Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum arata, in cifre, lumea digitala contemporana: e-commerce & social media (raport)

La nivel mondial exista un total de 4,2 miliarde de utilizatori ai retelelor sociale, aproape 77% dintre internautii de 16-64 de ani cumpara ceva online lunar si categoria de produse cu cea mai mare dezvoltare anul trecut (din cauza noului coronavirus) a fost cea de Alimentatie & Ingrijire personala (+41% YoY!), noteaza „Digital 2021: Global Overview Report”, publicat in luna ianuarie, de catre datareportal.com. Cele mai interesante cifre din raport sunt urmatoarele:

  • populatia lumii este 7,83 miliarde, cifra care creste cu 1%/an, conform Natiunilor Unite

  • social media exista 4,2 miliarde de utilizatori ai retelelor sociale (cu 13% sau 490 de milioane mai mult YoY), cu alte cuvinte 53,6% din populatia Terrei le foloseste; dintre ei, 4,15 miliarde intra pe social media de pe telefoanele mobile; in 2021, toti utilizatorii de social media din lume vor petrece 3,7 trilioane de ore accesand retelele sociale (adica peste 420 de milioane de ani de viata); cei mai mari consumatori sunt filipinezii, cu 4,15 ore/zi
  • in intreaga lume, 4,66 miliarde de persoane utilizeaza Internetul (cu 7,3% mai mult decat in ianuarie 2020); penetrarea Internetului la nivel global este de 59,5%

  • in total, pe toate dispozitivele, populatia globala petrece 6,54 ore/zi pe Internet, adica peste 48 de ore/saptamana petrecute online; daca somnul reprezinta 7-8 ore/zi, asta inseamna ca ne petrecem in jur de 42% din timpul in care suntem treji stand pe Internet (si cifrele cresc de la an, la an); pe telefoane mobile ne petrecem 53% din timpul dedicat online-ului
  • doua treimi (66,6%) din populatii lumii foloseste un telefon mobil (5,22 miliarde), petrecand, in medie, 4,1 ore/zi pe mobil (mai mult decat petrec uitandu-se la TV)

  • principalul motiv pentru care lumea intra pe Internet – descoperirea de informatii (63%), care se face prin intermediul motoarelor de cautare (98%), cautarii vocale (45,3%), informatii despre brand-uri pe social media (44,8%) si a instrumentelor de cautare prin imagini (32,9%)
  • pe Internet, oamenii cauta „cum sa faca anumite lucruri”, deci marketerii care vor sa ajunga la publicul lor tinta trebuie sa ii agate prin clipuri video care le arata cum functioneaza produsul lor sau cum sa foloseasca un serviciu
  • top 10 cele mai cautate cuvinte pe Google, in 2020 – Google, Facebook, YouTube, video, you, coronavirus, news, weather, Amazon, translate
  • top 10 cele mai utilizate aplicatii mobile, in 2020 – Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram, Amazon, Twitter, Netflix, TikTok, Spotigy, SnapChat
  • clasamentul celor mai vizitate site-uri din lume scoate la iveala faptul ca, desi primele clasate sunt promovate prin intermediul aplicatiilor proprii, si variantele mobile ale site-urilor acestora sunt vizitate masiv in fiecare luna, iar o mare parte din activitatea social media are loc, in continuare, pe browsere mobile; top 10 cele mai vizitate site-uri, in 2020 (conform semrush.com) – Google.com, YouTube.com, Facebook.com, Wikipedia.org, Yahoo.co.jp, Amazon.com, PornHub.com, Instagram.com, XVideos.com, Yahoo.com

  • top 5 cele mai folosite platforme sociale din lume – Facebook (2.740 de milioane de utilizatori), YouTube (2.291 de milioane), WhatsApp (2.000 de milioane), Facebook Messenger (1.300 de milioane), Instagram (1.221 de milioane); TikTok se plaseza pe locul 8 in clasament, cu 689 de milioane de utilizatori

  • cifrele indica popularitatea aproape universala a e-commerce-ului in randul internautilor de toate varstele si de ambele sexe; femeile de 55-64 de ani sunt mai predispuse sa cumpere ceva online decat baietii de 16-24 de ani; persoanele mai in varsta se documenteaza mai mult online, inainte de a face o achizitie (peste 6 din 10 internauti de peste 45 de ani vs. 51% dintre barbatii de 16-24 de ani)

  • la nivel global, aproape 77% dintre internautii de 16-64 de ani cumpara ceva online lunar; cei mai activi sunt indonezienii, iar cei mai putini pasionati de e-commerce sunt egiptenii

  • in 2020, banii cheltuiti online s-au dus pe produse din categoriile Fashion & Beauty (665,6 miliarde $, +27% YoY), Calatorii & Reservari la hotel (593,6 miliarde $, -51% YoY!), Jucarii, DIY & Hobby (525,6 miliarde $, +25% YoY), Electronice (501,8 miliarde $, +18% YoY), Alimentatie & Ingrijire personala (413,8 miliarde $, categoria cu cea mai mare crestere, din cauza pandemiei COVID-19, +41% YoY!)

Comentariu ( 1 )

  1. […] inceput de februarie, scriam ca 4,2 miliarde de persoane din intreaga lume folosesc retelele sociale, aproape 77% dintre […]

Leave a reply