Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum faci email marketing automatizat pentru magazinul online, in functie de traseul de la vizitator la client?

Stiai ca firmele care folosesc campanii de email automatizate au raportat o crestere a veniturilor cu peste 320% versus cele care nu folosec automatizarea? (sursa). Asa ca daca nu te-ai gândit pana in prezent cat de mult conteaza configurarea si trimiterea automată a email-urilor, studiul de mai sus iti arata clar ca e destul de important.

Cu totii stim de clasicul email de bun venit trimis automat abonatului dupa inregistrarea pe site-ul ecommerce. Este dragut si apreciat de abonat, dar singular nu este insa suficient. Sa vedem cum anume se poate face email marketing automatizat in magazinul online, intr-un mod eficient astfel incat sa genereze conversii multumitoare.

Pentru a avea rezultate bune in campaniile de email marketing, NewsMan, furnizor de servicii trimitere newsletter, iti recomanda sa iei in calcul tot traseul de la vizitator la client (customer journey) astfel incat sa acoperi toate stadiile pre si post-achizitie ale oamenilor.

Astfel, vei reusi in mod natural sa creezi relatia cu potentialul client, pentru ca la final sa ajungi sa ii trimiti oferte comerciale propriu-zise si diverse recomandari conform preferintelor sale si in functie de actiunile intreprinse in site sau in magazinul online. Nu in ultimul rand, vei tine cont de feedback-ul sau pentru a crea viitoare campanii de email personalizate.

Iata cele mai intalnite tipuri de emailuri automate in magazinul online, in functie de diferitele stadii ale abonatilor cu privire la experienta lor ecommerce.

Stadiul 1 – constietinzare. In aceasta faza trebuie sa faci abonatul sa fie constient de brandul si de oferta ta de produse. Rolul campaniilor de mailing este acela de a contura relatia dintre abonat ca potential client si brand.

3 tipuri de campanii de email de trimis dupa inscrierea la newsletter:

  • email de bun venit sau de intampinare (Welcome email);
  • email despre brand si produsele oferite (Get to know us);
  • email despre preferinte abonat (Let’s get personal).

Stadiul 2 – considerare. In aceasta faza trebuie sa captezi atentia abonatului avand in vedere ofertele variate de pe piata. Scopul campanilor de email din acest stadiu este acela de a construi increderea dintre potential client si brand.

3 tipuri de campanii de email de trimis inainte de vanzare:

  • newsletter cu produse recomandate in funcție de recenzii (Building trust email);
  • newsletter de prezentare oferta produse si servicii (Presenting your best self email);
  • newsletter de invitare la comunicare (Engaging in conversations email).

Stadiul 3 – decizie. In aceasta faza trebuie sa creezi continutul campaniilor de email astfel incat sa declansezi decizia de cumparare. Rolul campaniilor este acela de a-l ajuta pe abonat sa ia o decizie comerciala de achizitie produse.

3 tipuri de campanii de email de trimis cu scop comercial:

  • newsletter ecommerce cu transport gratuit, discount, produse cadou sau mostre;
  • newsletter ecommerce despre produsele aflate in cosul abandonat;
  • newsletter confirmare comanda si detalii livrare articole achizitionate.

Stadiul 4 – post-achizitie. In aceasta faza, trebuie sa consolidezi relatia cu clientul cerandu-i feedback despre produsele achizitionate, serviciul in sine si recomandandu-i produse similare sau versiuni imbunatite ale articolelor initial cumparate. Rolul campaniilor de email este acela de a consolida relatia formata cu clientul.

3 tipuri de campanii de email de trimis post-achizitie:

  • email solicitare feedback comanda si produse cumparate;
  • newsletter cu produse complementare sau imbunatatite;
  • newsletter lansare noi produse si servicii;

Stadiul 5fidelizare. In aceasta faza, rolul campaniilor de email este de a duce relatia dintre client si brand la un alt nivel, cu accent pe loializare.

5 tipuri de campanii de email de trimis pentru fidelizare:

  • newsletter aniversar cu urare si cadou personalizat;
  • newsletter cu detalii despre program recomandare brand (referral);
  • newsletter cu puncte loialitate acumulate;
  • newsletter pentru clientii vip (reduceri si invitații exclusive);
  • newsletter cu oferte limitate (countdown timer).

Rolul acestei serii de campanii de email marketing automate este de a te ajuta sa creezi relatii de incredere cu clientii si sa comunici cat mai eficient cu acestia, respectandu-le interesele de cumparare atat la inceput, cat si pe parcursul intregii colaborari. Obiectivul este de a ajunge la cat mai multi clienti recurenti multumiti si de-ai mentine prin diverse programe de fidelizare, ceea ce inseamna si implicit o crestere a cifrei de afaceri.

Speram ca ti-au fost utile informatiile din articol si iti uram spor la implementarea lor pentru mai multe vanzari in magazinul online!

Despre Florina Coca

Marketing Manager at newsman.com (email marketing platform)

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] etape in care conturezi relatia dupa inscriere si apoi construiesti increderea. Vezi ce tipuri de campanii de email poti trimite pentru magazinul tau online, in stadiul I (constientizarea) si II (considerarea) din […]

  2. […] constant cu audienta ta, nu doar in acele momente ale anului cand ai oferte. Creeaza mai multe flow-uri de email automatizate, pentru a-ti eficientiza eforturile si a ramane prezent in inboxul […]