Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: apocalipsa retail-ului offline incepe in 2017

17668954_710691172424484_1710508011_o

Peste 3.500 de magazine fizice se vor inchide in urmatoarele luni, in mall-urile din Statele Unite, unii retaileri renuntand la modelul traditional si mutandu-se exclusiv online, anunta businessinsider.com. De exemplu, retaileri ca RadioShack, JCPenney, Macy’s, Sears, Kmart, Crocs, BCBG si Abercrombie & Fitch vor renunta la sute de magazine (552, 138, 68, 42, 108, 160, 120, respectiv 60). Altii, ca Bebe şi The Limited, au inchis toate locatiile fizice (170 la numar, respectiv 250) si se vor muta pe Internet.

Analistii spun ca apocalipsa retail-ului offline era asteptata pe meleaguri americane de ceva timp. Conform unui raport marca Morningstar Credit Ratings, din luna octombrie, SUA are cele mai multe magazine pe cap de locuitor din lume (2,18 m2 de spatiu de retail/locuitor); pe locurile urmatoare, se plaseaza Canada (1,52 m2) si Australia (1,03 m2).

In ultimii ani, din ce in ce mai putini oameni merg la shopping pentru haine si accesorii in mall-uri, oamenii cheltuindu-si banii online sau pe gadgeturi, excursii si restaurante: intre 2010 si 2013, vizitele la mall au scazut cu 50% in SUA, conform companiei de cercetare Cushman & Wakefield.

Compania Green Street Advisors estimeaza ca in jur de 30% dintre toate mall-urile americane sunt unele de categoria C sau D (au cei mai putini clienti), iar acestea risca inchiderea completa: cand un brand ca Sears sau Macy’s se inchide, mall-urile pierd veniturile si clientela atrase de acestea, iar celelalte brand-uri din cladire isi pot renegocia contractele (pe baza „clauzei de co-chirias”), fortand mall-ul sa gaseasca rapid un inlocuitor pentru acel magazine disparut, ceea ce este dificil in mall-urile de categoria C sau D.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] Statele Unite, apocalipsa retail-ului offline a fost anuntata inca din 2017, a continuat in 2018 (cu 12.000 de magazine fizice inchise) si a accelerat anul trecut, odata cu […]

  2. […] Apocalipsa retail-ului offline american a fost anuntata in 2017, confirmata de experti ca Warren Buffett si s-a accelerat in 2018 (cand s-a estimat ca se vor inchide 12.000 de magazine fizice), dar in prezent situatia nu este atat de neagra, scrie nrf.com. Pentru fiecare retailer care inchide un magazin offline, alti 5,2 deshid unul, noteaza sursa, citand studiul marca IHL Group, „Retail’s Renaissance – True Story of Store Openings/Closings”. Cifrele indica faptul ca in fiecare segment din retail exista mai multe companii care deschid magazine traditionale, decat companii care le inchid. […]