Germania este piata europeana nr. 1 pentru Temu si Shein
Platformele de cumparaturi online cu radacini asiatice au un impact semnificativ asupra comertului electronic din Europa: castiga rapid cota de piata in detrimentul jucatorilor locali online, care sunt nemultumiti de modul in care functioneaza aceste platforme si de faptul ca nu respecta reglementarile privind siguranta produselor, taxe vamale, protectia consumatorilor si mediului.
Conform unor rapoarte publicate recent, aplicatia chineza Temu are 16,3 milioane de utilizatori/luna in Germania, unde este mai populara decat in orice alta tara din Uniunea Europeana (UE), informeaza ecommercenews.eu. App-ul este deosebit de popular printre tinerii cumparatori germani. Pe locul 2 si 3 in toul numarului de utilizatori se afla Franta (12 milioane) si Italia (10 milioane). In total, din aprilie pana in octombrie 2024, platforma Temu a ajuns la 97,3 milioane de europeni.
Pe de alta parte, concurentul Shein are lunar cu zeci de milioane de utilizatori mai mult decat Temu: o medie de 126,4 milioane de persoane, in perioada aprilie-iulie 2024. Shein atrage mai multa atentie in Franta (23,9 milioane), Spania (22,8 milioane) si Italia (22,6 milioane), dar pe plan european genereaza cele mai multe venituri tot in Germania, unde are 17,8 milioane de utilizatori si o cota de 6,6% din vanzarile totale, adica aproximativ 2 miliarde €.
Nu degeaba tara vest europeana are un plan de actiune concret apropo de cele doua aplicatii si incearca sa creeze conditii de concurenta echitabile intre retailerii online europeni si platformele asiatice.
Leave a reply