Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Pebamag.ro

Pebamag.ro s-a nascut in ianuarie 2017 si vinde online ceasuri, bratari si ochelari din lemn, jucarii si scutece, corpuri de iluminat, acccesorii pentru telefoane si periute de dinti electrice – „ceva pentru toata lumea”, cum spune Daniel K. Laszlo (foto, CEO Pebamag.ro). Acesta ne-a povestit cum a lasat programarea full-time pentru a pune pe picioare magazinul virtual, ca a investit in jur de 1.000 $ in stocul initial de produse si ca cele mai importante lucruri in relatia cu firmele de curierat sunt costul si comunicarea. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Daniel K. Laszlo: Numele copiilor stau la baza numelui.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Intotdeauna am stiut ca vreau sa incerc sa fac ceva pe cont propriu, dar foarte tarziu am ajuns la acel moment in care am si inceput propria afacere. Ideea a inceput sa se cristalizeze in 2016. M-am gandit ce misto ar fi sa creez un brand propriu si sa vand rezerve pentru periuta de dinti electrica intr-un pachet facut de mine, asa s-a nascut Pebadent.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dupa noua ani de lucrat in domeniul programarii am inceput sa imi pierd interesul si sa simt un fel de burnout. Stiam ca nu vreau sa ma las de tot si ca mai vreau sa scriu cateodata cod, dar am vrut sa fac ceva putin mai interesant si mai creativ. Nu am vrut sa ma las nici de calculator, asa ca e-commerce-ul a fost alegerea perfecta. Am creat site-ul, am desenat logo-ul, am facut designul la ambalaj si am pornit la drum. Dupa foarte multe ore petrecute in WooCommerce, in Excel si pe Skype, am ajuns aici.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am invatat singur, ma pasioneza antreprenoriatul. Citesc mult pe Internet si mi se pare un „algoritm” foarte interesant.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am avut foarte putini bani disponibili pentru pornirea acestui business, am investit in jur de 1.000 $ in stocul initial.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
La inceput a fost foarte greu, in primele sase luni nu prea am avut vanzari. Dupa aceea am inceput sa diversific gama de produse si am intrat si in eMag markeplace. Am reinvestit tot ce incasam in produse noi si in marketing si asa am reusit sa avem o crestere constanta.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul este ca esti putin mai liber si depinde de tine cum iti prioritizezi task-urile. Dezavantajul este ca, daca nu lucrezi, nu primesti salariul. Cand ai propria afacere lucrezi mult mai mult si este mult mai mult stres. Daca esti pasionat, lucrezi si in weekend, si noaptea, si in vacanta.

Care este publicul tinta al site-ului?
Avem o gama foarte variata de produse, vindem jucarii, accessorii pentru periuta de dinti electrica, ceasuri si scutece, avem ceva pentru toata lumea.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Avem produsele in stoc si trimitem foarte repede. Incercam sa rezolvam toate cerintele speciale ale clientilor. De aceea am lansat si serviciul de personalizare al ceasurilor, pe care dorim sa il extindem in 2020 si pentru bratari, portmoneuri si ochelari.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Incercam sa avem numai clienti multumiti.

De unde va cumparati produsele?
Unele produse sunt importate direct de la fabrica, altele sunt cumparate de la distribuitori locali.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Google, Facebook si eMag. De cateva luni facem si dropshipping.

Cati angajati aveti?
Volumul de comenzi fluctueaza destul de mult, dar de obicei ajunge un singur om pentru pregatirea coletelor.

Cum va merge in perioada asta?
In perioada aceasta (interviul a fost realizat in luna decembrie – n.r.) vindem foarte multe ceasuri, din cauza asta ne-am pregatit cu un stoc foarte mare pentru luna cadourilor.

Ati participat la Black Friday 2019?
Participam la toate evenimentele mai important ca sa atragem clienti noi.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Lucram intotdeauna la imbunatatirea site-ului, la marketing si incercam sa aducem intotdeauna produse noi, astfel cifrele sunt in crestere.

Cum si unde va promovati site-ul?
Am investit foarte mult in Google Ads si SEO si am reusit sa atragem foarte multi clienti noi. Deja de mai bine de un an folosim cunostintele acumulate cu succes si pentru consultanta e-commerce si am reusit sa crestem foarte frumos si Medisonica.ro.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem campanii si pe Facebook, in perioada urmatoare vrem sa ne concentram mai mult pe cresterea paginii.

Aveti versiune de mobile?
Versiunea de mobil este foarte importanta, cine nu are poate sa isi inchida magazinul in cativa ani.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In fiecare an avem mai multi clienti multumiti. Si ma bucura cel mai mult ca tot mai multi oameni au ceasuri unicat din lemn pe mana, fiecare ceas este diferit, pentru ca nu exista doua bucati de lemn la fel. Imperfectiunea lemnului nu e un defect, ci un atribut de efect.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Costurile nu sunt mici, trebuie sa platesti cam jumatate din profit ca sa vinzi un produs. Poti sa reduci aceste cheltuielile daca investeti destept acei banuti si optimizezi tot timpul. Optimizezi site-ul, reclamele, livrarea, depozitul…

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este ca sa ajunga mesajul nostru la clientul final, sa ajungem la omul care are o periuta de dinti electrica, are nevoie de scutece sau cauta un ceas mai special.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Incercam sa recuperam cat mai mult din pagubele cauzate de firmele de curierat. Costul si comunicarea sunt cele mai importante lucruri in relatia noastra cu firmele de curierat. Cateodata suntem nevoiti sa acoperim niste costuri in plus ca sa pastram colaborarea, dar am avut cazuri in care am si renuntati la serviciile unor firme.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa crestem constant ca in cativa ani sa ajunga Pebamag.ro un household name. Vrem ca sa facem cat mai multi copii fericiti cu jucariile noastre, sa umplem masinile curierilor cu scutece si sa stie toata lumea ce inseamna Bobo Bird si Pebadent.

Leave a reply