Amazon incaseaza pana la 50% din fiecare vanzare de pe platforma (studiu)
Amazon a ajuns sa incaseze 50% din fiecare vanzare facuta pe marketplace-ul propriu, in cazul vanzatorillor care apeleaza la depozitele companiei si la serviciile de ambalare, livrare si advertising de pe site. Asta a descoperit un studiu marca Marketplace Pulse, citat de bloomberg.com. Anul trecut, procentul era de 40%.
Marketplace Pulse a analizat vanzari facute pe Amazon din 2016 incoace. Si a concluzionat ca sellerii care aleg sa plateasca in plus pentru serviciile logistice si de publicitate, care sunt oferite de gigantul online american, raman in buzunar cu doar 50% din suma platita de fiecare client. Si majoritatea vanzatorilor de pe acest marketplace considera ca aceste servicii sunt necesare pentru a avea vanzari… In plus, serviciile logistice Amazon sunt cu 30% mai ieftine (in medie), decat ale altor companii de curierat.
Platforma primeste, de 6 ani incoace, un procent din ce in ce mai mare/tranzactie, dar vanzatorii au ptut acoperi taxele in crestere pentru ca Amazon a atras constant clienti noi si vanzarile au crescut. Odata cu ridicarea restrictiilor impuse de pandemia COVID-19, shopping-ul online s-a mai redus si – de aceea – Q1 2022 a fost primul trimestru in scadere pentru gigantul online Amazon, din 2015 incoace!
Leave a reply