Packeta: 7 din 10 magazine online romanesti sunt interesate sa livreze in afara tarii
Peste 70% din magazinele online romanesti au in vedere extinderea ariei de vanzare in afara tarii, potrivit unei analize Packeta Romania, realizata luna aceasta. Retailerii online targeteaza mai ales tarile europene, in care s-au dezvoltat comunitati mari de romani, anunta compania, intr-un comunicat de presa.
In noiembrie si decembrie 2023 (cand au loc campanii de reduceri), Packeta Romania estimeaza dublarea volumului lunar de livrari internationale, in comparatie cu media primelor 10 luni. In perioada Black Friday, magazinele online care vand si in alte piete isi vor putea chiar tripla volumele pe segmentul transfrontalier. „Ultimele doua luni din an sunt, in mod traditional, cele mai performante perioade pentru comertul online, datorita eforturilor retailerilor care pregatesc campanii de vanzari ample de Black Friday, Cyber Monday, Craciun si Revelion”, explica Alexandr Jeleascov (foto, Managing Director Packeta Romania).
Predominant, cele mai multe livrari transfrontaliere din Romania ajung in Ungaria, Bulgaria, Grecia, Cehia, Slovacia, Germania, Italia, Spania, Anglia si Polonia. In prezent, segmentul de Fashion se afla intre primele poziti in preferintele clientilor care comanda din strainatate (atat comenzi plasate la magazine online din Romania cu livrare internationala, cat si invers) – o schimbare semnificativa, in conditiile in care, in anii precedenti, predomina categoria IT&C.
Avansul tehnologic si platformele e-commerce faciliteaza extinderea internationala a magazinelor, iar accesibilitatea serviciilor de logistica de calitate sprijina comertul cross-border, asigurand livrari rapide si un proces de retur usor de gestionat. In ultimii ani, iesirea pe pietele din afara a fost simplificata si mai sigura, datorita integrarii cu sistemele de plata internationale. Acest lucru le permite magazinelor online sa accepte diverse monede si optiuni de plata si sa capete un plus de credibilitate in fata clientilor. O contributie majora in avansul comertului international o au chiar clientii, a caror experienta de cumparare este mereu imbunatatita. Acest lucru ofera premisele unor recenzii mai accesibile si mai credibile, consolidand increderea si altor cumparatorilor din alte tari.
Leave a reply