Tarile de Jos: H&M a dublat taxa de retur, pentru comenzile online
Avand in vedere ca aproape 50% din imbracamintea cumparata online e returnata, H&M a luat in considerare taxarea retururilor online, la final de 2022. Retailerul suedez a testat idea in Norvegia si Marea Britanie si – in vara acesta – a introdus o taxa de 0,99 €, in mai multe teritorii europene (inclusiv in Tarile de Jos). In SUA, taxa este de 5,99 $.
De la 1 noiembrie, taxa de retur H&M va creste la 1,99 €, in Tarile de Jos, anunta ecommercenews.eu. In plus, membrii programului de loialitate nu vor mai fi exclusi de la plata acesteia, ca pana acum. Doar olandezii care sunt membri Plus (deci cumpara produse in valoare de peste 500 € anual) vor putea returna gratuit comenzile facute pe Internet. Returnarea acestora in magazinele fizice nu este taxata, BORIS fiind o metoda care ajuta si retailerii, si consumatorii.
H&M nu este singurul retailer din nisa Fashion care procedeaza asa, pentru a mai diminua impactul retururilor: Boohoo, Uniqlo, Zara si Next au procedat la fel, anul trecut. Retururile gratuite, care au devenit ceva normal in domeniul e-commerce in ultimii 10 ani, scad semnificativ veniturile brandurilor de moda. Astfel, cresterea profitabilitatii vine la pachet cu taxarea retururilor, care nu mai este considerata tabu.
Taxa de retur a comenzilor online variaza, in teritoriile europene unde H&M opereaza un website e-commerce. In Romania, retururile comenzilor facute pe hm.com costa 4,90 RON sau sunt gratuite, pentru membrii programului de loialitate. Belgienii platesc deja 1,95 €, britanicii – 1,95 £, iar in Franta taxa este de 0,95 €. Pentru clientii germani, retururile comenzilor digitale sunt gratuite.
Leave a reply