohton a depasit 4,3 miliarde € in 2019, 20-22% mai mult decat in 2018 (cand valoarea comertului online era estimata la 3,5 miliarde €, cu 30% mai mult fata de anul anterior), anunta gpec.ro, care a facut sinteza anuala a cifrelor legate de vanzarile online din Romania, odata cu un infografic util (realizat de MTH Digital).

„Daca facem o medie, inseamna ca romanii au cheltuit pentru cumparaturi online aproximativ 12 milioane de euro in fiecare zi a anului trecut, in crestere de la 9,86 milioane euro – media zilnica inregistrata in 2019. Insa, potrivit Eurostat, doar 23% din populatia Romaniei a facut cumparaturi online in 2019, ceea ce ne situeaza pe penultimul loc din Uniunea Europeana, devansand doar Bulgaria cu 22% – fapt care ne arata ca e-commerce-ul romanesc mai are mult loc de crestere”, spune Andrei Radu (CEO & Fondator GpeC). Potrivit estimarilor, comertul online ar putea sa depaseasca pragul de 5 miliarde € la finalul acestui an.

Cele mai importante cifre legate de comertul electronic in tara noastra, in 2019, sunt urmatoarele:

  • aceste 4,3 miliarde € reprezinta doar produsele fizice cumparate pe Internet (nu si serviciile, biletele de avion, vacantele, calatoriile, rezervarile hoteliere, biletele la spectacole/evenimente, plata facturilor la utilitati, continutul download-abil, etc.)
  • la jumatatea lui 2019, in Romania existau 19,6 milioane de conexiuni mobile si 5,1 milioane de conexiuni fixe la Internet (conform ANCOM)
  • valoarea medie a cumparaturilor online (fara TVA) a crescut semnificativ YoY si pe Desktop (273 lei vs. 204 lei, in 2018), si pe telefonul mobil (208 lei vs. 170 lei, in 2018); cea mai mare crestere a cosului mediu s-a inregistrat pe categoria Electro-IT&C, de la 738,27 lei in 2018, la 875 lei in 2019 (2Performant)
  • traficul generat pe mobile depaseste 80% (in cazul marilor magazine onlineconsultate de GPeC) si 71,9% (in cazul magazinelor online din reteaua 2Performant)
  • 63,6% din cumparaturile online se fac de pe telefonul mobil si 36,4% se fac pe Desktop
  • si din punct de vedere al valorii totale a vanzarilor online, mobilul este pe primul loc (57,1%), pe Desktop inregistrandu-se un procent de 42,9%
  • cel mai des, pe mobil se cumpara articole pentru copii, produse cosmetice si articole vestimentare (cumparaturi de impuls, care nu necesita neaparat o documentare minutioasa asupra produsului sau un timp indelungat in luarea deciziei de achizitie)
  • traficul si numarul de tranzactii efectuate de pe telefon sunt mai ridicate seara (18:00-00:00), iar in cursul zilei (10:00-15:00) romanii prefera Desktop-ul
  • 56% dintre internautii din mediul urban au facut cumparaturi online cel putin lunar, fata de 53%, in 2018; 87% dintre cumparatori compara preturile pe 5 website-uri diferiteinainte de a face achizitia (studiu anual GpeC si iSense Solutions, „Comertul electronic pe piata din Romania”)
  • la finalul lui decembrie 2019, in platforma eMAG Marketplace erau inregistrati 119 comercianti online activi, fata de 14.749, in decembrie 2018 (eMAG)
  • metoda preferata de plata a romanilor ramane plata ramburs – 80% (PayU); 20% dintre comenzile online sunt platite online, prin card
  • de Black Friday, volumul de cautari pe diferite categorii de produse creste considerabil, comparativ cu media pe fiecare luna din an – +33% IT&C, +24% Home & Deco si Electronice, +22% Articole pentru copii, +17% Fashion („Upswing Visibility Report”, tool de analiza a vizibilitatii in Google)
  • de Black Friday 2019, romanii au facut cumparaturi online in valoare de 253 milioane €, desi au fost vehiculate in spatiul public si cifre care au depasit pragul de 300 de milioane € (ARMO)
  • in 2020, verticalele cu potential semnificativ de crestere – Home & Deco, Bricolaj (DIY), Fashion, Auto si Jucarii

Comentariu ( 1 )

  1. […] online. Nisa Home & Deco in e-commerce este cu siguranta una cu potential, asa cum o arata si Raportul GPeC E-Commerce Romania 2019”, completeaza […]

Leave a reply