Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Lockdown-ul din Shanghai ajuta masiv aplicatiile alimentare chinezesti

Orasul chinez Shanghai este intr-un lockdown strict, de 5 saptamani incoace, ca urmare a politicii nationale stricte „zero COVID” a presedintelui Xi Jinping. Ca urmare, cei 26 de milioane de locuitori ai capitalei financiare a Chinei se inghesuie pe aplicatiile online de alimente, in speranta ca vor gasi produsele necesare si un livrator liber, relateaza technologyreview.com.

In China, acest tip de livrari de comenzi online de alimente exista inca din 2015, cand companii ca Alibaba au dat startul, intr-un peisaj e-commerce aglomerat. In 2018-2019, aceasta nisa a crescut, gratie aparitiei a zeci de start-up-uri noi in domeniu. In 2021, in plina pandemie, piata de profil producea cel putin 10 miliarde de yuani (1,57 miliarde $) lunar. Dar, pe masura de restrictiile s-au redus si chinezii s-au reintors in magazinele fizice, profitul acestor companii s-a redus semnificativ si unele (ca DiDi sau Ele.me) s-au inchis de tot. In paralel cu asta, app-urile au fost afectate si de investigatiile antitrust din tara asiatica. Acum, app-urile de cumparaturi alimentare sunt in plina dezvoltare, la fel ca la inceputul pandemiei, in 2020. Mai ales ca, dupa Shanghai, urmeaza un lockdown similar si in Beijing si Hangzhou.

Unii chinezi din Shanghai au format grupuri de cartier (in aplicatiile de mesagerie locale) si comanda toti odata alimente, de la ferme sau fabrici de profil. Altii apeleaza la aplicatii online ca Dingdong, Hema sau Meituan Maicai, unde se chinuie sa dea o comanda, inainte de epuizarea stocului de alimente. Fiecare zi devine un fel de Black Friday alimentar, stresant si frustrant, iar felul in care industria reactioneaza la aceste probleme va detemina si modul in care va arata aceasta nista, dupa reintrarea in normal. Vor putea aceste app-uri sa-si pastrese clientii noi, dupa ce lockdown-ul va fi ridicat? Investitorii nu mai sunt la fel de optimisti ca in 2020, iar consumatorii apeleaza la ele doar de nevoie.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply