Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum pot reduce retailerii rata de retur, cu ajutorul AI

Comertul digital trece printr-o perioada in care dezvoltarea fara a acorda atentie ratei de retur si costului acestuia nu mai este posibila. Online au loc de 3 ori mai multe retururi decat in magazinele fizice,  retailerii mari de Fashion au introdus taxe de retur la comenzile digitale, iar in Statele Unite s-au returnat 17,6% dintre toate comenzile e-commerce (ceea ce inseamna pierderi de 247 de miliarde $), anul trecut.

Inteligenta artificiala (AI) poate fi solutia reducerii ratei de retur: asa cum am scris deja, MySizeID a dezvoltat un algoritm care te informeaza ce marime ti s-ar potrivi mai bine (perfect de integrat in magazinele care vand imbracaminte online), Amazon testeaza descrierile de produse si review-urile scrise de AI si il foloseste in depozite, pentru a depista produsele deteriorate, inainte de livrare.

In plus, si instrumentele AI folosite de echipa de marketing pot fi o solutie eficienta, citim pe marketingbrew.com. Mai exact, aceasta poate implementa instrumente AI care sa ofere consumatorilor toate informatiile necesare inainte de achizitie, rentru a reduce motivele unui retur. Pentru retailerii e-commerce din nisa de Fashion, solutiile pot fi sfaturile vestimentare personalizate sau instrumentele care sa permita stabilirea exacta a marimii purtate – mai ales la picior.

In plus, utilizarea tuturor datelor avute la dispozitie ajuta un retailer digital sa isi inteleaga clientii. Informatiile despre ce cumpara online, la ce ore, cat de des, ce comportament au atunci cand intra intr-un magazin e-commerce, ce fac offline pentru a se conecta cu respectivul brand, de ce aleg sa returneze ceva in magazinele fizice sau la un pachetomat – toate aceste date trebuie interpretate de echipa de marketing si folosite la segmentarea publicului. Iar AI-ul poate fi utilizat cu succes in acest scop.

Inteligenta artificiala poate fi folosita si pentru a depista clientii care dau des retur coletelor comandate pe Internet. Identifica-i si elimina-i din mesajele tale promotionale, pentru a-ti maximixa profitul.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply