Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Q1 2022 a fost primul trimestru in scadere pentru Amazon, din 2015 incoace

Pe fondul incetinirii ritmului cumparaturilor online (odata cu ridicarea tuturor restrictiilor impuse de pandemia COVID-19) si a cresterii costurilor, Amazon.com Inc. a avut parte de un inceput de an pe minus, anunta reuters.com. Q1 2022 a fost primul trimestru in scadere pentru gigantul online Amazon, din 2015 incoace: vanzari online cu 3% mai mici fata de aceeasi perioada din 2021 si un profit cu 3,8 miliarde $ mai mic YoY. 

Acesta din urma are drept principala cauza pierderea actiunilor in compania de vechicule electrice Rivian. In America de Nord (principala piata de operare a companiei), vanzarile au crescut cu 8%, iar cheltuielile operationale au fost mai mari cu 16% (atingand suma de 71 miliarde $). Cauzele? Inflatia, salariile mai mari acordate angajatilor din depozite (care au creat recent prima uniune, la centrul de fulfillment Amazon din New York City), costurile de 1,5 ori mai mari ale combustibilului fata de anul trecut (pe fondul razboiului din Ucraina). Acum, gigantul online cu sediul la Seattle are un exces de depozite si camioane de livrare, comparativ cu numarul de comenzi primite, acestea facandu-si necesara prezenta doar de Prime Day – care, anul acesta, va avea loc in luna iulie, a confirmat compania.

Veniturile au fost mai mari cu doar 7% YoY in Q1 (fata de cele 44 de procente din Q1 2021), ceea ce inseamna ca Amazon a avut cea mai mica rata de crestere trimestriala din 2001 incoace! Punctele pozitive, in Q1 2022, au fost cresterile la nivelul diviziei Amazon Web Services, care a avut venituri mai mari cu 37% (atingand suma de 18,4 miliarde $), plus cei 4,6 miliarde $ (cu 17% mai mult YoY) incasati din vanzarile in magazinele fizice.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 3 )

  1. […] restrictiilor impuse de pandemia COVID-19, shopping-ul online s-a mai redus si – de aceea – Q1 2022 a fost primul trimestru in scadere pentru gigantul online Amazon, din 2015 […]

  2. […] online a incetinit, odata cu ridicarea tuturor restrictiilor impuse de pandemia COVID-19. Q1 2022 a fost primul trimestru in scadere pentru gigantul online, din 2015 incoace: vanzari online cu 3% mai mici fata de aceeasi perioada din 2021 si un profit cu 3,8 miliarde $ mai […]

  3. […] acum, odata cu redeschiderea magazinelor fizice, acest exces nu mai este justificat – nu degeaba Q1 2022 a fost primul trimestru in scadere pentru Amazon, din 2015 incoace. De aceea, gigantul online vrea sa renunte la cel putin 929.000 m2 din depozitele proprii (sau […]

Leave a reply