GpeC: sinteza pietei de e-commerce romanesti, in 2019 (studiu)
La editia din aceasta toamna a GPeC SUMMIT (4-5 noiembrie, la care au fost desemnate cele mai bune magazine online autohtone), au fost facute publice si rezultatele studiului anual „Comertul electronic pe piata din Romania”, din care reiese ca 56% dintre romani au facut cel putin o achizitie online in 2019 si ca peste jumatate dintre conationalii nostri cumpara digital cel putin 1 data/luna. Conform comunicatului GPeC, studiul prezinta evolutia pietei in ultimii 3 ani si este reprezentativ pentru mediul urban. Printre rezultatele cercetarii se numara:
- numarul magazinelor online vizitate de-a lungul unui an este constant – 9, in ultimii 3 ani
- de la an la an, numarul celor care fac cumparaturi online creste – in 2019, cu 10% mai multi romani au achizitionat produse/servicii online, comparativ cu 2018 (procentul fata de 2017 este de +27%)
- o alta tendinta crescatoare este plata cu cardul a cumparaturilor online – numarul persoanelor care platesc astfel a crescut cu 11% YoY
- principalele categorii de produse si servicii achizitionate/platite online sunt Facturi, servicii si utilitati, Produse FMCG, Produse vestimentare si Activitati de relaxare si divertisment
- primele 3 website-uri de pe care care romanii cumpara online – eMag, OLX si Altex
- branding-ul si notorietatea magazinului sunt la fel de importante si in online – jumatate dintre romani prefera sa cumpere dintr-un magazin cunoscut, chiar daca preturile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung
Comentariu ( 1 )
[…] 56% dintre internautii din mediul urban au facut cumparaturi online cel putin lunar, fata de 53%, in 2018; 87% dintre cumparatori compara preturile pe 5 website-uri diferiteinainte de a face achizitia (studiu anual GpeC si iSense Solutions, „Comertul electronic pe piata din Romania”) […]