Spania: platformele e-commerce chineze au un market share de 34% (raport)
1 din 3 (34%) achizitii online care au avut loc in Spania, in prima jumatate a acestui an, au fost plasate pe platforme chineze, informeaza ecommercenews.eu. Alibaba, Temu si Shein au clienti fideli in randul spaniolilor, avand aici un market share mult mai mare decat in alte tari europene.
Datele au drept sursa raportul „NIQ Consumer Online Panel”, care a analizat vanzarile e-commerce de bunuri de consum, in prima jumatate a acestui an, in 9 tari din Europa: Marea Britanie, Germania, Franta, Italia, Spania, Tarile de Jos, Belgia, Austria si Irlanda.
Raportul a analizat in special marketplace-urile chineze care au luat cu asalt continentul european. Si a descoperit ca dupa Spania (tara cu cei mai pasionati clienti Temu, Alibaba sau Shein), urmeaza Italia (unde 14% dintre toate achizitiile online au loc pe aceste platforme), Franta (cu 9%), Germania (8%) si Marea Britanie (6%).
Pe de alta parte, consumatorii spanioli cheltuie sume mult mai mici decat clientii din alte tari, pe aceste platforme asiatice fast-fashion: 497 €/client. Comparativ, germanii au scos din buzunare 1.125 €, in primele 6 luni din 2024, iar britanicii – 997 €. Raportul a analizat si frecventa achizitiilor: Marea Britanie conduce topul, in acest caz, cu 22,7 achizitii/client; in Germania, media este de 18,2 comnezi, iar in Spania – de 12,1.
Leave a reply