Europa: piata online de Fashion, Beauty si Luxury a valorat 213 miliarde €, in 2023 (studiu)
Piata europeana de Fashion, Beauty si Luxury a generat o cifra de afaceri de 213 de miliarde €, anul trecut, informeaza ecommercenews.eu. Din acest total, vanzarile transfrontaliere au reprezentat 38%, adica echivalentul a 82 de miliarde €. Datele au ca sursa „Top 500 Fashion, Beauty and Luxury Retail Europe”, un raport marca Cross-Border Commerce Europe.
In 2023, cei mai mari 500 de retaileri si marketplace-uri digitale din aceste trei nise au generat o valoare bruta a marfii de 71 de miliarde €. 72 de procente (51 de miliarde €) din aceasta suma a fost stranse pe marketplace-uri, iar cele C2C au totalizat 12 miliarde € (adica 17%). Conform datelor existente, piata europeana de moda, produse de infrumusetare si de lux este evaluata la 719 miliarde €.
CA de anul trecut este cu aproape 43% mai mare ca in 2022, cu mentiunea ca atunci nu a fost luata in calcul decat piata de Fashion si Beauty, produsele de lux au fost incluse doar in 2023 in raport. Aceasta piata va creste pe viitor, cred expertii e-commerce, care estimeaza o CA de 224 de miliarde €, in 2024-2025 (+5% YoY); acestia pun dezvoltarea pe seama omniprezentei jucatorilor chinezi Shein si Temu si a popularitatii marketplace-urilor C2C ca Vinted. Aceeasi experti cred ca „felia” detinuta de comertul cross-border va creste si ea, la 39,6% (89 de miliarde €), pana in 2025.
Leave a reply