Inditex va inchide 1.200 de magazine fizice si se va axa pe online
In contextul pandemiei COVID-19, grupul spaniol Inditex vrea sa se orienteze spre vanzarile online si are de gand sa inchida definitiv 1.000-1.200 de magazine fizice, din intreaga lume, citim pe theguardian.com. Majoritatea acestora vor fi magazine mai mici, din Asia si Europa, ale brand-urilor mai vechi din portofoliu (nu neaparat Zara si Zara Home). Acesta include Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Uterque si Massimo Dutti. Cele 107 magazine Inditex din Marea Britanie nu vor fi atat de afectate, iar compania a transmis ca nu va concedia personal: le va oferi angajatilor locuri de munca in departamentul online. Dupa reorganizare, din totalul de 7.412 magazine Inditex, la nivel mondial vor ramane intre 6.700 si 6.900, compania avand de gand sa deschida si 450 de magazine offline noi.
Criza generata de coronavirus a provocat o scadere de 44% a vanzarilor companiei conduse de Amancio Ortega, pana la 3,3 miliarde €, in primul trimestru al actualului an fiscal (1 februarie – 30 aprilie 2020). Inditex a avut o pierdere neta de 409 milioane € in aceste trei luni, aproape 25% dintre magazinele proprii fiind in continuare inchise in prima saptamana din iunie. In paralel, in aceeasi perioada, magazinele online au avut vanzari in crestere cu 50% YoY (si 95% YoY doar in aprilie). De aceea, grupul vrea ca e-commerce-ul sa reprezinte peste 25% dintre vanzarile totale, pana in 2022 (comparativ cu doar 19% in 2019) si vrea sa asigure livrari mai rapide si tracking in timp real al comenzilor. De aceea, va investi 1 miliard € in online si 1,7 miliarde € in offline.
Inditex nu este singurul retailer fortat sa-si reevalueze afacerea in timpul pandemiei: brand-urile britanice Monsoon Accessorize si Quiz au anuntat si el ca vor inchide unele magazine proprii, concediind sute de angajati, iar Restaurant Group ar putea da afara 3.000 de persoane (in urma inchiderii definitive a 125 dintre locatii, majoritatea Frankie & Benny’s si Garfunkel’s).
Comentarii ( 2 )
[…] sensibil si pentru afaceri, si pentru consumatori. Grupul Inditex detine 8 branduri celebre si va investi 1 miliard € in latura online a afacerii. In 2021, compania a generat vanzari digitale in valoare de 7,5 miliarde […]
[…] cat in ultimii 10 ani; tot mai multi retaileri isi concentreaza eforturile pe online (de la Inditex, la Forever 21) si abilitatile digitale vor fi din ce in ce mai cautate, mai ales in contextul […]