Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce inseamna dezvoltarea Temu pentru shopping-ul modern?

Cum ar fi daca Amazon si TikTok ar avea un copil impreuna? Asta se intreaba nymag.com, intr-un articol recent despre dezvoltarea rapida a aplicatiei Temu, care face ca Amazon sa para un intermediar inutil. Desi livreaza in 7-14 zile si nu vinde produse de marca sau sustenabile, Temu a cucerit piata americana, s-a extins si in Europa si are o strategie agresiva de crestere globala.

Sursa amintita citeaza angajati din infrastructura logistica, care spun ca in jur de 25% dintre coletele pe care le livreaza in ultimul timp sunt portocalii (culoarea Temu). Si ca volumul total de comenzi s-a triplat, de cand oamenii au aflat de aplicata chineza – care si-a facut recent reclama la Super Bowl, mizand pe tagline-ul „Shop like a billionaire” (in traducere, „Fa cumparaturi ca un miliardar”). Cu alte cuvinte, Temu e locul in care poti cumpara o multime de lucruri de care probabil nu ai nevoie, fara sa te preocupe cat costa!

Temu este o subsidiara a platformei e-commerce Pinduoduo, care a aparut in septembrie 2022 si care are peste 750 de milioane de clienti in China. In doar cateva saptamani de la lansare, a devenit cea mai descarcata aplicatie de shopping din iOS App Store. In februarie 2023, fusese descarcata de 24 de milioane de ori, avea peste 11 milioane de utilizatori activi lunar si depasea Amazon si Walmart, devenind cel mai descarcat app din SUA.

Succesul experientei de shopping propuse de Temu se datoreaza unei combinatii de factori: utilizatorii sunt asaltati de cupoane de reduceri si oferte, care ii conving sa cumpere cat mai des si cat mai mult (la fel ca Shein, Temu foloseste tehnici promotionale utilizate cu succes de retailerii din China, unde gamificarea este ceva comun); platforma vine cu o propunere onesta (produse made in China, cum sunt cele vandute de Amazon, Walmart sau Target, dar la preturi mult mai mici, pentru ca intermediarii dispar); livrarea este – de cele mai multe ori – gratuita; feed-ul de produse care sunt afisate utilizatorilor este bazat pe machine learning si promoveaza si mai multe achizitii (la fel ca pe TikTok, alt export chinez de mare succes).

Juozas Kaziukenas (Directorul firmei de cercetare Marketplace Pulse), descrie Temu ca fiind un simbol al schimbarii mult-asteptate din e-commerce: „«Produs in China» a eliminat productia locala. «Cumparat din China» a eliminat vanzatorii locali. «Marketat in China» elimina retailerii locali”.  Avand in vedere ca exista destui retaileri care vand cu succes pe Amazon si pe Temu, iar aceleasi produse sunt mai ieftine pe cea de-a doua platforma e-commerce, in timp ce prima le vinde mai scump (dar le livreaza a doua zi), concluzia specialistilor e simpla: cel mai mare retailer american si unul dintre cei mai mari vanzatori cu amanuntul din China sunt intr-o competitie directa, pe telefoanele consumatorilor, diferenta fiind cateva zile si cativa dolari. Acestia din urma vor decide cine iese invingator.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] 75% din piata ultra-fast fashion, anul trecut! Dar, dupa lansarea americana din septembrie 2022, Temu ameninta sa o detroneze, oferind aceleasi tipuri de produse ieftine, made in China. In februarie 2023, Temu era cel […]

  2. […] intensificand astfel rivalitatea cu Pinduoduo (detinut de DD Holdings, la fel ca Temu), anunta scmp.com. Ambele companii au facut miscarea in aceeasi saptamana, introducand pe […]

Leave a reply