Veniturile Alibaba Group au crescut cu 41% YoY, in 2020
Gigantul online chinez Alibaba Group si-a anuntat rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru din 2020 si pentru intregul an fiscal (care s-a incheiat pe 31 martie 2021). Iar cifrele arata foarte bine: veniturile anuale au fost cu 41% mai mari fata de 2019, atingand suma de 717,3 miliarde de yuani (109,5 miliarde $), citim pe retailanalysis.igd.com.
In Q4 2020, veniturile au fost cu 64% mai mari YoY (atingand valoarea de 187,4 miliarde de yuani), dar au fost afectate de amenda antimonopol, de 18 miliarde de yuani (2,75 miliarde $), primita din partea State Administration for Market Regulation/SAMR. In total, in 2020, Alibaba Group a tranzactionat in ecosistemul intern marfa a carei valoare bruta (GMV) a atins 8,1 trilioane de yuani (1,2 trilioane $).
Anul trecut, Alibaba Group a depasit cifra istorica de 1 miliard de clienti activi anual: 891 de milioane in China si in jur de 240 de milioane transfrontalier. Pe marketplace-urile Taobao si Tmall, numarul de clienti activi anual a fost de 811 milioane, adica o crestere de 32 de milioane in Q4 2020 si una de 85 de milioane in intregul an fiscal. In medie, consumatorii cheltuie anual, pe marketplace-urile din China, 9.200 de yuani (1.404 $). Compania estimeaza ca viitorul an fiscal va insemna venituri de peste 930 miliarde yuani (141,9 miliarde $), adica +30%YoY.
Leave a reply