Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

7 factori care vor influenta e-commerce-ul, in a doua parte din 2020

Primele 6 luni din an au fost pline de incertitudini apropo de pandemia COVID-19, oportunitati de crestere in domeniul e-commerce si lansari importante: Shopify a lansat app-ul Shop si a semnat un parteneriat cu Walmart, pentru extinderea marketplace-ului online, Google a renuntat la taxele din paginile de Google Shopping, iar Facebook a introdus sectiunea Shops, destinata afacerilor online mici. Acum am intrat in a doua jumatate a lui 2020, iar econsultancy.com a strans laolalta 7 tendinte-cheie care vor marca vanzarile online si pentru care retailerii trebuie sa fie pregatiti:

  1. Datele si Inteligenta Artificiala: datele vor fi mai importante acum, pentru ca s-au modificat comportamentele clientior, furnizorilor si competitorilor de pe piata online, iar planurile legate de bugete (PPC, de exemplu) nu mai pot fi facute pe baza lunilor trecute, modelele modificandu-se; accentul pus pe date este cea mai buna modalitate de a construi strategia de marketing, de cumparare si de experienta clientelara; AI-ul se regaseste deja in display ad-uri, postari de Facebook si reclame Amazon afisate datorita algoritmilor de machine learning, iar retailerii il pot folosi pentru a arata clientilor fix produsele pe care au sanse mai mari sa le cumpere (din intregul catalog propriu), de exemplu.

  2. Abilitatile digitale: 4 dintre primii 10 cei mai bogati oameni din lume au facut avere gratie tehnologiei online (Jeff Bezos, Bill Gates, Larry Ellison si Mark Zuckerberg), iar ceilalti 6 o folosesc si ei din plin; criza provocata de noul coronavirus a determinat in SUA, in perioada aprilie-mai 2020, o crestere a e-commerce-ului in 8 saptamani cat in ultimii 10 ani; tot mai multi retaileri isi concentreaza eforturile pe online (de la Inditex, la Forever 21) si abilitatile digitale vor fi din ce in ce mai cautate, mai ales in contextul accelelerarii lucratului de acasa.
  3. Personalizarea: magazinele online cu multe produse in stoc trebuie sase bazeze pe personalizare daca vor sa vanda eficient (nu poti afisa potentialului client 10 produse la intamplare din totalul de 1.000 pe care le vinzi, ci trebuie sa ii arati produse in context, in functie de ce am ia cumparat deja, de exemplu).
  4. Competitia cu marketplace-urile importante: trebuie sa te intrebi „Intr-o lume in care exista Amazon/eBay/eMAG, de ce sunt motivati cumparatorii sa te aleaga pe tine?”; ofera-le motive solide sa te aleaga prin crearea un avantaj competitiv (printr-un brand de incredere, o misiune clar definita, continut de calitate, experienta clientelara de nota 10, obisnuinta de a cumpara de la tine, exclusivitatea produselor oferite, livrarea usoara si la indemana).
  5. Raspunsul la modificarea comportamentului clientelar: in ultimele 6 luni, acestia au inceput sa cumpere online produse din alte categorii decat de obicei (echipament sportiv, masti de protectie, alimente, produse DIY), sa fie deschisi unor brand-uri noi, sa fie mai atenti la politica de retur si la preturile practicate de comercianti.
  6. Protectia in fata recesiunii: multe afaceri au dat faliment sau sunt pe butuci in aceasta perioada si nu stim cum va arata viitorul; de aceea, este important pentru afacerile online sa se concentreze mai mult pe loialitatea clientelara, sa reactioneze mai rapid la problemele clientilor (contactandu-i instantaneu), sa analizeze rapid rezultatele unor campanii PPC (pentru a-si putea ajusta bugetele), sa fie mai agile apropo de stoc (depozitandu-l intr-un singur spatiu, nu in mai multe magazine fizice disparate).
  7. Intelegerea implicatiilor pentru strategia generala a experientei clientelare: lumea va cumpara din ce in ce mai mult de pe Internet, avand asteptari ridicate (nu doar apropo de pret, ci si de valorile reale ale companiei), iar site-urile e-commerce pot profita de numarul mare de persoane care isi cauta de lucru in aceasta perioada si vin din industrii ca HoReCa si Travel, la pachet cu abilitati utile in domeniul online.

Leave a reply