Emailul Zdrobeste Twitter-ul si Facebook-ul in Vanzarile Online
In 2013 nici o companie nu poate fi luata in serios daca nu are cont de Facebook sau Twitter. Consultantii in marketing recomanda business-urilor sa „socializeze” online daca nu vor sa sfarseasca precum companiile din secolul trecut care nu credeau in necesitatea telefonului.
Si totusi, in pofida popularitatii de care se bucura aceste noi trenduri, se pare ca tot tehnologia ceva mai veche are mai mult success in vanzarile online. Un raport recent de la Custora, o bine-cunoscuta platforma de marketing predictiv, arata ca in ultimii patru ani retailerii online si-au dublat rata clientilor dobanditi prin e-mail, stabilita la 7 la suta.
In aceeasi perioada, Facebook-ul abia ca apare ca mediu propice pentru vanzari, iar procentajul de oameni care se conecteaza si cumpara prin intermediul Facebook-ului a stagnat. Twitter-ul pe de alta parte nici nu se incadreaza ca platforma favorabila vanzarilor. Conform aceluiasi raport, “organic search-ul” se diferentiaza clar de toti ceilalti competitori, aducand cei mai multi clienti, urmat de anunturile “cost per click” (in ambele cazuri se intelege Google).
Custora a obtinut aceste date prin monitorizarea a mai mult de 72 de milioane de cumparatori activi pe 86 de site-uri diferite de retail. Au urmarit de unde veneau click-urile cumparatorilor (email, Twitter, Google, etc.), precum si felul produsului si cantitatea, nu doar in cadrul unei singure vizite ci pe parcursul a doi ani.
In timpul acestor doi ani, Custora a descoperit ca acei cumparatori care veneau de la search erau cu 50 la suta mai valorosi decat media. Cu alte cuvinte, era mai probabil ca acestia vor cumpara mai mult si vor cheltui mai mult. Clientii atrasi prin e-mail erau cu 11 la suta mai valorisi decat media. Clientii veniti prin Facebook abia daca au atins media. In acelasi timp, clientii adusi de Twitter s-au dovedit a fi cu 23 la suta mai putin valorosi decat media pe parcursul a celor doi ani de la primul click inregistrat.
“Nu as spune neaparat ca Twitter-ul este complet nefolositor ca platforma de marketing online, ci mai degraba ca nu am observat strategii bune de Twitter in momentul de fata,” explica Aaron Goodman, spiacialist date la Custora. Acesta adauga ca actualele campanii de marketing pe Twitter se bazeaza in principal pe posibilitatea aleatorie ca un user sa dea peste un produs de vanzare in timp ce se uita peste feed-urile sale. Dar chiar daca acel produs apare in lista si user-ul il depisteaza, in cateva secunde acesta dispare.
E-mailul are cateva avantaje in plus, printre care si faptul ca respectivii clienti si-au dat deja adresele de e-mail site-ului, sugerand ca ar cunoaste intrucatva imaginea retailer-ului in cauza. Si, in ciuda avalansei de spamuri pe care le primim, adevarul este ca tot e-mailul ramane cea mai buna cale de a ajunge la cumparatori, cu atat mai mult cu cat este mult mai usor de personalizat si nu impune o limita de 140 de caractere precum alte platforme.
Rezultatele studiului efectuat de Custora nu pun in lumina favorabila canalele de social media ca si canale de vanzari, in mod special Twitter-ul. Si totusi, publicitatea pe Facebook si Twitter nu trebuie sa rezulte imediat in click-uri pentru a avea impact. Este de ajuns sa promoveze si sa ajute la construirea imaginii unui brand. Google ads pe de alta parte duc nu numai la click-uri ci si la cumparaturi efective – ceea ce constituie exact idealul unei campanii de acest gen.
Trebuie sa recunoastem ca si celor de la Google le-a trebuit aproximativ 10 ani sa transforme search-ul in vanzari. Este greu de imaginat ca intr-o perioada de 10 ani social media nu va reusi sa devina un canal important pentru a vinde lucruri. Deja “descrierile de produse” propun Twitter-ul ca un mijloc viabil pentru cumparaturi online. Prin urmare, business-urile n-ar trebui sa abandoneze social media inca. Dar daca ar trebui sa aleaga neaparat, lista acceea “invechita” de contacte va prima mereu in fata tweet-urilor, probabil multa vreme de acum inainte.
Sursa: http://www.wired.com/business/2013/07/email-crushing-twitter-facebook/
Autor: MARCUS WOHLSEN
Leave a reply