Adevaratul motiv pentru care afacerea voastra online nu progreseaza
Steve Chou, autor al cursului “Create A Profitable Online Store” si specialist in online marketing, tine prelegeri de cativa ani despre cum sa razbati in mediul online si cum sa-ti dezvolti propria afacere in cativa pasi simpli. Mai jos va prezentam cateva dintre concluziile sale cu privire la lansarea si promovarea unui online store.
‘Faptul ca predau unui public variat, scrie Steve, m-a facut sa observ ca metodele de predare trebuie adaptate in functie de personalitatea fiecaruia. Parcurgand mii de e-mailuri si analizand obiceiurile elevilor mei in procesul de invatare si reactiile lor dupa ce urmareau un video, am inceput sa observ cateva tipare asociate fie celor care progresau rapid, fie celor care se impotmoleau des.
Cum se intampla de multe ori in cazul cursurilor de acest gen, sansele de succes ale unei persoane depind mult de capacitatea de asimilare si aplicare a cunostintelor dobandite si de cat de bine se poate concentra pe sarcina de lucru.
Desi mi-ar place sa ma laud cu o rata a succesului de 100% in ceea ce priceste cursul pe care il predau, multi antreprenori nu pornesc bine din capul locului sau fac multe greseli chiar in primele etape. Din fericire, multe dinre aceste greseli pot fi rectificate si cred ca ar fi interesant sa analizam cateva capcane pe care le-am intalnit frecvent.
CAPCANA #1: Te concentrezi mai intai pe lucrurile usoare sau care nu sunt atat de importante
Un lucru care mi s-a parut interesant sau mai bine zis curios este ca aproximativ o treime din cursantii mei se grabesc sa-si inregistreze afacerea inca dinainte sa stie ce vor sa vanda exact.
Si dupa aceea isi petrec o gramada de timp facandu-si griji despre ce autorizatii si permise le trebuie pentru a-si deschide magazinul online. O mare parte dintre acestia ma intreaba apoi ce cheltuieli s-ar incadra intre cele deductibile.
“Steve, daca imi cumpar un iPad, pot sa-l trec la cheltuieli deductibile?”
Nici unul dintre aceste lucruri nu conteaza la inceput de drum! Va puteti inregistra afacerea oricand dupa ce puneti la punct celelalte aspecte. Toate informatiile despre ce autorizatii si permise va trebuie pentru a deschide afacerea sunt la indemana si le puteti obtine usor oricand. Faptul ca sunteti la curent cu toate taxele si impozitele este minunat dar nu va va ajuta sa faceti bani.
Din cauza ca sunt niste actiuni usor de intreprins, toata lumea se apuca de ele mai intai. Acesti intreprinzatori le atribuie o importanta falsa doar ca sa se amageasca ca progreseaza cand de fapt aproape ca stau pe loc cu afacerea lor.
Atacati problemele majore prima data! Daca nu puteti trece peste dificultati, nici n-are rost sa va obositi cu treburile marunte.
CAPCANA #2: Esti prea zgarcit cu afacerea ta
“Cum? Imi sugerezi sa cheltuiesc 25 de dolari pe un cos de cumparaturi fully hosted? Nu ziceai tu ca sunt alti cursanti care isi opereaza magazinele cu doar 5 dolari pe luna?”
Oamenii dispun de resurse variate. Unii oameni sunt foarte receptivi la tot ceea ce inseamna computer si dezvoltarea de noi abilitati. Chiar printre cursantii mei am intalnit oameni care nu stiau nimic despre HTML/PHP/CSS la inceput iar acum sunt capabili sa-si conduca magazinele online ei insisi.
Daca nu vreti sa va gazduiti singuri site-ul sau nu aveti ce va trebuie pentru a stapani noile tehnologii nu are rost sa purcedeti pe drumul acesta pentru ca veti sacrifica mult din timpul vostru si nu veti avea rezultatele scontate. Daca va lipsesc anumite talente, chiar ar fi indicat sa platiti pentru servicii la care nu va pricepeti si sa va concentrati mai degraba asupra atuu-rilor voastre si lucrurilor la care sunteti buni.
Daca va zgarciti la cheltuirea a 25 de dolari pe luna pentru afacerea voastra, cel mai probabil nu porniti cu dreptul. Ganditi-va in felul urmator: daca ar trebui sa porniti o afacere clasica v-ar costa mii de dolari. Si atunci de ce va faceti griji pentru 25 de dolari pe luna? Este absurd.
Chiar daca sunt cunoscut pentru faptul ca imi conduc singur business-ul, tot platesc pentru unele servicii, unele destul de scumpe, care ma ajuta sa automatizez intregul proces si sa-mi dezvolt afacerea. De exemplu:
- Platesc 100 de dolari pe luna pentru webhosting chiar daca as sti sa-mi configurez propriul meu webserver linux
- Platesc 150 de dolari pe luna pentru Aweber, providerul meu de e-mail marketing
- Platesc 100 de dolari in fiecare luna pentru servicii de plata, software si alte lucruri pe care le-as putea rezolva singur.
Adevarul este ca este nevoie de investitii pentru a face bani si nu ar trebui sa porniti o afacere fara sa fiti dispusi sa cheltuiti niste bani pentru a face lucrurile bine. Nimic nu e mai ieftin decat sa conduci o afacere online. Daca realizati acest lucru, atunci nu incercati sa faceti economii chiar atat de drastice.
CAPCANA #3: Crezi ca tot ce se vehiculeaza online este adevarat
“Steve, am citit pe forumurile Warrior ca guest posting-ul este invechit. Cum o sa mai primesc backlinks atunci?
“Steve, am citit undeva ca nu poti face bani cu Adwords. Mai are rost atunci sa lansez o campanie?”
Nu vreau sa intelegeti gresit, nu tot ceea ce cititi online sunt prostii, dar o mare parte sunt sfaturi fara substanta. Pana cand ajungi sa citesti ceva de buna calitate, trebuie sa treci prin multe pagini cu informatii redundante care in final te vor face sa pierzi timp pretios.
Totusi, puteti continua sa cititi blog-urile sau forumurile de internet marketing, doar priviti totul cu o doza de scepticism, mai ales recomandarile cu privire la search engine optimization. Sincer, singurii oameni care stiu exact despre ce este vorba si ce implica SEO sunt chiar inginerii de motor de cautare de la Google. Aproape toate informatiile pe care le gasiti online despre acest subiect sunt speculatii.
Daca vreti sa va folositi mai bine timpul, n-ar trebui sa cautati sfaturi de la diversi oameni de pe internet si nici macar de la colegii vostri. Mai degraba apelati la experti daca doriti intr-adevar sa invatati ceva folositor. Si eu am inceput sa petrec mai mult timp in preajma unor oameni care fac lucrurile mult mai bine decat le fac eu, oameni de la care am atat de mult de invatat.
Este usor sa iti petreci timpul facandu-ti prieteni pe forum-uri sau in randurile colegilor tai de breasla dar asa nu vei invata multe lucruri. Odata ce am inceput sa vorbesc cu alti proprietari de magazine e-commerce si bloggeri care erau de 10 ori mai buni decat mine, am inceput sa vad un real progres.
CAPCANA #4: Astepti prea mult pana sa te lansezi
In mod constant trebuie sa creez continut nou pentru cursul meu asa ca intotdeauna este ceva de invatat. Dar acest flux constant de continut s-a dovedit a fi o sabie cu doua taisuri pentru multi dintre cursantii mei. Exista cativa antreprenori care imi urmeaza cursurile insa nu si-au deschis inca magazinul chiar daca:
- Au ales o nisa in care vor sa opereze
- Au deja domeniul achizitionat
- Si-au gasit furnizorii
- Site-ul este pregatit de lansare
Multi dintre noi suntem perfectionisti si stiu ca poate fi greu sa-ti faci curaj sa te lansezi. Dar trebuie sa incercati sa nu va mai focusati pe detaliile marunte. Oricat ai incerca sa faci totul cum trebuie, ceva tot o sa apara care nu va functiona perfect.
Asa ca, decat sa va concentrati pe lucruri marunte precum look-ul logo-ului sau descrierea produsului care poate nu vi se par perfecte, mai bine faceti-va curaj si lansati afacerea, apoi incepeti sa adunati date. Odata ce aveti date reale despre cumparatori, puteti sa va faceti o idee despre cum sa va dozati timpul in continuare.
Concluzii
Chiar daca am obervat ca unele greseli au tendinta de a se repeta, toata aceasta perioada in care mi-am organizat afacerea si i-am putut vedea pe cursantii mei evoluand si devening mici intreprinzatori a fost un real castig pentru mine.
Pe masura ce obtin mai multe informatii si interactionez mai mult cu elevii mei, incep sa ma descurc mai bine cu abodarea unor probleme. Sper ca acest post va ajuta pe cei care inca stau pe margine gandindu-se daca sa faca pasul sau nu.
Sursa: http://mywifequitherjob.com/the-real-reason-why-your-online-business-is-not-making-progress/
Leave a reply