Cum creezi rapid un landing page de captare abonati cu autoresponder. Exemplu practic
Stiai ca iti poti creste rata de conversie cu 160% daca folosesti un landing page de captare abonati, in loc de un formular clasic de abonare (conform EVS)? Nu e de mirare, deoarece acest tip de pagini de destinatie sunt construite astfel incat sa atraga si sa convinga mai rapid, prin design atractiv, oferte clare si beneficii personalizate.
Pentru a-ti maximiza conversiile si a-ti pastra vizitatorii interesati, este crucial sa ai o strategie de captare a abonatilor eficienta. Acest lucru poate fi realizat prin intermediul unui landing page bine structurat si prin formulare de abonare atractive care sa converteasca vizitatorii in abonati. Odata ce au intrat in lista de abonati, este important sa mentii un nivel ridicat de engagement prin trimiterea de email-uri automate, optimizate pentru interactiune.
In acest articol, iti vom arata cum sa construiesti rapid si usor un flow eficient de conversie prin intermediul unui landing page de captare abonati cu autoresponder, astfel incat sa poti atrage, capta si fideliza clientii potentiali.
Tipuri de formulare de abonare
Exista mai multe tipuri de formulare de abonare, iar cel pe care il alegi depinde de scopul pe care vrei sa-l indeplineasca:
- Formulare de abonare fixe, care pot fi integrate usor oriunde pe site, de la postari de blog, la sidebars sau footers.
- Pop-up roata norocului este un tip de formular interactiv, care te ajuta sa atragi atentia vizitatorilor si sa le starnesti interesul cu recompense variate primite pentru abonare.
- Pop-up de inscriere la newsletter apare cand vizitatorul face o actiune sau cand se afla intr-o anumita zona din website.
- Landing page de captare abonati este o pagina de sine statatoare optimizata pentru conversii. Aceasta pagina este de obicei folosita ca destinatie pentru diferite campanii de comunicare si este foarte eficienta pentru cresterea listei de contacte interesate de produsele si serviciile tale.
Daca folosesti o platforma de servicii de email marketing precum NewsMAN, ai la dispozitie toate aceste tipuri de formulare de abonare. Le poti alege si configura usor, direct din interfata de client, asa cum se vede in imaginea de mai jos.
Pasi creare landing page de captare abonati
Un landing page de captare abonati are urmatoarele avantaje fata de alte tipuri de formulare de abonare:
- Poate avea rol de o destinatie pentru diferite campanii de comunicare, unde poti convinge vizitatorii sa se aboneze la newsletter.
- Toata pagina este special optimizata pentru conversii, fara alte elemente care distrag atentia.
- Ai suficient spatiu sa adaugi diferite informatii si elemente vizuale atractive.
Dupa ce alegi tipul de formular: landing page din interfata NewsMAN, ajungi in editorul drag & drop intuitiv si usor de folosit, care-ti permite sa personalizezi pagina cu doar cateva clickuri. Iata cum arata:
Poti edita orice element din pagina si poti elimina sau adauga elemente noi din coloanele din partea dreapta: paragrafe, fotografii, video, GIF, butoane, liste, linkuri catre social media, formulare etc. Adauga propriul branding, personalizeaza culorile, textul si orice alt camp dorit.
In plus, toate formularele de abonare NewsMAN sunt create pentru a te ajuta sa fii conform cu GDPR si alte reglementari de confidentialitate si protectie a datelor.
Totul se face fara a fi nevoie de cunostinte avansate de design si programare. Landing page–ul rezultat este conectat automat la campaniile de email marketing si la lista de abonati din contul tau NewsMAN, astfel incat vei avea totul in acelasi loc, fara sa fie nevoie sa integrezi informatiile din diferite platforme.
Bune practici pentru un landing page eficient:
- Comunica clar si la obiect. Da o atentie sporita headline-ului, care e primul element vazut de vizitatori.
- Asigura-te ca landing page-ul are un design simplu, care evidentiaza mesajul.
- Evita aglomerarea paginii cu text sau prea multe elemente care nu sunt necesare.
- Ofera o recompensa pentru abonare, cum ar fi un ebook gratuit, un cod de reducere, un voucher sau altceva valoros pentru vizitatori.
- Include un call to action convingator, care iese in evidenta.
- Cere feedback abonatilor si include testimonials in pagina de abonare.
- Nu cere mai multe informatii decat ai nevoie. E tentant sa adaugi campuri diverse la formular, insa fiecare cerinta in plus poate descuraja vizitatorii sa duca procesul la bun sfarsit.
- Testeaza diferite variante de text si elemente vizuale si optimizeaza pagina pe baza rezultatelor.
Iata un exemplu de landing page de captare abonati simplu, care foloseste testimonials.
Si un exemplu de landing page ceva mai complex ca informatie, insa tot foarte clar, care foloseste puterea recompensei.
Odata ce i-ai convins sa se aboneze, e timpul sa te ocupi de autoresponder, astfel incat sa profiti de momentul de comunicare propice.
Autoresponder landing page de captare abonati
Cel mai bun moment sa incepi sa comunici cu abonatii este fix dupa inscriere, cand curiozitatea lor este la cote maxime. Pentru acest lucru, ai nevoie de o automatizare de email marketing care sa se trimita de fiecare data cand cineva completeaza formularul de pe landing page. Adica un autoresponder personalizat pentru pagina de destinatie.
Revenind la procesul descris mai sus din platforma de email marketing NewsMAN, vei observa ca landing page-ul are un tab de Automatizare, unde poti crea rapid un autoresponder. Foloseste si personalizeaza schema inclusa in editor in functie de business-ul si obiectivele tale. Iata cum poate arata o secventa de emailuri trimisa in zilele de dupa abonare.
In functie de afacerea ta, poti continua secventa si cu alte emailuri.
Cateva tipuri de mesaje pe care le poti include intr-o astfel de secventa automata de newslettere:
- Email de bun venit care ii familiarizeaza pe abonati cu newsletterul si le livreaza orice cadou sau resursa promisa la abonare.
- Email de prezentare a afacerii si a echipei. Poate fi un moment propice sa arati latura umana a brandului si sa sporesti increderea potentialilor clienti in ofertele tale.
- Newsletter educativ cu tutoriale, articole si alte resurse care le pot fi utile abonatilor.
- Newsletter cu o oferta speciala drept multumire pentru abonare.
- Reminder legat de o oferta limita, daca au primit un cupon de reducere sau voucher cu termen de expirare.
- Email care invita la conversatie. Pune o intrebare interesanta. Trimite un scurt sondaj. Cere feedback. Incearca sa ii convingi pe abonati sa interactioneze cu tine cat mai devreme in proces, pentru a construi o relatie solida cu ei, dar si pentru a semnala algoritmilor platformelor de email ca trimiti campanii valoroase, care trebuie sa ajunga in inbox.
In galeria de modele de newsletter NewsMAN, gasesti template-uri pentru diferite tipuri de email, astfel incat poti crea cu usurinta campanii de email marketing cu design profesionist, coerente ca look si mesaj. Mai jos, exemple din seria de bun venit:
Cat de frecvent sa trimiti emailurile automate?
Emailul de bun venit trebuie sa plece spre abonati imediat. Urmatoarele emailuri trebuie trimise la o distanta de 2-3 zile, pana la o saptamana.
Daca incluzi oferte din magazinul online, incearca sa fie cat mai relevante pentru audienta ta si sa nu le trimiti mai des de 2-3 saptamani. Alterneaza mereu emailurile comerciale cu cele educationale.
Dupa trimiterea autoresponderului, continua sa comunici constant cu audienta si sa ceri feedback dupa o anumita perioada, pentru a putea ajusta frecventa si tipul comunicarilor.
Creeaza un landing page cu autoresponder eficient
Asa cum ai vazut mai sus, intreg procesul de creare landing page de captare abonati cu autoresponder poate fi facut rapid din platforma NewsMAN. In doar cateva clickuri, poti selecta landing page-ul si personaliza elementele de pe pagina, precum si secventa automata de emailuri trimisa abonatilor.
Formularul de tip landing page se integreaza cu usurinta in orice site, prin simpla copiere a unui cod in WordPress, WooCommerce sau orice alta platforma.
NewsMAN iti ofera si rapoarte detaliate, astfel incat sa evaluezi performanta formularelor si a campaniilor de email si sa optimizezi pe parcurs. Creeaza-ti acum un cont gratuit si testeaza toate aceste functii.
Leave a reply