Germania: livrarea celor mai mari magazine online s-a scumpit cu 12%, in 2 ani
In medie, costurile de livrare ale comenzilor online trimise clientilor de cei mai mari 100 de retaileri e-commerce din Germania au crescut de la 3,92 € la 4,39 €, in ultimii 2 ani, citim pe ecommercenews.eu. Asta inseamna o crestere de 12%. In plus, tot mai putini retaileri ofera automat livrare gratuita si 23% dintre companiile din clasament percep o taxa de livrare, sub o forma sau alta. Informatiile provin dintr-o analiza realizata de Neuhandeln.
Multi vanzatori online germani si-au crescut taxele de livrare pentru ca sunt la randul lor taxati in plus de catre companiile de curierat. Cauza acestei cresteri este reducerea cheltuielilor online si a volumelor de colete livrate in Germania, in 2022 si 2023 (abia in Q4 2024 e-commerce-ul a crescut cu 0,2%, dupa 2 ani de scaderi). Dar si faptul ca aceste companii au acum costuri mai mari cu forta de munca si platesc mai mult pe electricitate.
Analiza Neuhandeln a scos la iveala faptul ca, la finalul anului trecut, doar 7 din top 100 retaileri online germani ofereau livrare gratuita pentru orice comanda, indiferent de suma. La final de 2022, 16 faceau asta. In plus, sursa amintita mai mentioneaza ca politicile de retur ale celor mai mari jucatori de pe piata e-commerce din Germania au devenit semnificativ mai stricte, in ultimii 2 ani – in ianuarie anul acesta, Zalando a redus fereastra de retur la 30 de zile (de la 100), iar Amazon a anuntat recent ca doar produsele returnate fara a fi ambalate intr-o cutie suplimentara vor mai putea fi returnate gratuit.
Leave a reply