SUA: o politica de retur de nota 10 creste retentia clientelara (sondaj)
O politica de retur bine pusa la punct creste retentia clientelara, iar 96% dintre consumatori citesc informatiile legate de aceasta, inainte de a cumpara ceva online, a descoperit un studiu recent marca Loop, citat de chainstoreage.com. Sondajul (intitulat „Consumer Report: How Returns Impact Customer Retention”) a fost efectuat pe un esantion de 1.000 de cumparatori online americani, de pe Shopify. Si a descoperit si faptul ca 54% dintre respondenti nu cumpara de pe un site e-commerce daca acesta nu ofera clientilor proprii retur gratuit.
Ce a mai descoperit studiul amintit:
- aproape 6 din 10 respondenti (57%) spun ca abandoneaza cosul virtual de cumparaturi, daca brandul respectiv le ofera o experienta post-cumparare proasta
- aproape 9 din 10 (87%) spun ca sansele de a cumpara prima data de la un retailer cresc daca acesta le ofera bonusuri post-cumparare – reduceri de pret (52%), cupoane pentru achizitii viitoare (41%) si posibilitatea de a face retururi oricand (34%)
- 45% dintre respondenti spun ca, in cazul unui produs care costa mai putin de 50 $, pretul i-ar determina sa nu faca retur, pentru ca ar fi o pierdere de timp si de efort
- 42% prefera sa returneze produsele prin curier, 24% vor ca returul sa le fie ridicat de acasa, iar 18% vor sa aduca produsul inapoi intr-un magazin fizic
- 56% dintre americanii chestionati spun ca le pasa de impactul asupra mediului al produselor trimise inapoi la retaileri, iar mai mult de o treime (35%) n-au returnat ceva tocmai din cauza acestui potential impact
Leave a reply