Amazon testeaza marketingul prin mostre gratuite
Gigantul Amazon vrea sa permita brand-urilor care vand pe marketplace sa isi faca reclama oferind clientilor mostre gratuite, scrie emarketer.com. Acestia vor fi selectati pe baza istoricului de cumparare si de cautare, vor primi produse cosmetice si produse alimentare non-perisabile, iar ideea va veni in completarea modului in care Amazon ofera momentan reclama: display ads-uri care aduc venituri de 5 miliarde $.
Programul pilot de mostre gratuite transformate in reclame targetate va fi testat pe cumparatorii Amazon Prime si non-Prime. Analistii cred ca miscarea ar putea fi mai eficienta decat reclamele pe Facebook sau Google, in cazul anumitor brand-uri. Sursa amintita estimeaza ca Amazon va genera venituri de 7,23 miliarde $ in 2019, in SUA, din reclame online (in timp ce Facebook si Google vor incasa 27,57, respectiv 47,89 miliarde $ din aceeasi sursa). Se estimeaza ca Amazon va incasa 7% din totalul bugetului cheltuit pe reclame digitale in SUA, pana in 2020.
Deja pe Amazon se cheltuie bugete de marketing semnificative: Third Door Media a facut un sondaj pe 681 de angajati in marketing din SUA (61%), Canada (5%) si restul lumii (34%), descoperind ca, in septembrie 2018, peste o treime dintre acestia cheltuisera 10-25% din bugetul de publicitate al companiei pe reclame Amazon. 1 din 10 respondenti au facut acelasi lucru cu 25-50% din buget.
Leave a reply