Germania este piata europeana nr. 1 pentru Temu si Shein
Platformele de cumparaturi online cu radacini asiatice au un impact semnificativ asupra comertului electronic din Europa: castiga rapid cota de piata in detrimentul jucatorilor locali online, care sunt nemultumiti de modul in care functioneaza aceste platforme si de faptul ca nu respecta reglementarile privind siguranta produselor, taxe vamale, protectia consumatorilor si mediului.
Conform unor rapoarte publicate recent, aplicatia chineza Temu are 16,3 milioane de utilizatori/luna in Germania, unde este mai populara decat in orice alta tara din Uniunea Europeana (UE), informeaza ecommercenews.eu. App-ul este deosebit de popular printre tinerii cumparatori germani. Pe locul 2 si 3 in toul numarului de utilizatori se afla Franta (12 milioane) si Italia (10 milioane). In total, din aprilie pana in octombrie 2024, platforma Temu a ajuns la 97,3 milioane de europeni.
Pe de alta parte, concurentul Shein are lunar cu zeci de milioane de utilizatori mai mult decat Temu: o medie de 126,4 milioane de persoane, in perioada aprilie-iulie 2024. Shein atrage mai multa atentie in Franta (23,9 milioane), Spania (22,8 milioane) si Italia (22,6 milioane), dar pe plan european genereaza cele mai multe venituri tot in Germania, unde are 17,8 milioane de utilizatori si o cota de 6,6% din vanzarile totale, adica aproximativ 2 miliarde €.
Nu degeaba tara vest europeana are un plan de actiune concret apropo de cele doua aplicatii si incearca sa creeze conditii de concurenta echitabile intre retailerii online europeni si platformele asiatice.
Comentarii ( 6 )
[…] Europa de 2 ani si recent a realizat un sondaj de opinie in randul consumatorilor germani (care era piata europeana cea mai importanta a aplicatiei, la final de 2024) si nu numai. Rezulatatele? Ecommercenews.eu transmite ca germanii […]
[…] cum am scris deja, Germania este cea mai mare piata europeana pentru Temu si Shein, in ceea ce priveste numarul de utilizatori si cifra de afaceri. Dar aceste platforme par capabile […]
[…] miliarde € in Marea Britanie, facand fata competitiei intense reprezentate de platformele chineze Shein si Temu, citim pe […]
[…] liderul pietei locale, Amazon.de) au atras 55% dintre achizitii (+2% YoY), iar platformele Temu si Shein au totalizat 6% dintre comenzile […]
[…] timpul de livrare scade de la cateva saptamani, la cateva zile. Acum, pe langa tari ca Germania (piata europeana nr. 1 pentru retailerul asiatic), Franta, Spania, Tarile de Jos si Italia, livrarea din centre logistice […]
[…] obtina o cota de piata mai mare decat concurentul Shein in doar 4 luni de la lansarea in tara, iar Germania este piata europeana nr. 1 pentru Temu si […]