Cum pregatesti site-ul si campaniile de mail inainte de Black Friday?
Black Friday in e-commerce-ul romanesc
Conceptul de Black Friday in e-commerce-ul romanesc a fost introdus de eMAG in 2011. De atunci, se bucura de mare succes de la an la an. Anul acesta, eMAG a stabilit Black Friday pentru ziua de 15 noiembrie. Majoritatea magazinelor online vor organiza campania de Black Friday 2019 tot in aceeasi zi, si probabil la o saptamana, vor mai face inca o editie. Unele campanii vor tine doar vineri, altele tot weekend-ul sau chiar toata saptamana.
Pregatire magazin online pentru Black Friday
Cand rostim Black Friday, deja ne imaginam febra cumparaturilor online. Pentru o buna desfasurare, este bine sa organizam din timp si cat mai in detaliu campania Black Friday, atat la nivel de website, cat si din punct de vedere al promovarii prin alte surse, precum social-media si clasicul mail. Trimiterile de newsletter sezoniere sunt cele mai eficiente din punct de vedere al costurilor si aduc rezultate imediate deoarece audienta se asteapta la ele.
Lista de verificare tehnica pentru website
in calitate de responsabil pentru campania Black Friday, trebuie sa vorbesti cu cei de la tehnic sa se asigure ca totul va fi ok in ceea ce priveste site-ul pentru ca atunci cand vei lansa campania, sa poata fi sustinuta online fara intreruperi. E important ca in plina campanie, sa eviti pe cat posibil lucruri iritante pentru clienti precum urmatoarele:
- pagini care nu se incarca, pagini cu erori
- stock prea mic sau insuficient de produse
- resurse prea putine de personal pentru comenzi
- disponibilitate redusa pentru livrare
- politici neclare de retur si garantie
- informatii insuficiente sau neclare pe website, etc.
Pagini dedicate pe site pentru Black Friday
Mai intai pui detaliile principale la punct: stabilesti cum vei integra pe site oferta Black Friday, pentru ce categorii de produse va fi, cat va dura etc. Odata creata campania, fie o afisezi pe site in anumite sectiuni sa pagini dedicate, fie alegi sa o semnalizezi local ca o reducere speciala, la nivelul fiecarei categorii de produse. Urmeaza testarea propriu-zisa in care te asiguri ca e totul cum ai planificat si ca sistemul functioneaza ok.
Cum promovezi editia de Black Friday
Black Friday este un eveniment mult asteptat de cumparatori. Pentru a te asigura ca un numar cat mai mare de oameni interesati afla de campanie, este bine sa o promovezi atat prin intermediul site-ului, cat si pe blog, Facebook si via direct mailing.
Campanii de e-mail marketing de Black Friday
Campaniile de e-mail sezoniere au un succes mai mare decat trimiterile de newsletter, clasice, cu subiecte aleatorii, pentru ca sunt transmise la momentul oportun. Timpul trimiterii mailurilor conteaza, la fel ca si planificarea in avans. E important sa atragem si sa informam in timp util oamenii cu privire la campania Black Friday deoarece cei mai multi compara ofertele de la diverse magazine pentru produsele preferate, dar in afara de buget si pret, va conta si timpul cand au fost informati, modul de comunicare si, bineinteles, timpii de raspuns mici.
Flow trimiteri de newsletter de Black Friday
Un flow de campanii de e-mail bine pus la punct poate face diferenta la nivel de vanzari in perioada Black Friday pe care aloci pentru magazinul online. Cu ajutorul platformei de e-mail marketing NewsMan, trimiterile de newsletter se pot face in doar cateva click-uri. Adaugarea produselor in newsletter se face rapid, cu Copy/Paste link-uri din site.
Cu newsman.ro e usor sa creezi newsletter pentru Black Friday deoarece ai la dispozitie atat template-uri pentru Black Friday cu continut predefinit si design nou, cat si bannere de Black Friday complet editabile, pe care le poti personaliza rapid sa fie conform nevoilor tale de marketing si branding. Poti adauga chiar si o numaratoare inversa in newsletter pentru a creste suspansul (detalii mai jos la al 5-lea exemplu).
Top 10 campanii de e-mail de trimis de Black Friday
Iata un model de flow de trimiteri newsletter sau altfel spus, 10 idei de campanii de e-mail pentru Black Friday (inainte, in timpul si dupa eveniment).
- trimitere newsletter pentru abonatii existenti cu trimitere catre inscriere la oferta pre-Black Friday
- campanie de mail pentru abonatii noi cu pop-up abonare pentru Black Friday
- trimitere newsletter cu cupon Black Friday la cei inscrisi
- campanie de mail cu oferta pre-Black Friday pentru a-si face lista de produse favorite
- trimitere newsletter cu contor inainte de Black Friday (cu cateva zile si ore inainte)
- campanie de mail de inceput Black Friday
- campanie de a 2-a zi: continuam Black Friday
- campanie de finalizare Black Friday (ultimele produse)
- campanie cu top produse cumparate de Black Friday
- trimitere newsletter de Cyber Monday
Tu ai dat startul campaniilor de email marketing pentru Black Friday ?
Leave a reply