India: antreprenorul Nandan Nilekani ajuta micile magazine sa se impuna online
Antreprenorul indian Nandan Nilekani (66 de ani) are planuri mari: vrea sa ajute micile magazine din tara lui (numite kirana) sa faca e-commerce, citim pe bloomberg.com. Scopul final e sa concureze cu gigantii Amazon si Flipkart (detinut de Walmart), care au investit in jur de 24 de miliarde $ in tara asiatica, unde detin 80% din valoarea pietei de retail online.
Miliardarul Nilekani este unul dintre fondatorii companiei de software Infosys Ltd. si a condus – cu ceva timp in urma – un program guvernamental complex de creare a buletinelor biometrice pentru cei aproape 1,4 miliarde de indieni (Aadhaar). Cel mai nou proiect al antreprenorului e legat de comertul digital si este un nou parteneriat cu guvernul indian. Mogulul vrea sa il ajute pe prim-ministrul Narendra Modi sa construiasca o retea tehnologica intituata Open Network for Digital Commerce (ONDC), care sa ajute micii comercianti cu amanuntul de pe piata locala care valoreaza 1 trilion $.
Sistemul va oferi vanzatorilor si cumparatorilor un sistem online accesibil, unde vor putea tranzactiona de la detergent si alimente, pana la imbracaminte si bilete de avion. Micile magazine locale vor putea astfel sa se dezvolte si nu vor fi eliminate din peisaj, cum s-a intamplat in SUA, unde Amazon face legea pe Internet. ONDC va fi un sistem non-profit si este o idee complet noua, la nivel mondial. Ideea va fi testata in 5 orase, incepand din luna mai. „Acum e momentul sa implementam aceasta idee. Trebuie sa le oferim milioanelor de vanzatori mici o modalitate usoara de a face parte din zona in plina dezvoltare a comertului digital” a explicat recent Nandan Nilekani (foto).
Leave a reply