Amazon este cel mai mare advertiser din lume (raport)
In 2019, cei mai mari 100 de advertiseri din lume au cheltuit cu 0,9% mai mult YoY pe publicitate, atingand suma totala de 300 de miliarde $, informeaza adage.com (citand informatii din raportul propriu „Global Marketers 2020”). Topul global al celor mai mari cheltuieli in domeniu este condus de Amazon, care a investit cu 34% mai mult YoY in promovare (adica 11 miliarde $) in anul fiscal terminat in iunie 2020 si care acum un an era pe pozitia 5 in clasament. Datorita pandemiei COVID-19, Amazon a avut vanzari nete cu 35% mai mari in primele 9 luni din an.
In ultimii 25 de ani, Amazon a cheltuit 47 de miliarde $ pe advertising si promovare, pentru a genera vanzari nete de 1,3 trilioane $. Retailerul online a crescut bugetul de reclame si promovare in fiecare an, cu exceptia anilor 2001, 2002 si 2003, conform Ad Age Datacenter. Gigantul online cu sediul la Seattle a detronat astfel Procter & Gamble Co. de pe pozitia fruntasa, lucru care s-a mai intamplat o singura data din 1987, cand Ad Age a inceput sa publice acest clasament global: s-a mai plasat pe locul doi in 2017, dupa Samsung Electronics Co.
Iata cum arata clasamentul celor mai mari 5 advertiseri din lume:
- Amazon, SUA (11 miliarde $)
- Procter & Gamble Co., SUA (10,7 miliarde $)
- L’Oreal, Franta (10,3 miliarde $)
- Samsung Electronics Co., Coreea de Sud (9,7 miliarde $)
- Unilever, Marea Britanie (8,1 miliarde $)
Top 5 cele mai mari cresteri in bugetul de advertising, la nivel global:
- Facebook, SUA (+43%)
- Alibaba Holding Group, China (+35%)
- Amazon, SUA (+34%)
- State Farm Mutual Auto Insurance Co., SUA (+34%)
- Progressive Corp., SUA (+29%)
Top 5 cele mai mari scaderi in bugetul de advertising, la nivel global:
- Ant Group Co., China (-66% )
- Tencent Holdings, China (-21%)
- Pfizer, SUA (-16%)
- Coty, SUA (-16%)
- Johnson & Johnson, SUA (-15%)
Cei mai mari advertiseri, in functie de regiune, se regasesc in:
- America de Nord si Canada (49) – aici s-au cheltuit 149,2 miliarde $ pe reclame (cu 5,1% mai mult fata de anul fiscal anterior)
- Europa (29) – aici s-au cheltuit 92,8 miliarde $ pe reclame (cu 0,2 % mai putin fata de anul fiscal anterior)
- Asia (22) – aici s-au cheltuit 58,1 miliarde $ pe reclame (cu 6,9% mai putin fata de anul fiscal anterior)
Cei mai mari advertiseri, in functie de tara, se regasesc in:
- SUA (47,5 marketeri, care au cheltuit 147,3 miliarde $ pe publicitate, adica 49,1% din total)
- Franta (10 marketeri, care au cheltuit 30,1 miliarde $ pe publicitate, adica 10% din total)
- Japonia (12 marketeri, care au cheltuit 28,2 miliarde $ pe publicitate, adica 9,4% din total)
- Germania (10 marketeri, care au cheltuit 26,2 miliarde $ pe publicitate, adica 8,8% din total)
- Marea Britanie (5 marketeri, care au cheltuit 18,4 miliarde $ pe publicitate, adica 6,1% din total)
Top investitii in publicitate, in functie de categoria de produse:
- Produse de ingrijire personala si pentru casa (15 marketeri au cheltuit 52 miliarde $)
- Retail (16 marketeri au cheltuit 44,5 miliarde $)
- Automobile (12 marketeri au cheltuit 42,1 miliarde $)
- Entertainment si media (10 marketeri au cheltuit 34,3 miliarde $)
- Mancare si bautura (8 marketeri au cheltuit 22,9 miliarde $)
Leave a reply