Comertul online german este in crestere, dupa 2 ani de declin
Dupa 2 ani de scadere, sumele cheltuite online de germani pe achizitia de produse au crescut, in 2024, informeaza ecommercenews.eu. Mai exact, e-commerce-ul a insemnat 80,6 miliarde €, cu 1,1% mai mult fata de anul 2023. Aceasta tendinta a fost observata inca din Q2 2024, cand comertul digital a crescut cu 0,2% YoY. Pentru 2025, specialistii Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland (Bevh, asociatia federala germana pentru e-commerce) estimeaza o crestere procentuala YoY si mai mare.
Cea mai mare dezvoltare s-a observat in cazul medicamentelor, alimentelor si produselor pentru animale de companie – categorii care au crescut cu peste 5%. Imbracamintea cumparata pe Internet a ramas la un nivel stabil, iar electronicele au scazut (in ciuda faptului ca Germania a gazduit anul trecut Campionatul European de Fotbal). Bevh mai noteaza ca marketplace-urile online (inclusiv liderul pietei locale, Amazon.de) au atras 55% dintre achizitii (+2% YoY), iar platformele Temu si Shein au totalizat 6% dintre comenzile digitale.
Scaderea comertului online german a fost una semnificativa, dupa pandemia COVID-19: anii de crestere accelerata au fost urmati de o scadere de 8,8% in 2022 si una de 11,8% in 2023 (pana la 79,7 miliarde €). Aceasta din urma reducere a fost prima de doua cifre din istoria monitorizarii facute de Bevh.
Leave a reply