Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: 72,7% din populatie a facut cumparaturi online, in 2020 (raport)

La inceput de februarie, scriam ca 4,2 miliarde de persoane din intreaga lume folosesc retelele sociale, aproape 77% dintre internautii de 16-64 de ani cumpara ceva online lunar si categoria de produse cu cea mai mare dezvoltare anul trecut (din cauza noului coronavirus) a fost cea de Alimentatie & Ingrijire personala (+41% YoY!), citand date din „Digital 2021: Global Overview Report”.

Acum, datareportal.com revine cu raportul legat de tara noastra si noteaza urmatoarele informatii relevante apropo de Internet, statistici mobile si social media, cumparaturi online si nu numai:

  • Romania are o populatie de 19,18 milioane de persoane, din care 51,4% femei si 48,6% barbati, 54,3% urbana si 45,7% rurala
  • 15,49 milioane de romani folosesc Internetul (adica 80,7% din populatie), cu 0,9% mai mult YoY, iar 93,2% dintre ei intra online pe dispozitive mobile
  • in ianuarie 2021, in tara noastra 12 milioane de persoane foloseau social media (11,77 de milioane de pe telefoane mobile), cu 1 milion (sau 9,1%) mai mult decat in 2020 si echivalentul a 62,6% din populatia totala
  • avem 26 de milioane de conexiuni mobile in Romania, echivalentul a 135,6% din populatia totala (exista persoane cu mai mult de o conexiune mobila)
  • 97,2% dintre romani au un telefon mobil, 86% au desktop/laptop, 43,2% au o tableta, 23,9% au un smartwatch si 2,8% au un sistem VR
  • in medie, romanii (16-64 de ani) petrec zilnic 7,26 de ore pe Internet, 3,2 ore uitandu-se la TV, 2,16 ore pe social media si 1,22 ore citind presa scrisa si online

  • top 10 cele mai vizitate site-uri, in functie de trafic (in decembrie 2020) – Google.com, Facebook.com, Google.ro, YouTube.com, eMAG.ro, OLX.ro, Wikipedia.org, Digi24.ro, Yahoo.com si Capital.ro
  • la final de 2020, 99,6% din populatie a folosit un motor de cautare in ultima luna, 23,7% a folosit cautarea/comenzile vocale, 39,3% a folosit social media ca sursa de informare apropo de branduri si 33,7% a folosit instrumente de recunoaste a imaginilor

  • ce fel de actiuni fac romanii pe telefonul mobil – 51,5% il folosesc pentru apeluri/FaceTime, 36,9% scaneaza coduri QR cu el, 25,6% se uita la TV facand legatura intre acesta si telefon, 23,3% folosesc servicii de plata online, 15,5% il folosesc pe post de bilet/boarding pass

  • romanii sunt preocupati de securitatea online – 57,6% sunt preocupati de ce e real si ce nu pe Internet, 51,9% si-au sters cookie-urile, 42,7% folosesc ad blockere, 30,1% sunt preocupati de cum le folosesc companiile datele personale
  • marketerii pot ajunge cu reclamele lor la o audienta potentiala lunara de 11 milioane de persoane pe Facebook (din care 50,5% femei si 49,5% barbati), de 11,8 milioane de romani pe YouTube (din care 51,5% barbati si 48,6% femei), de 5 milioane de persoane pe Instagram (din care 53,5% femei si 46,9% barbati), de 1,31 milioane de romani pe Pinterest (din care 76,2% femei si 18,7% barbati)
  • in 2020, romanii au petrecut pe telefoane mobile Android 11,76 miliarde de ore, cu 20% mai mult YoY
  • 530 de milioane de aplicatii mobile au fost descarcate anul trecut, in Romania, conationalii nostri cheltuind 170 de milioane $ in aplicatii; cele mai folosite app-uri – de social networking (95,8%), de chat (95,3%), de entertainment si clipuri video (85,1%), cu harti (79,7%), de muzica (58,5%), de shopping (55,5%); top 10 aplicatii mobile (in functie de numarul lunar de utilizatori) – WhatsApp, Facebook, Facebook Messenger, Instagram, eMAG.ro, Waze, Yahoo Mail, OLX.ro, Shazam, Netflix; TikTok a fost cea mai descarcata aplicatie din 2020, in Romania
  • 80% din traficul online autohton vine de pe telefoane Android, iar 19,5% vine de pe iOS

  • cele mai folosite platforme sociale – YouTube (94,2%), Facebook (91,1%), WhatsApp (80,8%), Facebook Messenger (78,7%), Instagram (60,6%), Pinterest (35,5%), TikTok (33,9%)

  • in ultimul trimestru din 2020, 72,7% din populatie a cumparat ceva online (de pe orice dispozitiv) si 41,7% a cumparat ceva folosind un telefon mobil, 55,5% a folosit o aplicatie de shopping pe telefon/tableta, 87,7% dintre romani au cautat online un produs/serviciu, pentru a-l cumpara, iar 76,1% au vizitat un magazin online (de pe orice dispozitiv)
  • cei mai activi cumparatori online – persoanele de 35-44 de ani (77,6%), urmate de cele de 25-34 de ani (73,6%) si cele de 45-54 de ani (72,9%)
  • in 2020, romanii au cumparat online online – bilete de avion, cazari si rezervari la hotel (in valoare de 1,36 miliarde $, cu 44,8% mai putin YoY), produse Fashion & Beauty (942,6 milioane $, cu 37,9% mai mult YoY), Electronice (606,9 milioane $, cu 38,3% mai mult YoY), Mancare & Produse de ingrijire personala (333,1 milioane $, cu 44,5% mai mult YoY – cea mai mare crestere)

 

  • in ultimul trimestru din 2020, 44,4% dintre internautii de 16-64 de ani au platit pe Internet continut digital, 40,6% au platit mancarea comandata online, 23,3% au facut lunar plati mobile, iar 15,9% au platit drumuri cu servicii de tip taxi
  • 8,34 milioane de romani fac tranzactii digitale (o crestere de 20,5% YoY), cu o valoare totala anuala de 4,03 miliarde $
  • 2,89 milioane de romani comanda mancare online (o crestere de 38,9% YoY)

  • romanii decopera branduri noi din reclame TV (40,4%), de pe motoare de cautare (36%), via direct mail (30,8%), prin recomandari verbale (29,1%) si prin reclame in social media (27,7%)
  • principalele canale pe care se documenteaza, apropo de un brand – motoare de cautare (59,3%), review-uri (48,8%), site-urile brandurilor (39,7%), retelele sociale (39,3%) si comparatoarele de preturi (32,4%)
  • piata de reclame online din Romania valoreaza 377,2 milioane $ (suma totala cheltuita in 2020 pe reclame digitale, din care 155,8 milioane $ pe search ads, 93 milioane $ pe reclame in social media, 63,9 milioane $ pe bannere, 55,19 milioane $ pe reclame video), in crestere cu 5,1% YoY

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] New Brand Discovery, ratia este de 36% pentru Google si 27% pentru social media, conform raportului „Digital 2021: Global Overview Report”, marca datareportal.com. Astfel, cel putin in Romania, Google aduce o mai mare incredere pentru utilizatori cand vor sa […]

Leave a reply