Germania: e-commerce-ul a crescut cu 0,2%, in Q2 2024, dupa 2 ani de scaderi (raport)
In cel de-al doilea trimestru al acestui an, vanzarile online din Germania au inregistrat – in sfarsit! – o crestere, informeaza ecommercenews.eu. Dupa 2 ani de scaderi, in Q2 2024 (aprilie-iunie) au avut loc cu 0,2% mai multe vanzari e-commerce decat in aceeasi perioada din anul anterior. In total, suma intrata in buzunarele magazinelor digitale germane a fost de 19,2 miliarde €.
Pe de alta parte, primele 6 luni din 2024 stau in continuare mai prost cu -1,2% fata de ianuarie-iunie 2023 (in perioada amintita, veniturile online au fost de 38,1 miliarde €). Cel mai mare motor al acestei cresteri de 0,2% este vanzarea de servicii digitale: bilete de avion si la diverse evenimente, cazari etc. Acestea au crescut cu 4,2% YoY, in Q2 2024, pana la 3,72 de miliarde €. La nivel de semestru, cresterea a fost de 8,4% (fata de S1 2023) si suma totala – 6,54 miliarde €.
Produsele cumparate pe Internet de consumatorii din Germania, in aprilie-iunie anul acesta, au fost mancarea gatita, mobilierul si produsele pentru casa. Si marketplace-urile online sunt un motor important de crestere, cu un plus de 2,3% YoY in Q2 2024 (si un market share de 55%, in prima jumatate a anului).
Aceste informatii au drept sursa un raport marca Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland (Bevh). In 2023, asociatia anunta ca e-commerce-ul german a scazut cu 11,8% YoY, pana la un total de 79,7 miliarde €. Vestea buna pentru comerciantii online germani este ca aceasta scadere de doua cifre – prima din istorie – nu se va mai repeta si in 2024.
Comentariu ( 1 )
[…] anul 2023. Aceasta tendinta a fost observata inca din Q2 2024, cand comertul digital a crescut cu 0,2% YoY. Pentru 2025, specialistii Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland (Bevh, […]