Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Romania: 72,7% din populatie a facut cumparaturi online, in 2020 (raport)

La inceput de februarie, scriam ca 4,2 miliarde de persoane din intreaga lume folosesc retelele sociale, aproape 77% dintre internautii de 16-64 de ani cumpara ceva online lunar si categoria de produse cu cea mai mare dezvoltare anul trecut (din cauza noului coronavirus) a fost cea de Alimentatie & Ingrijire personala (+41% YoY!), citand date din „Digital 2021: Global Overview Report”.

Acum, datareportal.com revine cu raportul legat de tara noastra si noteaza urmatoarele informatii relevante apropo de Internet, statistici mobile si social media, cumparaturi online si nu numai:

  • Romania are o populatie de 19,18 milioane de persoane, din care 51,4% femei si 48,6% barbati, 54,3% urbana si 45,7% rurala
  • 15,49 milioane de romani folosesc Internetul (adica 80,7% din populatie), cu 0,9% mai mult YoY, iar 93,2% dintre ei intra online pe dispozitive mobile
  • in ianuarie 2021, in tara noastra 12 milioane de persoane foloseau social media (11,77 de milioane de pe telefoane mobile), cu 1 milion (sau 9,1%) mai mult decat in 2020 si echivalentul a 62,6% din populatia totala
  • avem 26 de milioane de conexiuni mobile in Romania, echivalentul a 135,6% din populatia totala (exista persoane cu mai mult de o conexiune mobila)
  • 97,2% dintre romani au un telefon mobil, 86% au desktop/laptop, 43,2% au o tableta, 23,9% au un smartwatch si 2,8% au un sistem VR
  • in medie, romanii (16-64 de ani) petrec zilnic 7,26 de ore pe Internet, 3,2 ore uitandu-se la TV, 2,16 ore pe social media si 1,22 ore citind presa scrisa si online

  • top 10 cele mai vizitate site-uri, in functie de trafic (in decembrie 2020) – Google.com, Facebook.com, Google.ro, YouTube.com, eMAG.ro, OLX.ro, Wikipedia.org, Digi24.ro, Yahoo.com si Capital.ro
  • la final de 2020, 99,6% din populatie a folosit un motor de cautare in ultima luna, 23,7% a folosit cautarea/comenzile vocale, 39,3% a folosit social media ca sursa de informare apropo de branduri si 33,7% a folosit instrumente de recunoaste a imaginilor

  • ce fel de actiuni fac romanii pe telefonul mobil – 51,5% il folosesc pentru apeluri/FaceTime, 36,9% scaneaza coduri QR cu el, 25,6% se uita la TV facand legatura intre acesta si telefon, 23,3% folosesc servicii de plata online, 15,5% il folosesc pe post de bilet/boarding pass

  • romanii sunt preocupati de securitatea online – 57,6% sunt preocupati de ce e real si ce nu pe Internet, 51,9% si-au sters cookie-urile, 42,7% folosesc ad blockere, 30,1% sunt preocupati de cum le folosesc companiile datele personale
  • marketerii pot ajunge cu reclamele lor la o audienta potentiala lunara de 11 milioane de persoane pe Facebook (din care 50,5% femei si 49,5% barbati), de 11,8 milioane de romani pe YouTube (din care 51,5% barbati si 48,6% femei), de 5 milioane de persoane pe Instagram (din care 53,5% femei si 46,9% barbati), de 1,31 milioane de romani pe Pinterest (din care 76,2% femei si 18,7% barbati)
  • in 2020, romanii au petrecut pe telefoane mobile Android 11,76 miliarde de ore, cu 20% mai mult YoY
  • 530 de milioane de aplicatii mobile au fost descarcate anul trecut, in Romania, conationalii nostri cheltuind 170 de milioane $ in aplicatii; cele mai folosite app-uri – de social networking (95,8%), de chat (95,3%), de entertainment si clipuri video (85,1%), cu harti (79,7%), de muzica (58,5%), de shopping (55,5%); top 10 aplicatii mobile (in functie de numarul lunar de utilizatori) – WhatsApp, Facebook, Facebook Messenger, Instagram, eMAG.ro, Waze, Yahoo Mail, OLX.ro, Shazam, Netflix; TikTok a fost cea mai descarcata aplicatie din 2020, in Romania
  • 80% din traficul online autohton vine de pe telefoane Android, iar 19,5% vine de pe iOS

  • cele mai folosite platforme sociale – YouTube (94,2%), Facebook (91,1%), WhatsApp (80,8%), Facebook Messenger (78,7%), Instagram (60,6%), Pinterest (35,5%), TikTok (33,9%)

  • in ultimul trimestru din 2020, 72,7% din populatie a cumparat ceva online (de pe orice dispozitiv) si 41,7% a cumparat ceva folosind un telefon mobil, 55,5% a folosit o aplicatie de shopping pe telefon/tableta, 87,7% dintre romani au cautat online un produs/serviciu, pentru a-l cumpara, iar 76,1% au vizitat un magazin online (de pe orice dispozitiv)
  • cei mai activi cumparatori online – persoanele de 35-44 de ani (77,6%), urmate de cele de 25-34 de ani (73,6%) si cele de 45-54 de ani (72,9%)
  • in 2020, romanii au cumparat online online – bilete de avion, cazari si rezervari la hotel (in valoare de 1,36 miliarde $, cu 44,8% mai putin YoY), produse Fashion & Beauty (942,6 milioane $, cu 37,9% mai mult YoY), Electronice (606,9 milioane $, cu 38,3% mai mult YoY), Mancare & Produse de ingrijire personala (333,1 milioane $, cu 44,5% mai mult YoY – cea mai mare crestere)

 

  • in ultimul trimestru din 2020, 44,4% dintre internautii de 16-64 de ani au platit pe Internet continut digital, 40,6% au platit mancarea comandata online, 23,3% au facut lunar plati mobile, iar 15,9% au platit drumuri cu servicii de tip taxi
  • 8,34 milioane de romani fac tranzactii digitale (o crestere de 20,5% YoY), cu o valoare totala anuala de 4,03 miliarde $
  • 2,89 milioane de romani comanda mancare online (o crestere de 38,9% YoY)

  • romanii decopera branduri noi din reclame TV (40,4%), de pe motoare de cautare (36%), via direct mail (30,8%), prin recomandari verbale (29,1%) si prin reclame in social media (27,7%)
  • principalele canale pe care se documenteaza, apropo de un brand – motoare de cautare (59,3%), review-uri (48,8%), site-urile brandurilor (39,7%), retelele sociale (39,3%) si comparatoarele de preturi (32,4%)
  • piata de reclame online din Romania valoreaza 377,2 milioane $ (suma totala cheltuita in 2020 pe reclame digitale, din care 155,8 milioane $ pe search ads, 93 milioane $ pe reclame in social media, 63,9 milioane $ pe bannere, 55,19 milioane $ pe reclame video), in crestere cu 5,1% YoY

Comentariu ( 1 )

  1. […] New Brand Discovery, ratia este de 36% pentru Google si 27% pentru social media, conform raportului „Digital 2021: Global Overview Report”, marca datareportal.com. Astfel, cel putin in Romania, Google aduce o mai mare incredere pentru utilizatori cand vor sa […]

Leave a reply