Tipuri de newsletter si strategii care genereaza engagement
Stiai ca engagementul cu campaniile de email marketing este esential pentru o livrabilitate sporita a emailurilor? Sau ca newsletterul este considerat una dintre cele mai bune metode de transformare a lead-urilor in clienti?
90% dintre specialistii in marketing se uita la interactiunea abonatilor cu mesajele trimise pentru a masura performanta campaniilor de promovare, iar 31% se bazeaza pe email marketing pentru a genera conversii (CMI, 2020).
Engagementul nu este optional daca vrei sa te promovezi eficient, insa nu este nici usor de obtinut. Oamenii sunt suprasaturati zilnic cu informatie, inclusiv din inbox. Ca business, trebuie sa te asiguri in primul rand ca emailul tau nu este considerat spam – ceea ce se poate intampla daca este trimis prea des la ‘gunoi’ – si, in al doilea rand, ca este suficient de interesant pentru a capta atentia abonatilor si a-i determina sa actioneze.
In acest articol, iti aratam ce tipuri de campanii sa creezi pentru a-ti creste engagementul, potrivit celor mai recente studii. Dar, mai intai, sa intelegem se inseamna un engagement bun.
Citeste mai departe:
- Cum masori engagementul in email marketing
- Emailurile automatizate, in top engagement
- Emailul de bun venit
- Serie email-uri cos abandonat
- Automatizare review comanda
- Alte automatizari de email marketing
- Bune practici pentru campanii de succes
Cum masori engagementul in email marketing
Exista cativa indicatori cheie care te ajuta sa intelegi daca audienta interactioneaza suficient cu emailurile tale. Iar, pentru fiecare indicator, te poti baza pe mediile generale si mediile pe industrii pentru a masura performanta campaniei de promovare.
Rata de deschidere a emailurilor
Rata de deschidere a emailurilor (open rate) iti spune ce procent dintre abonatii care au primit un newsletter l-au si deschis. Rata medie de deschidere a emailurilor pe toate industriile era de 30% in iunie 2022 (ConstantContact) si de 22% in 2021 (GetResponse).
ONG-urile, institutiile guvernamentale sau religioase, industria de sanatate si wellness sau cea de turism, de exemplu, se bucura de rate de deschidere peste medie. Sub medie se pozitioneaza afacerile e-commerce, firmele de consultanta, serviciile de publicitate sau cele financiare.
Desi studiile raporteaza cifre diferite, istoric vorbind, rata medie de deschidere a emailurilor la nivel global s-a mentinut in jurul a 20%, cu oscilatii in functie de domeniu, tara, tipul de business, marimea listei de abonati si alte variabile.
Rata de click-through si click-to-open
Un alt indicator esential este rata de click-through sau cati abonati au dat click pe un link din newsletterul trimis. Aceasta se calculeaza din totalul abonatilor care au primit emailul. Exista si rata de click-to-open, care arata cati dintre cei care au deschis emailul au gasit informatia relevanta si au interactionat cu continutul.
Media globala de click-through era de 2.02% in 2021, iar cea de click-to-open de 9.94% (GetResponse).
Desi in 2021 77% dintre businessuri raportau o crestere a engagementului cu campaniile de email marketing (Not Another State of Marketing), studiile recente citate mai sus observa o scadere a lui in ultima perioada.
Pentru a te ajuta sa trimiti campanii de email marketing de succes indiferent de tendintele momentului, iti prezentam cele mai eficiente tipuri de newsletter, care sunt dovedite sa genereze engagement.
Emailurile automatizate, in top engagement
Dintre toate tipurile de email, campaniile automatizate sunt printre cele mai de succes in generarea de engagement, cu o rata medie de deschidere de 35.6%, de click de 5.3% si clik-to-open de 14.8% (GetResponse, 2021).
Trimiterea unui newsletter automat se face pe baza comportamentului consumatorilor si iti permite sa comunici mesaje relevante, la momentul potrivit.
Daca vrei sa obtii mai multe deschideri si clickuri, creeaza si tu astfel de automatizari in cativa pasi simpli:
- Alege actiunea care declanseaza trimiterea newsletterului. Aceasta poate fi abonarea, adaugarea de produse in cos, vizualizarea unor produse, finalizarea unei comenzi etc.
- Stabileste perioada de timp dintre momentul actiunii si trimiterea emailului. In cele mai multe cazuri, automatizarea functioneaza daca newsletterul este trimis prompt.
- Alege un template de newsletter cu design profesionist si personalizeaza-l rapid.
- Scrie un subiect de email scurt si captivant, un text concis, cu beneficii pentru abonat, si include imagini relevante. Nu uita de call to action.
- Salveaza automatizarea si urmareste rezultatele.
Emailul de bun venit
Stiai ca emailul de bun venit nu doar ca se se bucura de rate de deschidere si click-through mari, dar ca te ajuta si sa generezi mai multe conversii?
Iata cateva dovezi ca ar trebui sa acorzi atentie acestui tip de newsletter:
- Emailurile de bun venit au o rata de deschidere de 91.4% si de click-through de 26.9% (Hive.co); cifrele difera in functie de sursa, insa cele mai multe rapoarte dau o medie de deschidere de peste 50% si de click-through de peste 15%, net superioare celor generale;
- Emailurile de bun venit genereaza in medie de 4 ori mai multe deschideri, de 5 ori mai multe clickuri si de 3 ori mai multe tranzactii decat alte emailuri (InboxArmy);
- Daca incluzi o oferta in emailul de bun venit, ai sansa sa obtii cu 30% mai multe venituri decat daca nu incluzi o oferta (Invesp).
Cum creezi un email de bun venit de succes?
In primul rand, emailul de bun venit trebuie trimis la timpul potrivit. 74% dintre consumatori se asteapta sa primeasca un email la scurt timp dupa ce s-au abonat, iar cele mai mare sanse de engagement le ai in primele 48 de ore (CampaignMonitor).
De asemenea, personalizarea newsletterului joaca un rol important, generand cu 14% mai multe clickuri si cu 10% mai multe conversii (Aberdeen). Intr-un email de bun venit, poti folosit numele abonatului, orasul de unde provine sau alte date pe care le ai la dispozitie.
Daca vrei sa generezi vanzari cat mai curand, include in welcome newsletter un cod de reduceri, ca multumire pentru abonare. Poti oferi si un voucher cadou, o mostra de produs, o perioada gratuita de utilizare sau orice aduce clientul mai aproape de produsele si serviciile tale, ca in exemplele de mai jos.
Emailul de bun venit este o oportunitate buna sa faci upsell sau cross sell, daca abonatul a facut deja o achizitie. Poti recomanda produse complementare sau poti oferi un discount pentru un upgrade.
Nu in ultimul rand, foloseste acest email pentru a crea o conexiune cu brandul si a oferi si resurse utile, precum un ghid de utilizare, ebook, tutorial video, infografic sau articol de blog.
Vrei sa folosesti mai multe sau toate ideile de mai sus? Creeaza o secventa de emailuri de bun venit in care sa educi, sa informezi si sa creezi valoare prin oferte relevante.
NewsMAN te ajuta cu idei si modele de newsletter de bun venit, pe care le poti personaliza pentru a-ti crea propria serie de welcome emails. Iata doar cateva exemple din galeria noastra.
Serie email-uri cos abandonat
Un alt tip de newsletter care se bucura de engagement ridicat este cel trimis persoanelor care viziteaza website-ul, adauga produse in cos, insa nu finalizeaza comanda.
Statisticile arata ca, in medie, 69% dintre cosurile de cumparaturi sunt abandonate, insa email marketingul te poate ajuta sa recuperezi o mare parte dintre clienti. Rata de deschidere pentru emailul de cos abandonat este de 45%, rata de click-through, de 21%, cu 50% dintre achizitii incheiate cu succes dupa primirea acestui email (Moosend).
Iata cateva bune practici pentru a trimite un newsletter cos abandonat care genereaza engagement:
- Trimite un sumar clar al cosului abandonat, cu informatii despre produse, fotografii si pret.
- Daca exista o campanie activa, spune care este oferta si pana cand este valabila, pentru a motiva cumparatorul sa actioneze cat mai curand. Poti include si informatii despre stocul limitat.
- Personalizeaza continutul cu numele persoanei si alte informatii relevante.
- Include un call to action clar pentru finalizarea cumparaturilor.
- Daca produsele adaugate in cos nu sunt deja la oferta, poti adauga un cod de reduceri sau un alt bonus, cum ar fi livrarea gratuita. Insoteste astfel de oferta de un termen limita, pentru a crea urgenta si a creste sansele unei conversii.
Si pentru acest tip de campanie gasesti modele de newsletter in galeria NewsMAN, precum cele de mai jos.
Automatizare review comanda
90% dintre consumatori citesc review-uri online pentru a decide daca achizitioneaza un produs sau nu, iar 49% considera ca numarul review-urilor pe care un produs sau serviciu le-a primit conteaza. Mai mult, 78% dintre cei intrebati spun ca review-urile online le inspira aceeasi incredere ca o recomandare venita de la familie sau prieteni, potrivit unor studii centralizate de Review42.
Creste si tu numarul review-urilor pe care le primesti cu un email automat de review comanda trimis dupa achizitia unui produs si livrarea lui, cand este cazul.
Cand iti integrezi magazinul online cu platforma de email marketing NewsMAN, poti trimite un newsletter in functie de statusul comenzii.
De asemenea, poti integra acest email intr-un flow de emailuri care sa includa si o invitatie la abonare newsletter, pentru cei care nu sunt deja in lista, astfel incat sa poata primi si alte campanii viitoare.
Acest tip de email te ajuta sa creezi engagement si conversatii online in jurul brandului tau, astfel incat sa cresti sansele conversiilor pe termen lung.
Alte automatizari de email marketing
Pe langa cele descrise mai sus, poti crea si alte automatizari de email marketing care sa tina abonatii aproape:
- Newsletter aniversar
- Newsletter de onboarding
- Email check in/check out
- Email de abandonare browsing
- Email automat sondaj NPS
- Newsletter de reactivare a contactelor inactive
- Actualizari de preturi si stoc la produsele preferate
- Actualizari de beneficii sau puncte bonus
Bune practici pentru campanii de success
Pe langa crearea de campanii de email marketing automatizate, care genereaza engagement si iti eficientizeaza si procesul de lucru, eliminand taskurile repetitive, iata ce trebuie sa faci cu fiecare newsletter pe care il trimiti:
- Da atentie speciala subiectului emailului, pentru ca este primul lucru pe care il vad abonatii. De asemenea, include un text preheader care sa completeze subiectul si sa creeze curiozitate. Potrivit GetResponse, emailurile cu text preheader au rata de deschidere cu 5% mai mare.
- Include elemente grafice de calitate si relevante: imagini cu produse, GIF-uri si clipuri video. Folosite cu masura si in context, imaginile te pot ajuta sa cresti engagementul.
- Trimite des emailuri in care interactionezi cu audienta prin sondaje de opinie, review-uri, intrebari interesante, concursuri etc. Obisnuieste-ti abonatii sa poarte conversatii cu tine.
- Comunica in mod constant si asigura-te ca fiecare newsletter trimis aduce valoare abonatului, fie prin informatii interesante, fie prin oferte relevante si, pe cat posibil, personalizate.
- Foloseste campanii SMS complementar celor de email marketing. Un SMS trimis in momentele cheie poate creste interactiunea cu newsletterul sau cu oferta de pe website.
- Urmareste rezultatele campaniilor de email marketing si imbunatateste cand ceva nu functioneaza. Nu lasa engagementul sa scada foarte mult pentru ca asta iti va afecta livrabilitatea mesajelor. Iar atentia abonatilor, odata pierduta, e greu de recuperat.
NewsMAN iti ofera servicii de email marketing complete, potrivite atat pentru afacerile la inceput de drum, cat si pentru magazinele online care doresc sa creasca vanzarile cu serii de email complexe. Inscrie-te gratuit si exploreaza toate functiile care te ajuta sa te promovezi eficient.
Leave a reply