Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Facebook Shops pentru afacerile online mici, intre pro si contra

Blocajul mondial aparut la nivelul magazinelor fizice in timpul pandemiei COVID-19 a afectat afacerile mici si mijlocii, scrie forbes.com. In SUA, se estimeaza ca o treime dintre IMM-uri nu se vor mai redeschide (conform unui raport State of Small Business, din aprilie, care a chestionat aproape 40.000 de proprietary si manageri de afaceri). Ce ii poate salva pe unii este vestea recenta ca Facebook a lansat sectiunea Shops, care va ajuta afacerile mici prezente pe Facebook si Instagram sa aiba un magazin virtual pe aceste platforme si sa vanda prin intermediul lor.

„Acum multe afaceri mici au probleme si, inchizandu-se magazinele fizice, din ce in ce mai multe vor sa isi aduca afacerea online. Scopul nostru este sa facem ca shopping-ul sa fie lipsit de obstacole si sa imputernicim pe toata lumea (de la un proprietar de afacere mica, pana la un brand global) sa ne foloseasca aplicatiile pentru a se conecta cu ai lor clienti”, a transmis Facebook presei. „Oamenii au folosit social media in partea superioara a palniei de cumparare, pentru a descopri produse pe care le-ar putea cumpara, la un moment dat. Aceasta miscare va aplatiza palnia, oferind consumatorilor posibilitatea de a cumpara direct pe platforma”, explica Andrew Lipsman (Analist axat pe retail si e-commerce, la eMarketer).

Vestea legata de Facebook Shop trebuie sa fie intampinata si cu aplauze, dar si cu semne serioase de intrebare. „Facebook sau orice alta platforma poate fie sa puna o presiune mai mare, prin cresterea  CPM (costul pe 1.000 de bucati – n.r.), fie sa ii inchida complet, exact cum a facut Amazon cu atatia dintre partnerii lor de marketplace. Ei fac regulile”, explica Lipsman. Mai jos am enumerat lista de argumente pro si contra observate de sursa amintita:

  • Facebook incearca astfel sa isi consolideze veniturile din reclame – 90 de milioane de IMM-uri folosesc Facebook pentru comunicare si constituie o „felie” majoritara din cele 8 milioane de companii care isi fac reclama aici; in martie 2020, veniturile din advertising ale companiei au crescut cu 17% YoY, dar in primele trei saptamani din aprilie au scazut, ajungand la nivelul din 2019
  • procesarea platilor este gratuita, dar conditionata – Facebook promite rapiditate in crearea shop-ului virtual, retailerii creeaza un catalog de produse, pot personaliza modul in care arata propriul Facebook Shop, daca au site-ul pe platforma Shopify, pot integra imediat catalogul aici, iar crearea unui shop este gratuita; si tranzactiile sunt gratis, dar doar daca retailerii le proceseaza prin platforme ca Shopify si WooCommerce; vanzatorii care nu pot face asta, trebuie sa utilizeze Facebook Checkout si sa plateasc o taza de procesare de 5%
  • retailerii online par ca nu pot pierde nimic – magazinele online din Facebook Shop au numai de castigat, aparent, fiindu-le usor sa migreze pe platforma si fiind ajutate cu setup-ul (drept dovada, peste 257.000 de persoane au vizitat pagina Facebook Business care explica exact ce presupune deschiderea unui shop); dar Facebook are mai mult de castigat decat IMM-urile (toate platformele e-commerce mari se lupta pentru a obtine toate informatiile despre toti consumatorii, iar Facebook incearca sa tina oamenii in ecosistemul propriu, detinand putere informationala gratie celor 1,7 miliarde de utilizatori zilnici); informatia poate deveni si o arma (cum au patit vanzatorii de pe Amazon, care s-au trezit ca gigantul online care le vindea produsele a inceput sa produca unele identice, sub marca proprie)
  • Facebook Shops va constitui o bariera suplimentara intre vanzator si cumparator – se va intrerupe conexiunea personala care exista in cazul afacerilor micute, schimbul de mesaje facandu-se prin WhatsApp si Messenger, deci in cadrul platformei, nu direct
  • se incinge batalia dintre advertising, continut media si comert – in era digitala, afacerile online sunt ca un scaunel cu trei picioare, iar gigantii Google, Facebook si Amazon isi disputa terenul; primii doi stau bine la capitolul reclame si continut, dar nu si la comert – unde al treilea este rege (de aceea, Facebook s-a orientat catre vanzari online); in paralel, Amazon a devenit un jucator important in domeniul publicitatii

Leave a reply