Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum ar putea evolua comertul electronic? Cinci directii cheie.

Informatia este inima comertului electronic

Informatia este peste tot, managerii din comertul electronic trebuie sa inteleaga ce poate face informatia pentru afacerea lor. Nu trebuie sa fii un specialist, dar trebuie sa ai suficiente cunostinte pentru a cere informatiile corecte si a face recomandarile potrivite.

Un consultant in afaceri sau o persoana care poate analiza foarte bine datele din domeniul financiar reprezinta ceva esential acum. Un analist financiar s-ar putea sa nu inteleaga de la inceput ceea ce va doriti, asa ca trebuie sa-i explicati ce tipuri de informatii va sunt necesare pentru a putea lua decizii in privinta afacerilor.

In ceea ce priveste tehnologia, dimensiunea organizatiei dicteaza in ce tipuri de data-engine trebuie sa investiti. Activand la nivel de SME, este posibil ca Google Analytics sa fie principala unealta folosita, integrata in sursele existente de informatie.

Este destul de complicat sa va puteti exprima ca un comerciant, sa concepeti planuri de marketing si in acelasi timp sa aveti capacitatea de a analiza o multime de informatii, dar se pare ca intr-acolo se indreapta lucrurile. Cifrele, mesajul comercial (de promovare), stocurile – de toate trebuie sa va ocupati.

De asemenea e important sa aveti o persoana care intelege toate datele, cum se comporta, raspund si coreleaza (de exemplu cum se aliniaza activitatea de marketing cu stocurile disponibile).

Jay Swanborough, Ecommerce manager:

“Incepeti simplu si faceti mici teste pentru a vedea ce se intampla daca ridicati putin o maneta aici, daca invartiti putin un buton acolo si asa mai departe. Mereu este vorba de incercari si frumusetea comertului electronic este ca rezultatele sunt mereu rapide si masurabile.

 Am aflat ca puteti incepe cu adevarat sa dovediti ca actiuni si decizii din domeniul comertului electronic pot fi aplicate pentru o intreaga afacere, cu un impact si asupra deciziilor offline si a magazinelor clasice. Atunci va dati seama ca in sfarsit ati depasit metodele traditionale, cand intreaga afacere se uita spre rezultatele unor teste din e-commerce si spune ca va incerca sa aplice aceleasi lucruri intr-un lant de 300 de magazine.”

 
Imagine preluata de pe FreeDigitalPhotos.net / Autor:Master renjith krishnan

Rolul comerciantului traditional se schimba

Pe masura ce se pune un accent tot mai mare pe masurarea datelor, ceea ce a fost mereu un punct forte al online-ului, veti observa tot mai multi lideri din comertul electronic controland metode traditionale, mai degraba decat un comerciant traditional controland comertul electronic.

Modelul s-ar putea perfectiona in multe afaceri, unde functia de marketing devine tot mai mult condusa de date si bazata pe initiative. Datele vor genera practici de achizitie si retentie.

Sunt comerciantii traditionali de domeniul trecutului? Nu, dar rezultate lor sunt controlate mult mai mult pentru a obtine rezultate.

S-ar putea sa vedem tot mai multe companii care-si vor imparti bugetul intre o parte de constientizare de catre public si atragere a consumatorului si o parte “stiintifica”  in care dezvoltarea si cautarea informatiilor primeaza in ceea ce priveste succesul.

Magazin deschis mereu

Tehnologia mobila acopera bresele din domeniul disponibilitatii serviciilor, deci trebuie sa aveti un serviciu activ permanent. Asta inseamna sa va asigurati ca aveti tehnologia si mijloacele necesare pentru a permite consumatorului sa acceseze ceea ce doreste atunci cand doreste, de pe o gama variata de dispozitive (de exemplu, un cos de cumparaturi care salveaza continutul). Costurile vor trebui analizate.

De exemplu pentru live chat, cum va recuperati investitia pentru a putea furniza servicii de chat unui public variat, din diferite tari ? Ar trebui in schimb sa va concepeti site-ul axat pe (orientat spre) auto-servire in ceea ce priveste comenzile, informatia despre produse, recenzii si continut ?

In majoritatea cazurilor nu este rentabil sa aveti un serviciu activ non-stop pentru diverse zone geografice si filiale. Ar trebui sa aveti un serviciu de comenzi foarte complex si un departament de relatii cu clientii disponbil intr-o gama foarte variata de limbi.

Pastrati lucrurile simple, daca nu cumva intr-adevar credeti ca veti realiza un numar impresionant de vanzari prin implementarea unor sevicii web atat de complexe.

Suport flexibil pentru clienti

Cerintele pentru afacerile internationale pot fi considerabile. Daca oferiti o varianta a site-ului intr-o anumita limba, ar trebui sa asigurati si suport pentru clienti in acea limba.

Nu oferiti continut pe site intr-o anumita limba, daca nu va permiteti sa asigurati suport pentru asta. Este logic sa vreti sa ajutati un client oriunde s-ar afla si sa oferiti suport relevant pentru asta

Responsive design (design adaptabil) si orientat catre utilizator

Design-ul orientat spre usurinta utilizarii site-ului este din ce in ce mai important acum si este necesar sa faceti echipa sa inteleaga avantajele si dezavantajele.

Sigur, asta poate impune o limita in ceea ce priveste creativitatea si mesajul transmis catre client, dar inseamna ca oricine poate vedea acel mesaj, iar asta e posbil sa genereze o interactiune mai mare care se va observa pe rezultate.

Acum le puteti spune managerilor de brand ca au la dispozitie o casuta de 250×250 pixeli pentru a face cunoscut mesajul, iar acea casuta poate sa arate intr-un anumit fel cu alta casuta de 250×250 pixeli deasupra sau langa si toate astea trebuie facute intr-un HTML accesibil pe un fundal simplu.

Totul devine din ce in ce mai mult bazat pe sabloane, ceea ce niciodata nu va fi pe placul unui creativ din marketing, care nu va fi deloc incantat sa se incadreze in aceste limite.

Din ce in ce mai mult, in comertul electronic se incepe cu dezvoltarea variantei accesibile de pe mobil, cu toata simplitatea ei, abia dupa aceea urmand adaptarea pentru desktop. Asta e varianta simplificata a unui scop. Este ca duty-free-ul dintr-un aeoroport, pentru o persoana care stie ce vrea: intra, ia ce isi doreste, apoi isi vede de drum.

Pentru o experinta mai complexa, exista magazinul principal. Rasfoiti, priviti, explorati, faceti-va timp pentru a afla intreaga poveste, vedeti un videoclip.

Acestea sunt lucrurile pe care ne asteptam sa le vedem adaugate la varianta pentru tableta sau desktop a unui site, atat timp cat se pot intretine eficient. Sunt foarte multe posibilitati in acest sens pentru brand-urile care-si doresc asta.

Varianta standard pentru mobil va putea fi capabila sa cuprinda acest continut, insa am observat cum clientii prefera sa petreaca mai mult timp pentru a analiza produsele folosind o tableta. Chiar mai mult, varianta de mobil le va putea aminti clientilor de continut pe care-l pot accesa in momentele de liniste, cand nu sunt presati de timp, acasa sau in weekend.

Sfaturi cheie pentru managerii din ecommerce:

  1. Ramaneti la curent cu dezvoltarea tehnologiei – De exemplu intalniti-va cu dezvoltatori si furnizori, familiarizati-va cu platformele pentru mobil si cu metodele prin care traficul va fi indrumat si promovat pe aceasta platforma.

  2. Un management intelegator – Nu va temeti sa explicati detaliile comertului electronic catre managerii care va conduc . Daca ei nu sunt dispusi sa asculte, macar puteti spune ca ati incercat si ati aflat raspunsul lor.

  3. Priviti comertul electronic in ansamblu – Explicati impactul pe care-l observati, extindeti-va in alte domenii pentru a vedea care sunt efectele asupra acestora – evitati surprizele din alte parti ale organizatiei pentru a avea suport total.

  4.  Influentati alti senior-manageri pentru a sustine comertul electronic – Va doriti ca ei sa procedeze la fel cand se gandesc de departamentele si deciziile lor; nu vreti sa auziti ca cei de la depozit primesc marfa si vor avea inchis pentru inventar saptamana viitoare. In mod surprinzator, asta se poate intampla, insa n-ar trebui – inseamna ca cineva “de sus” nu intelege conceptul comertului electronic si cum este afectat acesta de faptul ca magazinul va fi inchis timp de o saptamana. Asa ceva nu s-ar intampla intr-un magazin traditional decat in cazul unui incendiu sau a unei inundatii, asa ca de ce s-ar intampla in cazul unui magazin on-line?
  5. Transformati cunostintele digitale in informatie utila – Rabdarea si capacitatea de a reduce lucrurile la esentialul pe care-l reprezinta pentru afacere sunt cheia. Pentru a-i face pe oameni interesati, trebuie sa le prezentati informatia intr-un mod relevant si accesibil. Daca-i faceti sa se simta ignoranti, nu vor avea tendinta de a va sustine.

–-

Sursa: http://econsultancy.com/ro/blog/62927-how-is-ecommerce-likely-to-evolve-five-key-trends
Autor:  Graham Charlton

Leave a reply