Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon este cel mai mare advertiser din lume (raport)

In 2019, cei mai mari 100 de advertiseri din lume au cheltuit cu 0,9% mai mult YoY pe publicitate, atingand suma totala de 300 de miliarde $, informeaza adage.com (citand informatii din raportul propriu „Global Marketers 2020”). Topul global al celor mai mari cheltuieli in domeniu este condus de Amazon, care a investit cu 34% mai mult YoY in promovare (adica 11 miliarde $) in anul fiscal terminat in iunie 2020 si care acum un an era pe pozitia 5 in clasament. Datorita pandemiei COVID-19, Amazon a avut vanzari nete cu 35% mai mari in primele 9 luni din an.

In ultimii 25 de ani, Amazon a cheltuit 47 de miliarde $ pe advertising si promovare, pentru a genera vanzari nete de 1,3 trilioane $. Retailerul online a crescut bugetul de reclame si promovare in fiecare an, cu exceptia anilor 2001, 2002 si 2003, conform Ad Age Datacenter. Gigantul online cu sediul la Seattle a detronat astfel Procter & Gamble Co. de pe pozitia fruntasa, lucru care s-a mai intamplat o singura data din 1987, cand Ad Age a inceput sa publice acest clasament global: s-a mai plasat pe locul doi in 2017, dupa Samsung Electronics Co.

Iata cum arata clasamentul celor mai mari 5 advertiseri din lume:

  1. Amazon, SUA (11 miliarde $)
  2. Procter & Gamble Co., SUA (10,7 miliarde $)
  3. L’Oreal, Franta (10,3 miliarde $)
  4. Samsung Electronics Co., Coreea de Sud (9,7 miliarde $)
  5. Unilever, Marea Britanie (8,1 miliarde $)

Top 5 cele mai mari cresteri in bugetul de advertising, la nivel global:

  1. Facebook, SUA (+43%)
  2. Alibaba Holding Group, China (+35%)
  3. Amazon, SUA (+34%)
  4. State Farm Mutual Auto Insurance Co., SUA (+34%)
  5. Progressive Corp., SUA (+29%)

Top 5 cele mai mari scaderi in bugetul de advertising, la nivel global:

  1. Ant Group Co., China (-66% )
  2. Tencent Holdings, China (-21%)
  3. Pfizer, SUA (-16%)
  4. Coty, SUA (-16%)
  5. Johnson & Johnson, SUA (-15%)

Cei mai mari advertiseri, in functie de regiune, se regasesc in:

  1. America de Nord si Canada (49) – aici s-au cheltuit 149,2 miliarde $ pe reclame (cu 5,1% mai mult fata de anul fiscal anterior)
  2. Europa (29) – aici s-au cheltuit 92,8 miliarde $ pe reclame (cu 0,2 % mai putin fata de anul fiscal anterior)
  3. Asia (22) – aici s-au cheltuit 58,1 miliarde $ pe reclame (cu 6,9% mai putin fata de anul fiscal anterior)

Cei mai mari advertiseri, in functie de tara, se regasesc in:

  1. SUA (47,5 marketeri, care au cheltuit 147,3 miliarde $ pe publicitate, adica 49,1% din total)
  2. Franta (10 marketeri, care au cheltuit 30,1 miliarde $ pe publicitate, adica 10% din total)
  3. Japonia (12 marketeri, care au cheltuit 28,2 miliarde $ pe publicitate, adica 9,4% din total)
  4. Germania (10 marketeri, care au cheltuit 26,2 miliarde $ pe publicitate, adica 8,8% din total)
  5. Marea Britanie (5 marketeri, care au cheltuit 18,4 miliarde $ pe publicitate, adica 6,1% din total)

Top investitii in publicitate, in functie de categoria de produse:

  1. Produse de ingrijire personala si pentru casa (15 marketeri au cheltuit 52 miliarde $)
  2. Retail (16 marketeri au cheltuit 44,5 miliarde $)
  3. Automobile (12 marketeri au cheltuit 42,1 miliarde $)
  4. Entertainment si media (10 marketeri au cheltuit 34,3 miliarde $)
  5. Mancare si bautura (8 marketeri au cheltuit 22,9 miliarde $)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply