Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Compania de curierat Sameday sorteaza 40.000 de colete/ora

Compania de curierat Sameday – care s-a extins in Ungaria, in 2020 – are planuri de extindere pe pietele balcanice si a avut un buget de investitii de 50 de milioane € pentru 2021, a povestit CEO-ul Lucian Baltaru, intr-un interviu recent, pentru businessmagazin.ro. Din aceasta suma, 25% merg in zona de tehnologie.

Pana la finalul lunii septembrie, Sameday va implementa notificarile legate de intervalul orar in care se aduce coletul: astfel, in dimineata livrarii, clientul stie intre ce ore trebuie sa fie acasa. „Trendul este sa le oferim clientilor un slot de minimum doua ore”, spune Lucian Baltaru (foto, CEO Sameday). Pe langa aceasta predictibilitate oferita, compania vrea sa ofere si cat mai multa flexibilitate. In acest sens, vrea sa dezvolte o modalitate prin care clientii sa poata modifica intervalul orar de livrare, ziua sau locatia livrarii.

Accesibilitatea este si ea bifata, printr-o retea cat mai mare de puncte de livrare de tip easybox, care sa se afle la maximum 5 minute de mers de clienti. „Aceasta este directia in care vrem sa construim si mai avem mult de dezvoltat, am creat o harta la nivelul tarii si stim de cate easybox-uri avem nevoie in fiecare  oras din tara, in momentul de fata avem 1.600 de lockere in toata tara, pana la finalul lunii martie 2022 vom ajunge la 2.500 de easybox-uri”, spune CEO-ul. Costul unui easybox este 15.000-20.000 €.

Sameday a investit deja 30 de milioane € (din bugetul de 50) in extinderea retelei de lockere, in dezvoltarea capacitatii de sortare a coletelor si in instalarea de noi tehnologii de sortare automata. In perioada urmatoare, Sameday va utiliza o tehnologie de sortare noua, care va creste capacitatea de sortare/ora la 40.000 de colete (de la de la 25.000, in prezent). Anul viitor, compania vrea sa deschida doua depozite noi, in Cluj si Bacau (pe langa cele din Bucuresti si Sibiu).

Iar printre planurile de viitor se numara si alinierea cu tendinta mondiala legata de preocuparea pentru mediu si sustenabilitatea afacerii (vezi dubitele electrice Amazon si livrarile cu drona). Compania foloseste momentan 50 de masini electrice si spera sa ajunga la 100, construindu-si propria infrastructura de reincarcare, in fiecare zona operationala. „Pe langa masinile electrice sunt si lockerele, cu cat creste ponderea trimiterilor la locker in total, practic avem o amprenta de carbon cu doua treimi mai mica pentru fiecare colet”, mentioneaza Lucian Baltaru.

Compania este una dintre cele mai mari de pe piata locala de profil si, din 2017 incoace, si-a dublat afacerile anual: in 2017 a avut afaceri de 40,9 milioane de lei, in 2018 a atins 87 de milioane de lei, acum doi ani cifra de afaceri a fost de 165,2 milioane de lei, iar in 2020 – de 399,8 milioane de lei. In S1 2021, Sameday a avut cu 40% mai multe trimiteri YoY. „Trend-urile pe care le vedem in curierat in ultimii ani s-au accelerat mult in a doua parte a anului trecut si inceputul acestui an. Daca pentru clienti era important sa primeasca coletul in doua zile, acum livrarea a doua zi e un standard si toti curierii din piata catre asta tindem. Sa livrezi a doua zi si sa te tii de promisiune a cam devenit un standard. Procentul in care reusesti sa livrezi a doua zi e un factor de competitivitate, in general, media pietei este undeva la 85-88%, unele firme de curierat, printre care si noi, reusesc sa ajunga la 92-94% livrare a doua zi din totalul pachetelor”, spune Lucian Baltaru.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply