Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum sa cresti vanzarile de Sarbatori, prin SMS marketing

SMS marketing

Planuiesti campaniile de promovare de Sarbatori si vrei sa te asiguri ca obtii rezultate optime? Solutia este simpla: trimite SMS-uri care complementeaza newsletterul e-commerce, campaniile social media sau ad-urile Google. Desi are la baza o tehnologie veche, SMS marketingul este mai de actualitate ca oricand, iar o platforma performanta te ajuta sa livrezi campanii rapid si eficient. In acest articol iti spunem de ce e o idee buna sa integrezi campaniile SMS in mixul de promovare si iti dam cateva idei pentru a o face cu succes in aceasta iarna. 

De ce sa trimiti SMS-uri de promovare

Telefoanele mobile au devenit esentiale in comunicarea zilnica pentru mai mult de jumatate din populatia globala, potrivit Statista. Desi au aparut multe alte aplicatii smart care faciliteaza comunicarea, mesajele de tip text raman una dintre cele mai eficiente si subutilizate metode de promovare. 

Iata ce arata mai multe cercetari de piata: 

  • 9 din 10 consumatori prefera sa primeasca SMS-uri cu oferte si alte informari de la afaceri, comparat cu alte modalitati de comunicare, precum apelurile telefonice
  • SMS-ul este canalul preferat pentru a primi informatii despre programele de loialitate
  • cele mai multe campanii SMS sunt citite in primele 90 secunde de la trimitere
  • rata de deschidere pentru SMS marketing este in medie de peste 80%, iar rata de click-through de peste 35%.
  • rata de conversie pentru campaniile SMS este si ea mare, de la 17% (SEJ) la 45% (Salesforce); diferiti retaileri raporteaza 25% (Whisker Seeker) sau chiar 200% (Toroe Eyewear)

Dupa cum vezi, daca trimiti SMS-uri clientilor doar cu informatii despre plata sau livrare, ratezi sansa de a creste eficienta campaniilor de comunicare si chiar de a vinde mai mult. In sectiunea urmatoare, iti dam cateva idei de campanii SMS care pot ajuta sa cresti numarul conversiilor. 

Idei de campanii SMS pentru Sarbatori

Sarbatorile de iarna sunt o ocazie excelenta pentru a trimite SMS-uri clientilor, pentru ca ei sunt deja deschisi la a cumpara cadouri pentru cei dragi, dar si pentru ei insisi. 

Mai jos gasesti cateva dintre cele mai populare tipuri de mesaje pe care le poti trimite:

  • Reducere sau oferta exclusiva. Arata-le abonatilor ca beneficiaza de avantaje pentru ca si-au dat acordul sa primeasca SMS-uri de la tine cu o campanie dedicata doar lor. 

trimite SMS craciun

  • Promovarea continutului de pe website, fie ca e un articol cu idei de sezon, un ebook cu retete pentru masa de Craciun sau un tutorial pentru montarea ingenioasa a luminitelor. Chiar daca nu vinzi direct, prin continut valoros cresti increderea in brand si apetitul pentru cumparaturi. 
  • Anuntarea unui concurs cu premii. SMS-ul poate include un link la landing page-ul unde abonatii pot participa la o tombola cu premii de Craciun sau de Anul Nou. Ofera un premiu mare, dar si mai multe premii mici (precum cadouri de sezon din magazin sau cupoane de reducere de 5%), pentru a da sansa mai multora sa se bucure de recompense. 

  • Reminder despre o campanie activa in magazin. Dupa un newsletter e-commerce cu informatii detaliate, trimite un SMS scurt pentru a le reaminti abonatilor de campanie. Momentul trimiterii depinde de cum ai gandit campania, insa asigura-te ca il livrezi strategic, cum ar fi cu cateva ore inainte de incheiere sau cand stocul devine limitat. 
  • SMS cos abandonat pentru cei care au adaugat produse in cos, dar nu au finalizat comanda. Acesta poate fi trimis de sine statator sau la un timp dupa ce ai trimis un email de cos abandonat. Practica arata ca ambele sunt foarte eficiente pentru finalizarea tranzactiilor, cu atat mai mult cand le gandesti impreuna. 

campanii SMS cos abandonat

  • Mesaj de „La multi ani” ce poate contine si un voucher cadou. 
  • SMS prin care soliciti feedback sau review pentru comanda, la cateva zile dupa finalizarea ei. Parerile clientilor te ajuta sa-ti imbunatatesti produsele si serviciile, dar sunt impoartante si pentru clientii potentiali care ajung la tine pe site.

Asa cum am mentionat deja, campaniile SMS sunt un mod excelent de a creste eficienta altor strategii de comunicare, precum email marketingul. Afla mai multe despre cum sa combini email si SMS marketing pentru campanii cu impact.  

Ocazii pentru a trimite campanii SMS

Fie ca e vorba de un SMS cu urari de Sarbatori sau ca vrei sa creezi o campanie speciala asa cum am exemplificat mai sus, iata cateva dintre momentele importante Sarbatorite in saptamanile urmatoare: 

  • Ajunul Craciunului – 24 decembrie
  • Craciun – 25 si 26 decembrie 
  • Sfantul Stefan – 27 decembrie
  • Anul Nou – 1 si 2 ianuarie
  • Sfantul Vasile – 1 ianuarie
  • Sfantul Ion – 7 ianuarie

Bineinteles, poti trimite SMS in orice zi, in functie de campania de promovare a magazinului tau. Indiferent de moment, tine cont de bunele practici de mai jos. 

Bune practici pentru SMS marketing

Iata cateva moduri prin care te poti asigura ca trimiti o campanie SMS eficienta: 

  • Scrie un text scurt si convingator si adauga un link catre landing page sau pagina relevanta a campaniei tale.
  • Pune accent pe informatia importanta si concreta, precum codul de reducere, data de expirare a ofertei sau stocul limitat al produsului promovat. 
  • Include un call to action clar in toate mesajele: ce vrei sa faca abonatul si care sunt pasii urmatori?
  • Incearca sa te incadrezi intr-un singur mesaj. In acest caz, lungimea SMS-ului nu trebuie sa depaseasca 153 de caractere, insa tine cont si de link si de alte elemente care pot reduce din spatiul dedicat textului. 
  • Creeaza un sentiment de urgenta pentru a te asigura ca abonatul actioneaza imediat. 
  • Include emoji cu tematica de Sarbatori sau alte imagini atractive. Trimite SMS grafic pentru un plus de impact. 
  • Ofera o modalitate de dezabonare, astfel incat oricine sa poata renunta oricand la a primi mesaje. 
  • Alege strategic momentele in care trimiti SMS-uri. Foloseste-le inteligent pentru a aduce oamenii pe site si a-i convinge sa cumpere, insa ai grija sa nu trimiti mesaje prea des, pentru ca poti obtine efectul contrar. Tine cont si de zilele libere, cand poate clientii doresc sa stea departe de tehnologie. 

Cum creezi o campanie de SMS marketing

Crearea unei campanii de SMS marketing nu presupune cunostinte avansate in domeniu, daca alegi tehnologia potrivita. Cu platforma de email marketing NewsMAN, te bucuri de aceleasi functionalitati precum la campaniile de email, dar pentru SMS-uri (import, segmentare lista, automatizare mesaje si raportare), iar crearea unei campanii este rapida si intuitiva, asa cum se vede mai jos. 

creare campanie SMS masa

De asemenea, pentru SMS-ul grafic, ai la dispozitie o interfata prin care adaugi elemente cu drag&drop si apoi le personalizezi rapid. 

creare campanie SMS marketing

NewsMAN ofera clientilor viteza de trimitere SMS ultrarapida (peste 7000 de SMS-uri pe minut), astfel incat toti destinatarii sa primeasca mesajele in maxim doua minute, in orice retea importanta din UE sau din lume. Mesajele sunt trimise de pe numere scurte, insa poti alege si sa personalizezi numele expeditorului, pentru a creste afinitatea cu brandul. Esti curios sa afli mai multe functii si sa incerci sa creezi propria campanie? Incearca NewsMAN gratuit si bucura-te de campanii de succes de Sarbatori, dar si in 2023. 

email marketing NewsMAN

Despre Varga Sabina

Sabina Varga este freelance writer & digital marketer cu peste 15 ani de experiență și gazda Zest, un podcast despre scris. O puteți asculta și citi pe blacusens.ro

Leave a reply