Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Amazon este cel mai mare advertiser din lume (raport)

In 2019, cei mai mari 100 de advertiseri din lume au cheltuit cu 0,9% mai mult YoY pe publicitate, atingand suma totala de 300 de miliarde $, informeaza adage.com (citand informatii din raportul propriu „Global Marketers 2020”). Topul global al celor mai mari cheltuieli in domeniu este condus de Amazon, care a investit cu 34% mai mult YoY in promovare (adica 11 miliarde $) in anul fiscal terminat in iunie 2020 si care acum un an era pe pozitia 5 in clasament. Datorita pandemiei COVID-19, Amazon a avut vanzari nete cu 35% mai mari in primele 9 luni din an.

In ultimii 25 de ani, Amazon a cheltuit 47 de miliarde $ pe advertising si promovare, pentru a genera vanzari nete de 1,3 trilioane $. Retailerul online a crescut bugetul de reclame si promovare in fiecare an, cu exceptia anilor 2001, 2002 si 2003, conform Ad Age Datacenter. Gigantul online cu sediul la Seattle a detronat astfel Procter & Gamble Co. de pe pozitia fruntasa, lucru care s-a mai intamplat o singura data din 1987, cand Ad Age a inceput sa publice acest clasament global: s-a mai plasat pe locul doi in 2017, dupa Samsung Electronics Co.

Iata cum arata clasamentul celor mai mari 5 advertiseri din lume:

  1. Amazon, SUA (11 miliarde $)
  2. Procter & Gamble Co., SUA (10,7 miliarde $)
  3. L’Oreal, Franta (10,3 miliarde $)
  4. Samsung Electronics Co., Coreea de Sud (9,7 miliarde $)
  5. Unilever, Marea Britanie (8,1 miliarde $)

Top 5 cele mai mari cresteri in bugetul de advertising, la nivel global:

  1. Facebook, SUA (+43%)
  2. Alibaba Holding Group, China (+35%)
  3. Amazon, SUA (+34%)
  4. State Farm Mutual Auto Insurance Co., SUA (+34%)
  5. Progressive Corp., SUA (+29%)

Top 5 cele mai mari scaderi in bugetul de advertising, la nivel global:

  1. Ant Group Co., China (-66% )
  2. Tencent Holdings, China (-21%)
  3. Pfizer, SUA (-16%)
  4. Coty, SUA (-16%)
  5. Johnson & Johnson, SUA (-15%)

Cei mai mari advertiseri, in functie de regiune, se regasesc in:

  1. America de Nord si Canada (49) – aici s-au cheltuit 149,2 miliarde $ pe reclame (cu 5,1% mai mult fata de anul fiscal anterior)
  2. Europa (29) – aici s-au cheltuit 92,8 miliarde $ pe reclame (cu 0,2 % mai putin fata de anul fiscal anterior)
  3. Asia (22) – aici s-au cheltuit 58,1 miliarde $ pe reclame (cu 6,9% mai putin fata de anul fiscal anterior)

Cei mai mari advertiseri, in functie de tara, se regasesc in:

  1. SUA (47,5 marketeri, care au cheltuit 147,3 miliarde $ pe publicitate, adica 49,1% din total)
  2. Franta (10 marketeri, care au cheltuit 30,1 miliarde $ pe publicitate, adica 10% din total)
  3. Japonia (12 marketeri, care au cheltuit 28,2 miliarde $ pe publicitate, adica 9,4% din total)
  4. Germania (10 marketeri, care au cheltuit 26,2 miliarde $ pe publicitate, adica 8,8% din total)
  5. Marea Britanie (5 marketeri, care au cheltuit 18,4 miliarde $ pe publicitate, adica 6,1% din total)

Top investitii in publicitate, in functie de categoria de produse:

  1. Produse de ingrijire personala si pentru casa (15 marketeri au cheltuit 52 miliarde $)
  2. Retail (16 marketeri au cheltuit 44,5 miliarde $)
  3. Automobile (12 marketeri au cheltuit 42,1 miliarde $)
  4. Entertainment si media (10 marketeri au cheltuit 34,3 miliarde $)
  5. Mancare si bautura (8 marketeri au cheltuit 22,9 miliarde $)

Leave a reply