Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Returul comenzilor online in magazine (BORIS) e in crestere (studiu)

47,6% dintre retailerii chestionati pentru un studiu recent spun ca returul de tip „buy online, return in store”/BORIS („cumpara online, returneaza in magazin”) a crescut, in ultimele 12 luni. Retailbrew.com noteaza ca Pollfish si goTRG au luat la intrebari 500 de angajati de la 21 de companii de vanzari cu amanuntul, printre care Walmart, Amazon, The Home Depot, Costco si Target.

BORIS ajuta retailerii sa economiseasca bani (costul returului), iar 57,2% dintre respondenti spun ca retururile sunt o prioritate mai mare pentru ei acum, decat erau acum un an. Da, o politica de retur de nota 10 creste retentia clientelara, dar volumul si costurile pe care le implica sunt considerabile. In SUA, in 2021, retururile din retail au insemnat marfa in valoare de peste 761 de miliarde $ (conform National Retail Federation)! Pentru fiecare 1 miliard $ incasati din vazari, un retailer are 166 de milioane $ de marfa returnata, in medie.

66,4% dintre retailerii chestionati spun ca taxeaza retururile (inclusiv in cazul comenzilor digitale), iar 445% dintre ei au introdus aceasta taza in ultimele 12 luni. Nu e de mirare: asa cum am scris deja, aproape 50% din imbracamintea cumparata online e returnata. Retaileri ca H&M iau in considerare taxarea retururilor online, la fel cum au facut recent Grupul Inditex, Uniqlo, Next si Boohoo. Iar Amazon avertizeaza mai nou clientii, apropo de produsele returnate frecvent. In State, retailerii online mari (Amazon, Walmart sau Target) nu primesc intotdeauna retururile inapoi, ci le vand mai departe companiilor de lichidare. Totul din dorinta de a minimiza costurile.

Strategiile folosite pentru a incuraja returul de tip BORIS sunt oferirea de avantaje in magazine fizice (43,8% dintre respondenti) sau taxarea returului clsic (31,8%). 24,4% nu au nicio strategie in acest sens. Prima metoda este cea mai eficienta, cred specialistii: oferirea unui card de reduceri sau a unui discount in magazinele offline, la returnarea unei achizitii e-commerce este solutia castigatoare.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply