Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

5 tips pentru un cont Google Ads de succes in 2021

Ce ți-ai propus pentru anul 2021 în materie de PPC? Cum ai vrea să arate rezultatele tale în Google Ads? Vrei să ai un business mai profitabil?

Google lucrează continuu la automatizarea și complexitatea produselor, iar în acest caz mă voi referi la Google Ads. Dar odată cu aceste automatizări controlul asupra campaniilor va scădea, iar tu, ca om de marketing care ai în administrare canalele de PPC vei avea nevoie ăn continuare de control asupra campaniilor respective.

Pentru a avea rezultate bune în 2021 în strategiile PPC vei avea nevoie să deții controlul, să integrezi și să corelezi mai multe date, să analizezi concurența și să fii cu cel puțin un pas înaintea ei.

În continuare îți voi prezenta 5 metode care vor funcționa în 2021:

1. Accent pe intenția consumatorului

Google pune accent pe consistență. Cu cât ai mai multe cuvinte care au un QS (quality score) bun, similar, cu atât ad group-ul va performa mai bine. Mai ții minte SKAG-ul? Acum ceva timp era destul de popular, însă a fost o strategie destul de nereușită. SKAG vine de la single keyword ad group, mai exact erau strategii prin care aveai un singur keyword per ad group, ceea ce a dus la o adevărată harababură în unele conturi, iar partea și mai rea a fost că nu genera rezultatele așteptate.

Însă de ceva timp Google a introdus niște ajustări care făceau SKAG-ul irelevant, cum ar fi match type-ul, close variants etc. Așadar, dacă e recomandat să folosim același tip de cuvinte pentru consistența, ar trebui să apelăm la bun simț, și anume să folosim intenția consumatorului.

Useru, odată ce a făcut o căutare de brand e destul de probabil ca să facă și o achiziție odată ce a ajuns pe site-ul tău. Toate cuvintele cheie care sunt legat de brand ar trebui grupate într-un singur ad group. Mai departe putem grupa cuvintele care relevă intenția, precum „preț”, „discount”, „reducere” . În ultimul rând trebuie să ne uităm la construcțiile care includ cuvinte ca „mărime”, „culoare”, „specificații”, „garanție” etc. Acestea la rândul lor merită un bid mai ridicat pentru că în general oamenii interesați caută ceva folosind aceste expresii, iar în felul acesta vom putea crește CTR-ul și impicit rata de conversie, ceea ce ar trebui să fie unul dintre obiectivele generale.

Ideea principală aici e structurarea corectă și eficientă a contului de Ads pentru a putea ajunge la îndeplinirea obiectivelor de vânzare.

2. Aerisește contul, nu arunca banii fără rost

Un cont neoptimizat va cheltui niște bani în plus fără a aduce rezultate. La cât de dinamică este platforma de Google Ads, schimbările și update-urile vor trebui monitorizate și mereu trebuie să urmărești performanța contului pentru a interveni atunci când e cazul.

Conturile mai mari au bătăi de cap în privința asta pentru că pot fi sunt sute de campanii, care au la rândul lor alte ad group-uri. Ca să nu mai vorbim și de Ad-urile în sine, care probabil vor fi de oridinul miilor. O optimizare a unui astfel de cont ia foarte mult timp dacă nu e optimizată constant.

În primul rând trebuie să vedem ce nu performează făcând un raport cu Search Query și Quality Score pentru a vedea unde trebuie să intervenim și să modificăm. Odată ce corelăm cuvintele cheie ce nu performează mergem mai sus la reclame și le analizăm.

3. Ad-urile (reclamele) trebuie să strălucească

Textul (copy-ul) și vizualul (bannerele) joacă un rol foarte important în reușita campaniilor în advertising. Un user este expus zilnic la câteva mii de reclame, deci gândește-te că reclama ta trebuie să fie foate atractivă pentru a ieși în evidență.

Se spune că un text bun și/sau un vizual bun contribuie cu aproximativ 80% la performanța unei campanii publicitare.

Chiar dacă nu știm exact ce funcționează de la început, avem avantajul de a putea testa mai multe variante. În Google Ads, la Search sunt recomandate între 3 și 5 ad-uri pentru a putea observa și analiza care aduce rezultate mai bune.

4. Îmbunătățește perfomanța ad-urilor actuale

Probabil multă lume se gândește că pentru a avea performanțe mai bune trebuie să adaugăm cât mai multe cuvinte cheie. Parțial e adevărat, însă ce facem cu cele pe care le avem deja ân cont și nu aduc rezultate deși au potențial?

Pe ele trebuie să ne concentrăm. În acest sens va trebui să le creștem vizibilitatea monitorizând Impression Share în Google Ads SERP .

Dacă e un cuvânt cu potențial, de fiecare dată când se pierde o vizualizare se pierde o șansă de a converti. Îți recomand să te concentrezi pe cele mai bune 10 – 15 campanii ale tale și să analizezi vizibilitatea cuvintelor cheie – adaugă coloanele Impression Share și Top Impression Share în dashboard-ul Google Ads pentru a putea face asta.

5. Crește eficiența, nu bugetul

Google, la fel ca Facebook are o abordare bazată pe nevoia și interesul utilizatorului. Utilizatorul e în centrul acțiuni, iar aceste platforme încearcă să afle cât mai multe date despre el ca să îi poate oferi o experiență cât mai personală, atât în platforma cât și în relația cu reclamele pe care i le servește.

Astfel că atunci când eși în punctul de a crea noi ad-uri va trebui să iei în calcul și profiluri de client căruia te adresezi.

Datele sunt adunate din informațiile pe care un user le „declară” atunci c\nd ];i completeaz[ informațiile de profil, din activitatea pe care o are atunci când e online, din raporturile Google Analytics, din căutările pe care le face în motoarele de căutare etc. (de exemplu, un user care a căutat minge de fotbal e foarte probabil să fie interesat de sport, astfel că va fi introdus în audiența respectivă, a pasionaților sau practicanților de sporturi).

E foarte important să verifici – în GA sau FA ce profiluri de utilizatori ai, ce interese și ce intenții au, iar pe cele mai importante să le adaugi ca audiențe în campaniile de Google Ads. Poți să mergi chiar și mai departe și să adaugi custom dimensions, cum ar fi poziția geografică, perioada a zilei mai solicitată, device-uri etc.

Nu uita că trebuie să te uiți în ansamblu asupra contului pentru a vedea cum funcționează și apoi să iei pe rând cele mai importante campanii, cele care performează cel mai bine și aduc cele mai mulți bani pentru a vedea cum le poți îmbunătăți ca să aibă rezultate și mai bune, fără a crește neaparat bugetul.

Spor la treabă!

Despre Alex Jivan

Marketing Manager at Spy Shop. 50% creative - 50% analytical. I love Digital Marketing and working with datas, reports, making data analysis and taking decisions based on conclusions: if you can measure, you can improve. Currently focused on Social Media, PPC and improving myself.

Follow Me

Leave a reply