Email marketing de Valentine’s Day si Dragobete: idei pentru a-ti cuceri clientii
O afacere de succes se bazeaza pe relatii puternice cu clientii. Vrei sa te cunoasca, sa aiba incredere in ceea ce oferi si sa se intoarca sa cumpere. Pentru ca februarie e luna iubirii, iti dam cateva sfaturi pentru a-ti cuceri clientii cu o campanie de email marketing de Valentine’s Day si Dragobete.
Indiferent de domeniu, poti veni cu oferte care sa le faca indragostitilor ziua mai frumoasa. Ai un magazin online? Da-le idei de cadouri celor lipsiti de inspiratie. Ai un restaurant? Pregateste-le o seara romantica. O agentie de turism? Ofera-le vacanta mult visata. Te-ai gandit la ce le-ai putea oferi? Urmeaza promovarea ofertei. Dar, asa cum nu ceri pe cineva in casatorie fara sa fi iesit macar la cateva intalniri, nu incepe direct cu oferta. Apropie-te treptat de pasul cel mare si creste-ti sansele unui raspuns pozitiv.
Planificarea campaniei de email marketing de Valentine’s Day
Primul pas este sa creezi un plan, iar, pentru asta, trebuie sa raspunzi la cateva intrebari:
1. Care este scopul campaniei de email marketing?
Sa creezi brand awareness, sa generezi leaduri, sa creste enagemenentul sau sa vinzi? Un newsletter de Valentine’s Day sau Dragobete poate avea mai multe scopuri sau unul singur. Atentie insa sa nu incerci sa faci prea multe lucruri deodata, pentru ca nu vei comunica eficient. Daca ai mai multe scopuri, o secventa de emailuri te va ajuta sa comunici lucruri diferite.
2. Cine este publicul tinta? Exista mai multe segmente de public?
De exemplu, poti avea oferte si mesaje diferite pentru barbati si femei care sunt deja intr-o relatie sau pentru persoanele singure. Sa zicem ca ai un centru spa si creezi pachete speciale pentru cupluri, pachete pe care el i le poate darui ei sau pachete pentru cei care vor sa faca din Valentine’s Day o zi minunata, chiar daca nu o sarbatoresc cu cineva special.
3. Cate emailuri vei trimite? Cand trimiti primul email? Daca e o secventa, care sunt mesajele pe care le trimiti si cu ce frecventa?
Vei avea un newsletter de Valentine’s Day si unul de Dragobete sau doar pentru una dintre sarbatori?
4. De ce resurse ai nevoie? Cine va scrie emailurile?
Vei avea nevoie de ajutorul unui designer? Daca nu colaborezi cu cineva, dar vrei sa ai un design profesionist, poti folosi un model de newsletter de Valentine’s Day, adica un email pe care nu trebuie decat sa-l personalizezi cu detaliile ofertei tale.
5. Ce alte canale de comunicare trebuie sa aliniezi la campania de email marketing?
Pentru a le crea clientilor o experienta completa si coerenta, e bine sa-ti personalizezi si website-ul cu tematica Zilei Indragostitilor. Poti stiliza intregul website sau macar sectiunea dedicata ofertei de Dragobete sau Valentine’s Day. O solutie la indemana este sa creezi un landing page dedicat, unde sa ajunga cei care dau click in newsletter. De asemenea, poti crea pop-ups sau bannere care promoveaza oferta.
Iata cateva dintre template-urile de Valentine’s Day pe care le gasesti in platforma de email marketing NewsMAN.
Secventa de email newsletters de trimis de Valentine’s Day
Avantajul unei secvente de email-uri este ca ai mai multe ocazii sa comunici cu clienti potentiali si existenti. Astfel, poti atinge mai multe obiective, fara sa para ca vrei sa faci prea multe lucruri deodata.
Iata cateva idei de emailuri care pot face parte din campania de Ziua Indragostitilor.
Castigarea increderii
Daca unul dintre obiectivele tale este sa ii familiarizezi pe clienti cu brandul tau si sa le castigi increderea, incepe campania cu informatii utile si sfaturi. De exemplu, daca ai un magazin online de bijuterii, poti crea un ghid pentru alegerea bijuteriei perfecte, cu informatii despre metale, pietre pretioase, tendinte si preferinte. Daca ai o agentie de turism, poti face un top al destinatiilor romantice. Ofera informatii interesante, care sa ii ajute si in alegerea cadoului.
Captarea atentiei
Trimite un teasing newsletter (sau mai multe) prin care sa le spui ca urmeaza oferta de Valentine’s Day si le starnesti astfel curiozitatea. Poti trimite mai multe emailuri de genul acesta, avand insa grija sa nu exagerezi. Iata cateva idei:
- lista cu produsele din oferta;
- posibilitatea adaugarii produselor in lista de favorite pentru a le comanda cu usurinta cand se activeaza oferta;
- countdown inainte de start – exista studii care arata ca adaugarea unui cronometru direct in email contribuie la cresterea vanzarilor;
- mecanism de crestere a interactiunii (raspunde la o intrebare/trimite unui prieten/da-ne tag pe Instagram etc.) pentru a primi un cod suplimentar de reducere.
Livrarea ofertei
A venit momentul pentru care i-ai pregatit: newsletterul cu oferta de Valentine’s Day si/sau Dragobete. Asigura-te ca email-ul are un subiect clar si convingator, ca designul arata bine si ca oferta este clara si usor de accesat. Nu uita sa incluzi un buton de call to action. Mai jos, in sectiunea “Idei de design”, gasesti cateva exemple de newsletter reusit.
Livrarea ofertei bis
Uneori potentialii clienti nu deschid email-ul. Se intampla si la branduri mai mari. Nu inseamna ca nu sunt interesati. Din fericire, ai optiunea sa retrimiti automat mesajul (resend to unopen) si sa le mai dai o sansa sa profite de oferta.
Sfat: Cand retrimiti newsletter-ul doar celor care nu au deschis, schimba titlul si ajusteaza putin continutul pentru mai mult impact, de exemplu: “Mai sunt x bucati”, “Oferta expira in y ore” etc.
Email remarketing
Mentine comunicarea cu cei interesati prin email remarketing. Au intrat pe site, s-au uitat la produse si au plecat. Sau au adaugat produse in cos, dar nu au finalizat comanda. E clar sa sunt curiosi si interesati, dar fie nu au fost convinsi, fie au fost distrasi. Ar fi pacat ca, dupa toate eforturile, sa nu inchei vanzarea. De multe ori, printr-o simpla secventa automata de emailuri abandonare browsing sau emailuri cos abandonat poti recupera o vanzare pierduta.
Saptamana de dupa
Campania de email marketing nu se termina cu oferta, asa cum o relatie de succes nu se construieste prin nepasare. Foloseste segmentarea audientei in functie de actiunile din emailurile precedente pentru a face follow-up si a capta informatii importante. Iata cateva idei:
- Cere-le feedback celor care au cumparat si foloseste informatiile in testimoniale. Invata din feedbackul mai putin pozitiv.
- Include-i intr-o noua secventa de emailuri educative pe cei care si-au aratat interesul, dar nu au cumparat.
- Trimite un voucher post-vanzare.
- Trimite un top al celor mai vandute produse de Valentine’s Day si Dragobete.
- Afla ce se intampla cu contactele care nu au deschis emailurile. Scopul nu este sa ai o lista lunga de email-uri, ci clienti interesati de mesajele tale.
Valentine sau Anti-Valentine?
Sunt persoane care nu vor sa sarbatoreasca Valentine’s Day, din diferite motive. Prea multe emailuri cu inimioare ar putea sa-i enerveze. Crezi ca este cazul unora din lista ta? Iata o idee: trimite un email si intreaba-i daca sunt Valentine sau Anti-Valentine, iar apoi foloseste raspunsurile pentru segmentare. Cei pro, primesc ofertele de Ziua Indragostitilor. Pentru ceilalti, poti organiza o campanie separata, in ziua sau saptamana de dupa Valentine’s Day. Le poti oferi cadouri si oferte centrate pe grija de sine, celebrarea independentei si experiente distractive.
In functie de scopul campaniei si de tipul ofertei, poti folosi toate sau doar cateva dintre ideile de mai sus. Cu cat ai mai multe emailuri, cu atat va trebui sa incepi campania mai devreme, pentru ca nu vrei sa-ti agasezi clientii, comunicand cu ei prea des.
Stabileste de la inceput numarul de emailuri, ce va comunica fiecare si ziua in care va fi trimis. Daca ai mai multe segmente de audienta, stabileste secventa pentru fiecare dintre ele.
Segmentarea audientei pentru campania de Valentine’s Day si Dragobete
Segmentarea audientei presupune impartirea listei de emailuri in functie de criterii ca sex, localitate, actiuni din campaniile precedente si orice alte date la care ai acces. Segmentarea iti permite sa personalizezi mesajele si sa cresti rata de deshidere si clickthrough.
De exemplu, o problema de Valentine’s Day poate fi sa ajunga cadoul la timp, mai ales daca ai lasat lucrurile pe ultima clipa. Un text simplu ca “Livrare in 24 de ore in Cluj-Napoca” sau “Primeste buchetul in Bucuresti in 2 ore” poate face diferenta.
Idei de design pentru campania de Valentine’s Day
Designul newsletter-ului de Valentine’s Day trebuie sa atraga atentia, dar sa fie suficient de simplu incat sa faciliteze vanzarea. Iata cateva reguli de urmat:
Fa-l usor de urmarit
Email-urile complicate, cu multa informatie si multe butoane pot crea confuzie. Spune ce ai de spus, prezinta oferta si un mod clar de a profita de ea. Vezi exemplul Yelp din imaginea din sectiunea “Evidentiaza oferta”.
Foloseste imagini cu impact, care vorbesc pentru tine
Stii vorba celebra, “o imagine face cat o mie de cuvinte”? Creierul proceseaza imaginile mult mai usor decat cuvintele, de aceea o imagine frumoasa, bine aleasa, ii poate face atenti. Vezi exemplul Taco Bell din sectiunea urmatoare.
Evidentiaza oferta
Nu-i lasa sa scormoneasca pana la finalul email-ului pentru a afla ce au de castigat, pentru ca multi s-ar putea sa nu ajunga acolo. Urmeaza exemplul Pulp&Press.
Pune in valoare produsele
Adauga in newsletter imagini frumoase si texte scurte, dar cu impact. Sunt multe florarii care ofera lucruri similare, dar cea din prima imagine de la puncul urmator sigur cucereste cu imaginile si descrierile captivante.
Experimenteaza
Daca brandul iti permite asta, nu te sfii sa te joci cu imaginea si mesajul. De exemplu, Saxx a folosit un design simplu, dar indraznet, care cu siguranta atrage atentia.
Include detalii despre pret si reduceri chiar in email
Cu NewsMAN, e usor sa creezi un newsletter eCommerce: adaugi produsele, pui linkul de pe site la fiecare, iar algoritmul preia automat imaginea, titlul, pretul intreg si cel cu reducere, butonul etc. Si totul poate fi facut cu drag & drop.
Foloseste elemente interactive, cum ar fi gif-uri si cronometru
Idei de subiecte newsletter de Dagobete si Valentine’s Day
Subject line-ul este primul lucru pe care il vad oamenii in inbox. Un subject line bun este scurt, concis si descriptiv pentru newsletter.
Iata cateva idei, pe care le poti personaliza in functie de oferta si tipul de email:
- O cina romantica, in siguranta. Livrare gratuita
- Valentine’s Day = trandafiri rosii. Livrare rapida in Bucuresti
- Amintiri de pus in rama. Sedinta foto, 50% reducere
- Cadoul nostru de Dragobete. Profita de voucher
- Ce-si doresc femeile de Ziua Indragostitilor
- Indragostiti de reduceri: -20% la toate produsele
- Cea mai frumoasa zi de Dragobete, in 3 pasi
- Relaxati-va impreuna! Pachete spa pentru cupluri
Formuleaza mai multe idei si treci la pasul urmator, pentru a afla care functioneaza mai bine.
Testarea A/B a newsletterului de Valentine’s Day
Singurul mod prin care afli ce prefera audienta ta este sa incerci lucruri diferite. Vestea buna este ca nu trebuie sa astepti finalul campaniei pentru a afla ce functioneaza. Testarea A/B sau MVT (multivariate testing) presupune sa trimiti variante similare de email (in care schimbi unul sau mai multe elemente: imaginea, subiectul email-ului, butonul de CTA etc.) si sa afli care are o rata mai buna de deschidere si clickthrough.
Poti face asta in timp real. NewsMAN iti permite sa trimiti doua sau mai multe variante de newsletter unui grup mic de abonati si, dupa putin timp, sa trimiti castigatoarea restului de utilizatori. Poti stabili criteriul dupa care se alege varianta castigatoare, timpul alocat testului, dar si procentul din lista pe care se face testarea.
Cucereste-ti clientii tot anul, nu doar de Ziua Indragostitilor
Speram ca ti-am dat suficiente informatii si idei pentru a trece la treaba si a planifica o campanie de Valentine’s Day de succes. Daca vrei un editor de newsletter responsive, template-uri de newsletter profesioniste si automatizari eCommerce care sa-ti faca viata mai usoara, te asteptam sa incerci gratuit NewsMAN.
Daca vrei sa ai si mai multi oameni in lista de email-uri carora sa le trimiti designul cu inimioare si oferta irezistibila, optimizeaza-ti website-ul pentru abonarea la newsletter. Iesi din rutina si creeaza un formular de abonare la newsletter cu roata norocului. Ofera premii celor care se aboneaza si da-le sansa sa se joace si sa interactioneze cu tine. Premiile pot fi o reducere, o mostra gratuita sau, pentru ca tot suntem in luna iubirii, o imbratisare virtuala.
Si nu uita sa comunici constant cu audienta ta, nu doar in acele momente ale anului cand ai oferte. Creeaza mai multe flow-uri de email automatizate, pentru a-ti eficientiza eforturile si a ramane prezent in inboxul clientilor.
Leave a reply