Cum pot retailerii online face fata asaltului european al Temu si Shein?
Retailerii e-commerce din Europa au din ce in ce mai multe dificultati din cauza asaltului reprezentat de platformele chineze Temu si Shein, noteaza aqurate.ai. De la faptul ca aglomereaza piata transportului aerian de marfa si pana la atragerea clientilor cu preturile mici, cele doua companii fast-fashion au un impact masiv, care determina IMM-urile online europene sa adopte strategii inovatoare, pentru a ramane competitive.
Shein si Temu mizeaza pe o strategie compusa din mai multe elemente: au bugete de marketing online mari (in 2023, Shein a cheltuit 1,5 miliarde $ pe reclame digitale, in timp ce Temu a investit 1,2 miliarde $ doar in ad-uri pe platformele Meta), strategii de pret agresive (ajutate de lanturile de distributie eficiente), o penetrare mare a pietei si metode eficiente de a atrage clientii (varietatea mare de produse, rata accelerata de aparitie a unor modele noi, aplicatii user-friendly, checkout-ul usor).
Combinate, toate acestea afecteaza comerciantii online europeni, influentand costurile de advertising, dinamica in social media (feed-urile sunt saturate de prezenta celor doua platforme, care fac constant parteneriate cu influenceri), impactul streategiilor de achizitie clientelara (costul acesteia creste si tacticile de marketing trebuie sa se schimbe).
7 strategii de a concura cu Temu si Shein:
- Cresterea ratelor de conversie, pe website, prin optimizarea pentru mobil, caracteristici user-friendly, o experienta de navigatie fara probleme, o experienta de shopping cat mai personalizata, includerea de review-uri clientelare, un checkout cat mai simplu si testarea A/B constanta.
- Implementarea de programe de retentie si loialitate, care sa fidelizeze clientii. In plus, atrage-i cu oferte si recomandari personalizate.
- Optimizarea targetarii si bugetului de ad-uri, prin campanii de retargetare eficiente.
- Axarea pe content marketing si SEO, prin crearea de continut care atrage, pe toate canalele unde este prezent brandul.
- Apelul la social media si influencer marketing, prin user-generated content (UGC), colaborari cu micro-influenceri si prezenta pe platformele de socializare unde sta publicul tinta.
- Formarea de parteneriate strategice – colaborari cu artizani si afaceri locale, pentru a crea linii speciale de produse.
- Diferentierea via piete de nisa si propuneri de valoare unice (sustenabilitate, calitate superioara, produse locale etc.).
Comentarii ( 3 )
[…] €, in 2024-2025 (+5% YoY); acestia pun dezvoltarea pe seama omniprezentei jucatorilor chinezi Shein si Temu si a popularitatii marketplace-urilor C2C ca Vinted. Aceeasi experti cred ca „felia” detinuta […]
[…] a analizat in special marketplace-urile chineze care au luat cu asalt continentul european. Si a descoperit ca dupa Spania (tara cu cei mai pasionati clienti Temu, Alibaba sau Shein), […]
[…] conditiile asaltului european al platformelor chineze Temu si Shein, care aglomereaza piata transportului aerian de marfa si […]