Comerciantii de pe Amazon estimeaza vanzari mici de Sarbatori si taieri de preturi
Vanzatorii de pe Amazon marketplace se pregatesc de un sezon de iarna saracacios, din cauza inflatiei care va determina consumatorii sa isi reduca semnificativ cheltuielile, citim pe bloomberg.com. Conform Insider Intelligence, anul acesta, vanzarile online din SUA vor fi mai mari cu doar 9,4% (totalizand 1 trilion $) – prima crestere de sub 10% din istorie. Pe Amazon.com se vor cumpara produse in valoare de 400 de miliarde $, cu 9% mai mult YoY.
In ultimii 2 ani, sellerii abia au facut fata cererii online aparute in timpul pandemiei. Acum, americanii cauta cupoane, reduceri, promotii si cheltuie bani doar pe produsele de stricta necesitate. La recentul Surge Summit, un eveniment e-commerce de networking organizat de Riverbend Consulting (companie care ofera sfaturi vanzatorilor de pe Amazon), au participat in jur de 300 de selleri, care si-au exprimat ingrijorarea. Multi dintre cei care isi vand peste jumatate dintre produse pe Amazon se tem ca vor trebui sa reduca preturile, pentru a scapa de inventarul nevandut.
Unii dintre participantii la eveniment spun ca nu au scazut inca preturile, dar reduc alte costuri (logistice si nu numai) – unii dintre ei scot pe piata produse mai mici si mai ieftine ca fostele bestselleruri din ultimii 2 ani, al caror transport va costa mai putin. Daca sunt nevoiti sa creasca pretul, adauga si o promotie, pentru a nu instraina cumparatorii. Insasi compania fondata de Jeff Bezos are probleme, post-pandemie, cu depozitele construite sau inchiriate pe repede-inainte si cu faptul ca ritmul cumparaturilor online a incetinit, odata cu ridicarea tuturor restrictiilor impuse de pandemia COVID-19. Q1 2022 a fost primul trimestru in scadere pentru gigantul online, din 2015 incoace: vanzari online cu 3% mai mici fata de aceeasi perioada din 2021 si un profit cu 3,8 miliarde $ mai mic YoY.
Leave a reply