Timberland va vinde online ghete marca proprie reciclate
In contextul in care comertul online are un impact major asupra mediului, marii retaileri au initiative eco si sunt motivati sa utilizeze materiale eco-friendly si sa practice comertul second-hand. Iar economia circulara este una dintre tendintele contemporane puternice, citim pe fastcompany.com. Pentru a deveni cu adevarat o companie circulara, Timberland a lansat programul Timberloop, care va colecta ghetele si imbracamintea veche marca proprie, le va repara sau le va transforma intr-unele noi si le va vinde din nou, pe timberloop.com.
Compania americana fondata in 1975 (care are venituri anuale de pana la 11 miliarde $) a creat programul in parteneriat cu experti in domeniul reciclarii, din SUA, Europa si Asia. Cum functioneaza Timberloop? Clientii pot descarca online o eticheta de retur pentru orice produs marca Timberland sau il pot aduce in magazinele offline ale brandului (pentru a-i incuraja, compania le ofera o reducere de 10% la urmatoarea achizitie). Produsele vor fi trimise la compania de reciclare partenera ReCircled, unde vor fi procesate. Cele in conditie buna vor fi reparate si revandute online; cele care nu mai pot fi salvate vor fi reciclate. Site-ul Timberloop.com va fi lansat in Europa in aprilie, iar in Orientul Miijlociu si in zona Asia-Pacific – in a doua parte a anului.
In paralel cu aceasta initiativa eco, Timberland va reface modelul ghetelor proprii, pentru ca acestea sa fie mai usor de desfacut in materialele componente si de reciclat, ulterior. Conceptul de economie circulara exista inca din anii ’60 si astazi este practicat, la scara mica, de companii ca ThredUp si TheRealReal (care vand produuse second-hand), Everlane si Reformation (care folosesc plastic reciclat in productie).
Leave a reply