Cum sa-ti optimizezi magazinul online, cu ajutorul automatizarii
O afacere e-commerce are numai de castigat in urma automatizarii unor procese interne, care presupune externalizarea task-urilor repetitive (managementul stocului, monitorizarea datelor, raspunsuri automate via e-mail, etc.) si vine la pachet cu mai mult timp castigat (si dedicat altor aspecte ale afacerii). Sendlane.com a strans laolalta cele mai importante idei legate de automatizarea e-commerce, intr-un articol interesant.
Ce poti automatiza, in cadrul unei afaceri online:
- managementul stocului si comenzilor – renunta la numararea manuala a produselor din depozit si apeleaza la un software de management al inventarului, care analizeaza vanzarile (si iti recomanda constant ce produse trebuie sa ai in stoc) si tine evidenta tuturor comenzilor primite de magazinul tau digital
- marketingul – strategiile la care apelezi pe social media si partea de content marketing pot fi automatizate prin programarea postarilor si Storie-urilor (dintr-o singura platforma), raspunsul automat la mesajele primite, administrarea reclamelor platite dintr-o platforma care iti permite si sa te documentezi apropo de cuvintele-cheie, si sa manageriezi ad-urile, programarea postarilor de blog in avans
- marketingul via e-mail – newsletterele proprii pot fi administrate dintr-o platforma incare le poti programa, face teste A/B, segmenta publicul, determina orele la care acesta e mai activ si deschide mai des e-mail-urile primite
- loializarea clientelara – programele de loialitate si recompensele incluse in acestea te ajuta sa cresti numarul de clienti recurenti, iar automatizarea lor (via e-mail) e simpla; le poti trimite clientilor un mesaj automat de ziua lor (cu un cadou inclus), cand ajung la 100 de puncte acumulate (pentru a le transmite pe ce le pot cheltui) sau poti segmenta clientii in functie de diversi factori, oferindu-le reduceri speciale, de-a lungul integului an
- preferintele clientelare personale – apeleaza la software care strange toate informatiile legate de preferintele si asteptarile diferitelor tipuri de clienti si fa liste de e-mail segmentate, pentru a le trimite reduceri de nerefuzat si pentru a le afisa reclame targetate
- relatiile cu clientii – o echipa care sta non-stop langa telefon sau raspunde la orice ora la mesajele primite online nu e ceva fezabil; organizeaza acest sistem, cu ajutorul automatizarii (adauga optiunea de live chat si transforma FAQ-urile in dialog automatizat; monitorizeaza mentiunile de brand din social media si raspund tuturor acestor intrebari; automatizeaza reclame pop-up cu cereri de feedback)
Automatizarea e-commerce iti va creste eficienta organizationala, te va ajuta sa afli o serie de date exacte (care sa te ajute sa vinzi mai eficient), sa ai angajati mai productivi si sa oferi clientilor tai raspunsuri mai rapide la intrebari. Pentru a-ti automatiza afacerea, identifica care sunt procedurile care te fac sa pierzi cel mai mult timp, alege cea mai buna solutie pentru afacerea ta (un software CRM, unul pentru e-mail marketing, unul pentru relatii cu clientii, unul de contabilitate/facturare, unul pentru social media, unul pentru trimiterea comenzilor), monitorizeaza trimestrial datele stranse (trafic online, rata de deshidere si click-through a newsletterelor, lead-uri, ROI) si apoi fa ajustarile necesare.
Comentariu ( 1 )
[…] dintre principalele directii de dezvoltare a magazinelor online vizeaza reducerea costurilor, automatizarea proceselor fiind solutia adoptata de tot mai multi comercianti. Iar documentarea produselor, controlul […]