Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Maslinescu.ro

Magazinul online Maslinescu.ro a aparut recent, in septembrie 2018, si vinde pe Internet ulei de masline de calitate, extravirgin, cu provenienta geografica clara (acest produs alimentar fiind unul din cele mai falsificate de pe piata de profil), sosuri si masline. Crina Dobre (foto, Director General maslinescu.ro) ne-a povestit cum a ajuns, de la o problema medicala din familie, la o afacere cu produse sanatoase, care au fost obstacolele de care s-a lovit („multa birocratie, mult timp pierdut degeaba pentru hartii care nu au sens”), dar si cum si-a selectat singura furnizorii – mici producatori italieni.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Crina Dobre: Numele meu de fata era Alexandrescu si am gasit o modalitate de a pastra „escu” si mi s-a parut nostim „Maslinescu”. Pe de alta parte, reprezinta esenta business-ului nostru, pentru ca totul pleaca de la maslina.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit intr-un moment nu foarte fericit. Sotul meu a descoperit ca are o problema cardiaca, care l-a fortat sa isi schimbe stilul de viata. Astfel, am cautat sa mancam mai sanatos si am cautat sa ajungem direct la producatorii mici. Nu am niciun model in domeniu, imi place sa fac lucrurile transparente si cu toata implicarea.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Initial aveam deja un business cu decoratiuni lucrate manual, insa Romania nu este foarte consumatoare de asa ceva si usor, usor am renuntat. Maslinescu a aparut din dorinta de a impartasi foarte multe din informatiile obtinute in cautarea „sanatatii”. L-am avut de la inceput alaturi de mine pe sotul meu, care m-a ajutat sa merg mai departe de cate ori drumul era anevoios.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Facultatea m-a invatat sa citesc oamenii, dar cam atat, „educatia antreprenoriala” a venit din experienta anilor lucrati in diverse firme.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia a fost de aproximativ 20.000 €, pe care i-am luat imprumut de la banca. A fost si este inca riscant, dar ce e usor si servit in viata?!

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Ca orice alt roman care incearca sa faca ceva, m-am lovit de multa birocratie, mult timp pierdut degeaba pentru hartii care nu au sens, dar cu multa rabdare si Google am depasit momentul.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cand ai propria ta afacere esti responsabil de tot, de la hartia din printer, pana la semnatura de pe contracte. Nu stiu daca exista avantaje si dezavantaje, un om implicat e la fel si in calitate de angajat, si in propria afacere. Cred ca diferenta vine din impartirea sarcinilor, ca angajat ai o patratica de care te ocupi si pentru care raspunzi, ca antreprenor e in interesul propriu sa te ocupi de toate „patratelele”, mai ales in afacerile mici.

Care este publicul tinta al site-ului?
Comunitatea Maslinescu este formata din oameni care cauta produse sanatoase si nu reusesc sa le gaseasca in Romania. Mai ales uleiul de masline de buna calitate este foarte greu de gasit, fiind unul din cele mai falsificate produse alimentare. Clientii nostri cauta ulei de masline cu provenienta geografica clara, care sa mentioneze soiul din care a fost obtinut si perioada de culegere a maslinelor.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca oferim calitatea de care ar trebui sa se bucure orice consumator care se gandeste la sanatate, calitate sustinuta de analizele chimice prezente la toate uleiurile de masline de pe site.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Din pacate, piata uleiului de masline este dominata de produse industriale, de cele mai multe ori rafinate si nu presate la rece. Uleiurile de masline care sunt presate la rece au foarte rar ca ingredient maslina, desi sustin ca sunt provenite din uleiuri extravirgine din UE si din afara UE. Consumatorul nu poate afla de pe eticheta cand au fost culese maslinele, de unde au fost culese si ce soi sunt. De aceea, Maslinescu se diferentiaza prin faptul ca ofera aceste informatii si ghideaza consumatorul in a alege uleiul de masline potrivit. Veti observa ca  pe fiecare produs afisat pe maslinescu.ro este trecut soiul maslinelor, regiunea, perioada si modul de recoltare, analizele chimice si modul de interpretare si caracteristicile de gust ale produsului: cat de fructat, amar, dulce si picant este produsul.

De unde va cumparati produsele?
Produsele Maslinescu provin momentan doar din Italia, de la mici producatori, pe care i-am vizitat si selectat personal, dupa criterii stabilite in urma cercetarilor de piata pe care le-am facut in prelabil.

Cati angajati aveti?
1 angajat si colaboratori, pentru dezvoltarea site-ului.

Cum va merge in perioada asta?
Decembrie a fost o perioada foarte buna pentru noi si ne asteptam la acelasi numar de comenzi dupa incheierea vacantei de la inceput de ianuarie.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Facebook, Instagram, Google. Ne mai ajuta si cativa dintre prietenii nostri bloggeri.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook (https://www.facebook.com/maslinescu) si este unul din instrumentele principale de comunicare cu clientii nostri. Investim in primul rand foarte mult timp, dar si bani. Faptul ca momentan suntem prezenti doar online ne obliga sa ne promovam prin campanii platite, pentru a ajunge la potentialii clienti. Pentru ca imi doresc ca acest business sa ramana unul de legatura personala intre mine si clienti, comunicarea pe social media vine direct de la mine. Eu le raspund intotdeauna personal clientilor si incerc sa ii ajut cu informatiile de care au nevoie.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul nostru este responsive si are atat versiune pentru mobile, cat si pentru tablete.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Noi speram, evident, sa fim in crestere, insa nu ne intereseaza doar partea financiara, speram sa formam o comunitate mare de oameni bine informati.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
In conturile de socializare oamenii trec date false (studii, venituri, varsta, ocupatie) si este foarte greu sa ajungi la un target pe care ti-l doresti.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pana acum nu am avut nicio experienta negativa cu firma de curierat pe care o folosim. Intotdeauna e loc de mai bine, dar nu avem de ce sa ne plangem.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa extindem numarul de produse si mai ales regiunile din care aducem produsele. Speram sa avem o „crama” de uleiuri de calitate superioara.

Despre Monica PopescuJunior

Raspunde la aceasta intrebare